In the Eastern Antalya Tourism Development Region (Kundu, Belek, Side), meeting the expectations of both tourism product sellers and tourists is crucial for advancing tourism activities. Hence, this study aims to determine the attitudes of tourism product sellers toward tourism and tourists. Employing a quantitative research method, a survey was conducted on 364 participants between June and October 2022. According to the data, tourism product sellers generally hold a friendly view of tourists and recognise their role in stimulating the local economy. However, tourists also contribute to the increased cost of living in the area. The COVID-19 pandemic has led to a decline in tourism activities, while the ‘all-inclusive’ concept of hotels has also negatively impacted tourism. Therefore, identifying the attitudes of tourism product sellers toward tourism and tourists will be significant for Antalya’s future tourism planning.
Tourism Geography Eastern Antalya Tourism Development Region Sellers of Tourism Products Tourist
Yok
Doğu Antalya Turizm Gelişim Bölgesi’nde (Kundu, Belek, Side) turizm faaliyetlerinin geliştirilmesi için hem turistik ürün satıcılarının hem de turistlerin beklentilerini karşılamak son derece önemlidir. Bu nedenle bu araştırmada; Doğu Antalya Turizm Gelişim Bölgesi’ndeki turistik ürün satıcılarının turizme ve turistlere karşı tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda nicel araştırma yöntemine başvurulmuş ve 2022 yılı Haziran-Ekim aylarında Antalya ili Doğu Antalya Turizm Gelişim Bölgesi’ndeki turistik ürün satıcılığı yapan 364 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre; araştırma sahasındaki turistik ürün satıcılarının turistleri arkadaşça gördüğü ve turistlerin bölgede yerel ekonomiyi canlandırdığı tespit edilmiştir. Ancak turistlerin bölgede yaşam maliyetini artırdığı, Covid-19 Pandemisinin turizm faaliyetlerini azalttığı ve otellerin ‘her şey dâhil’(all-inclusive) konseptinin turizm faaliyetlerini azalttığının gözlemlenmesi sebebiyle turistik ürün satıcılarının turizme ve turistlere karşı tutumlarının belirlenmesi Antalya’nın gelecekteki turizm planlaması için hem kamuya hem de özel sektör karar vericilerine önemli veriler sunacaktır.
Yok
Yok
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Regional Economy, Tourism Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Early Pub Date | April 28, 2024 |
Publication Date | April 28, 2024 |
Submission Date | August 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 32 Issue: 60 |