BibTex RIS Cite

Kırgızistan'da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma

Year 2009, Volume: 10 Issue: 10, - , 01.12.2009

Abstract

İşletmelerin piyasaya sundukları ürün ve hizmetlerin fiyatlandırılmasında en doğru stratejilerin belirlenmesi ve kararlarının verilmesi, stratejik açıdan öneme sahiptir. Fiyatlandırma konusunun işletmeler açısından sahip olduğu önem, bu konuda birçok kuramın ve stratejinin geliştirilmesini beraberinde getirmektedir. Tüm bu fiyatlandırma stratejilerinin arasından, günümüzün diğer çağdaş pazarlama faaliyetlerinde olduğu gibi hareket noktası olarak tüketicileri belirleyen fiyatlandırma yaklaşımları ön plana çıkmaktadır. Bu noktada, tüketicilerin kendilerine sunulan ürün ve hizmetlere yönelik fiyat algılamaları ve ödemeye hazır oldukları fiyatların belirlenmesi, fiyatlandırma stratejileri açısından son derece önemlidir. Kırgızistan’da faaliyet gösteren GSM operatörlerinin müşterilerine yönelik olarak gerçekleştirilen bu araştırmada da, GSM hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin fiyat algılamalarının ölçülmesi ve sektörde faaliyet gösteren işletmelerin fiyatlandırma çalışmalarına temel teşkil edebilecek birincil verilerin elde edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen birincil verilerin ve işletmelerden elde edilen ikincil verilerin analizleri doğrultusunda değerlendirmeler yapılmış ve araştırmanın gerçekleştirildiği sektörde faaliyet gösteren işletmelere yönelik çeşitli öneriler ortaya koyulmuştur.

References

  • Argüden, Yılmaz (2007), Fiyat Belirleme. KobiFinans KOBİ’lerin Danışma Merkezi, <http: //www.kobifinans.com.tr/bilgi_merkezi/020310/11766>, 18.07.2007.
  • Hogan, John E., Thomas T. Nagle (2005a), “What is Strategic Pricing?”, Strategic Pricing Group Insight, Summer, pp. 1–7.
  • Hogan, John E., Thomas T. Nagle (2005b), “Managing Pricing Competition Thoughtfully”, Strategic Pricing Group Insight, Fall, pp. 1–4.
  • Hogan, John, Thomas Nagle (2006), “The Use of Conjoint Analysis to Supplement Pricing Decisions”, Strategic Pricing Group Insight, Summer, pp. 1–4.
  • Nagle, Thomas T., George E. Cressman (2002), “Don’t Just Set Prices, Manage Them”, Marketing Management, Vol. 11, Issue 6, November/December, pp. 29–34.
  • Noone, Breffni, Peter Griffin (1999), “Managing the Long-Term Profit Yield From Market Segments in a Hotel Environment: A Case Study on the Implementation of Customer Profitability Analysis”, Hospitality Management, Volume 18, pp. 111–128.
  • Raaij, Erik M. Van ve başk. (2003), “The Implementation of Customer Profitability Analysis: A Case Study”, Industrial Marketing Management, Volume 32, pp. 573– 583.
  • Özdamar, K. (2003), Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Национальный статистический комитет Кыргызской Республики (2008), Демографический Ежегодник Кыргызской Республики 2003–2007 гг. Бишкек. (Kırgızistan Cumhuriyeti İstatistik Komitesi tarafından 2008 yılında yayınlanan Kırgızistan Cumhuriyeti Demografik Yıllık Raporu).
  • Национальное агентство связи Кыргызской Республики (2008), Обзор рынка сотовой связи Кыргызстана: направление на 3G. <http: //nas.kg/index.php?newsid=1200559261>, 07.06.2008 (Kırgızistan Cumhuriyeti İletişim Ajansı tarafından hazırlanan GSM hizmetleri pazarı incelemesi).
  • ОБСЕ, Ассоциация Учреждений Образования «Education Network» (2007), Учеб.пособие/Ред.колл.: Н.В.Брагина, С.Т.Байсубанова, С.К.Кыдыралиев и др. Б.. Учебные конкретные ситуации («кейс стади» на примере бизнес компаний Кыргызстана): «Блиц».(AGIK ve Education Network tarafından hazırlanan Blitz firmasına ait rekabet raporu).

Kırgızistan'da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma

Year 2009, Volume: 10 Issue: 10, - , 01.12.2009

Abstract

İşletmelerin piyasaya sundukları ürün ve hizmetlerin fiyatlandırılmasında en doğru stratejilerin belirlenmesi ve kararlarının verilmesi, stratejik açıdan öneme sahiptir. Fiyatlandırma konusunun işletmeler açısından sahip olduğu önem, bu konuda birçok kuramın ve stratejinin geliştirilmesini beraberinde getirmektedir. Tüm bu fiyatlandırma stratejilerinin arasından, günümüzün diğer çağdaş pazarlama faaliyetlerinde olduğu gibi hareket noktası olarak tüketicileri belirleyen fiyatlandırma yaklaşımları ön plana çıkmaktadır. Bu noktada, tüketicilerin kendilerine sunulan ürün ve hizmetlere yönelik fiyat algılamaları ve ödemeye hazır oldukları fiyatların belirlenmesi, fiyatlandırma stratejileri açısından son derece önemlidir. Kırgızistan’da faaliyet gösteren GSM operatörlerinin müşterilerine yönelik olarak gerçekleştirilen bu araştırmada da, GSM hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin fiyat algılamalarının ölçülmesi ve sektörde faaliyet gösteren işletmelerin fiyatlandırma çalışmalarına temel teşkil edebilecek birincil verilerin elde edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen birincil verilerin ve işletmelerden elde edilen ikincil verilerin analizleri doğrultusunda değerlendirmeler yapılmış ve araştırmanın gerçekleştirildiği sektörde faaliyet gösteren işletmelere yönelik çeşitli öneriler ortaya koyulmuştur.

References

  • Argüden, Yılmaz (2007), Fiyat Belirleme. KobiFinans KOBİ’lerin Danışma Merkezi, <http: //www.kobifinans.com.tr/bilgi_merkezi/020310/11766>, 18.07.2007.
  • Hogan, John E., Thomas T. Nagle (2005a), “What is Strategic Pricing?”, Strategic Pricing Group Insight, Summer, pp. 1–7.
  • Hogan, John E., Thomas T. Nagle (2005b), “Managing Pricing Competition Thoughtfully”, Strategic Pricing Group Insight, Fall, pp. 1–4.
  • Hogan, John, Thomas Nagle (2006), “The Use of Conjoint Analysis to Supplement Pricing Decisions”, Strategic Pricing Group Insight, Summer, pp. 1–4.
  • Nagle, Thomas T., George E. Cressman (2002), “Don’t Just Set Prices, Manage Them”, Marketing Management, Vol. 11, Issue 6, November/December, pp. 29–34.
  • Noone, Breffni, Peter Griffin (1999), “Managing the Long-Term Profit Yield From Market Segments in a Hotel Environment: A Case Study on the Implementation of Customer Profitability Analysis”, Hospitality Management, Volume 18, pp. 111–128.
  • Raaij, Erik M. Van ve başk. (2003), “The Implementation of Customer Profitability Analysis: A Case Study”, Industrial Marketing Management, Volume 32, pp. 573– 583.
  • Özdamar, K. (2003), Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Национальный статистический комитет Кыргызской Республики (2008), Демографический Ежегодник Кыргызской Республики 2003–2007 гг. Бишкек. (Kırgızistan Cumhuriyeti İstatistik Komitesi tarafından 2008 yılında yayınlanan Kırgızistan Cumhuriyeti Demografik Yıllık Raporu).
  • Национальное агентство связи Кыргызской Республики (2008), Обзор рынка сотовой связи Кыргызстана: направление на 3G. <http: //nas.kg/index.php?newsid=1200559261>, 07.06.2008 (Kırgızistan Cumhuriyeti İletişim Ajansı tarafından hazırlanan GSM hizmetleri pazarı incelemesi).
  • ОБСЕ, Ассоциация Учреждений Образования «Education Network» (2007), Учеб.пособие/Ред.колл.: Н.В.Брагина, С.Т.Байсубанова, С.К.Кыдыралиев и др. Б.. Учебные конкретные ситуации («кейс стади» на примере бизнес компаний Кыргызстана): «Блиц».(AGIK ve Education Network tarafından hazırlanan Blitz firmasına ait rekabet raporu).
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kenan Özden This is me

Kutay Oktay

Publication Date December 1, 2009
Submission Date December 12, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 10 Issue: 10

Cite

APA Özden, K., & Oktay, K. (2009). Kırgızistan’da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma. Sosyoekonomi, 10(10). https://doi.org/10.17233/se.23756
AMA Özden K, Oktay K. Kırgızistan’da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma. Sosyoekonomi. October 2009;10(10). doi:10.17233/se.23756
Chicago Özden, Kenan, and Kutay Oktay. “Kırgızistan’da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma”. Sosyoekonomi 10, no. 10 (October 2009). https://doi.org/10.17233/se.23756.
EndNote Özden K, Oktay K (October 1, 2009) Kırgızistan’da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma. Sosyoekonomi 10 10
IEEE K. Özden and K. Oktay, “Kırgızistan’da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma”, Sosyoekonomi, vol. 10, no. 10, 2009, doi: 10.17233/se.23756.
ISNAD Özden, Kenan - Oktay, Kutay. “Kırgızistan’da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma”. Sosyoekonomi 10/10 (October 2009). https://doi.org/10.17233/se.23756.
JAMA Özden K, Oktay K. Kırgızistan’da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma. Sosyoekonomi. 2009;10. doi:10.17233/se.23756.
MLA Özden, Kenan and Kutay Oktay. “Kırgızistan’da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma”. Sosyoekonomi, vol. 10, no. 10, 2009, doi:10.17233/se.23756.
Vancouver Özden K, Oktay K. Kırgızistan’da GSM Operatörleri Müşterilerinin Fiyat Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma. Sosyoekonomi. 2009;10(10).