Nowadays, with the development of communication technologies and becoming an integral part of life, virtual environments have become the living space of people. This shows that it is important to be noticed and known with identity and self presentations in places where people are in the virtual world rather than the real world. This study focuses on the identity and self-presentations that people create on the ways they are visible on Instagram, which is growing rapidly in the number of users in Turkey as well as in the world with the effect of technology. In this study, where the literature review method will be applied, the differentiation of self-identity and self-presentation on social networks, especially within the spaces where users in the Instagram network are located, will be discussed. In the study, the effect of Instagram, which creates a virtual world for its users, on the change of people's identity and selves according to the places they are located, is revealed.
Günümüzde iletişim teknolojilerinin gelişmesi ve hayatın ayrılmaz bir parçası olmasıyla beraber sanal ortamlar insanların yaşam alanı haline gelmiştir. Bu durum da insanların gerçek dünyadan ziyade sanal dünyada bulundukları mekânlarda kimlik ve benlik sunumları ile fark edilmeyi ve bilinir olmayı önemli olarak göstermektedir. Bu çalışma teknolojinin etkisi ile dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı bir şekilde kullanıcı sayısı artan Instagram’da, insanların görünür olma biçimleri üzerine oluşturdukları kimlik ve benlik sunumlarına odaklanmaktadır. Literatür tarama yönteminin uygulanacağı bu çalışmada, sosyal ağlar üzerinde özellikle Instagram ağındaki kullanıcıların bulundukları mekânlar içinde kendi kimlik ve benlik sunumlarındaki farklılaşma ele alınacaktır. Çalışmada kullanıcılarına sanal bir dünya yaratan Instagram’ın insanların bulundukları mekânlara göre kimlik ve benliklerinin değişimi üzerindeki etkisi ortaya konulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2022 |
Submission Date | October 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 1 |