Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Döneminde Dijital Pazarlama

Yıl 2022, Sayı: 20, 29 - 37, 31.12.2022

Öz

Dijital pazarlama stratejileri her yıl artmakta ve pazarlama satış stratejisinin önemli bir parçası haline gelmektedir. Dijital pazarlama organize edilmiş pazarlama stratejisinin, beklenen müşterilere ulaşması için bir anahtardır. Dijital dünyada pazarlama satış alanında büyük bir dönüşüm yaşanmış ve geleneksel pazarlama stratejileri geride kalmış ve dijital pazarlamaya geçmesi, AR- GE çalışmalarıyla kanıtlanmıştır. Dijital pazarlama pazardaki mal ve hizmetleri onaylamaktır. Küresel istatistiksel ankete göre ekim 2020 itibariyle yaklaşık 4,66 milyar insan aktif internet kullanıcısı bulunmaktadır. Bu da küresel nüfusun yüzde 59'unun dijital yaşama uyum sağlamasını kanıtlamaktadır. 2022 yılına kadar Hindistan'da 820,99 milyon internet kullanımının olacağı tahmin edilmektedir. Mobil internet kullanıcıları toplam internet kullanıcılarının yüzde 91'ini oluşturduğundan dolayı, mobil cihazlar artık dünya çapında internet erişimi için çok kullanıcı dostu haline gelmektedir. Genç öğrenciler ve çalışan profesyoneller, pandemi durumunda internette maksimum zaman geçirmekte ve internet kullanıcıları her geçen gün artmaktadır. Araştırma makalesi, dijital pazarlamanın etkisini incelemeyi amaçlamakta ve Covid -19 döneminde yapılan dijital pazarlamanın durumunu kapsamaktadır. Araştırma Avrupa ülkeleri ve Türkiye genelinde yapılmıştır.

Kaynakça

  • [1] Iwu, C. G. ‘What is Marketing?’ CustomerThink [https://customerthink.com/209180/], 2009
  • [2] Saha, M. ‘Customer Engagement with 7 Ps of Marketing’ SSRN Electronic Journal, 2020 (Doi:10.2139/ssrn.3540310)
  • [3] Gün, S. ‘E- Pazarlama Planlaması’ Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, Aralık 2021
  • [4] L. Pistol. et.al ‘The „7Ps” &”1G” that rule in the digital world the marketing mix’ Proceedings of the 11th International Conference on Business (s. 760-761). (2017). Romania: de Gruyter Open.
  • [5] Arif, Z. U. ‘Using the 7Ps of Booms and Bitner as Controllable Tactical’ International Journal of Trade And Commerce-IIARTC, (14-15). (2016).
  • [6] Khan, T. The Concept of ‘‘Marketing Mix’ and its Elements’ International Journal of Information, Business and Management, 102 (2016).
  • [7] Mohammad H. I. ‘7ps Marketing mix and Retail Bank Customer Satisfaction in Northeast Nigeria’ British Journal of Marketing Studies, (71-88) 2015.
  • [8] L. Pistol. ‘The „7Ps” &”1G” that rule in the digital world the marketing mix’ De Gruyter Open, 763.(2017)
  • [9] Gün, S. E-Pazarlama Planlaması. S. Gün içinde, E-Pazarlama (s. 59-60). Ankara: Nobel (2021) Yayın Grubu.
  • [10] ‘How To Review The Performance Of Your Marketing Campaign’ https://assemblo.com/blog/how-to-review-the-performance-of-your-marketing-campaign , 2022.
  • [11] Kaur, A. ‘Opportunities and challenges to digital marketing in developing countries’ International Journal of Science Tecnology and Management, 325 (2017).
  • [12] Pineiro-Otero T., Martinez-Rolan, X. ‘Understanding Digital Marketing-Basics and Actions’ Management and Industrial Engineering, 37-74 (2016)
  • [13] Kaptanoğlu K., ‘Covıd-19 sürecinin dijital pazarlamaya etkileri’ Research Get, 104-105 (2021).
  • [14] Schmidt, E. E. ‘Digital marketıng trends in Turkey’, Egon Zehnder International, 10 (2012).
  • [15] Sharma, D. ‘Transition from traditional marketing to digital marketing: a Bibliometric Analysis’ Academy of Marketing Studies Journal, 1-2.(2021).
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elnur Rustamov Bu kişi benim 0000-0002-4980-2640

Erken Görünüm Tarihi 20 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Rustamov, E. (2022). Covid-19 Döneminde Dijital Pazarlama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi(20), 29-37.

 Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.