Research Article
BibTex RIS Cite

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ: MERCEDES BENZ ÖRNEĞİ

Year 2011, Issue: 1, 107 - 112, 30.05.2011

Abstract

Müşteri ilişkileri yönetimi, modern pazarlamanın, işletmelere kârlılık sağlamak gayesiyle kullandığı yönetim tekniklerinden en önemlisidir. Müşteri ilişkileri yönetiminin temel kuralları her sektörde aynı olmakla birlikte, sektörlere göre bazı değişikliklere uğramaktadır. Bu araştırmada; rekabetin küresel bağlamda çok yoğun yaşandığı, müşteri memnuniyetini sağlamanın oldukça zorlaştığı, sürekli yeni tasarımların ortaya konmak zorunda olduğu otomotiv sektörü ve bu sektörün önemli markalarından birisi Mercedes Benz’in müşteri ilişkileri stratejileri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, müşteri ilişkilerini rasyonel yönetmenin nasıl kârlılık getirdiğini görmek açısından, oldukça önemlidir.

References

  • [1] www.obitet.gazi.edu.tr/makale.“Otomotiv Sektörüne Genel Bakış”. 2010.
  • [2] Bağbozan, Kıvanç.“Yedek Parça Sektöründe Tedarik Zinciri Uygulamaları”. Tezsiz Yüksek Lisans Projesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. 2007.
  • [3]www.taysad.org.tr.“Türk Otomotiv Sektörünün Tarihsel Gelişimi”. 2010.
  • [4]www.kobifinans.com.tr. “Türkiye’de Otomotiv Sektörü Üretimi”. 2010.
  • [5]www.mercedes-benz.com.tr.“Mercedes Benz Türk A.Ş. Tarihçesi”. 2010.
  • [6]Mercedes-Benz Müşteri İlişkileri Sorumluları Sertifika Programı Davranış Eğitimi Notları. İstanbul. 2007. (s:12-16)
Year 2011, Issue: 1, 107 - 112, 30.05.2011

Abstract

References

  • [1] www.obitet.gazi.edu.tr/makale.“Otomotiv Sektörüne Genel Bakış”. 2010.
  • [2] Bağbozan, Kıvanç.“Yedek Parça Sektöründe Tedarik Zinciri Uygulamaları”. Tezsiz Yüksek Lisans Projesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. 2007.
  • [3]www.taysad.org.tr.“Türk Otomotiv Sektörünün Tarihsel Gelişimi”. 2010.
  • [4]www.kobifinans.com.tr. “Türkiye’de Otomotiv Sektörü Üretimi”. 2010.
  • [5]www.mercedes-benz.com.tr.“Mercedes Benz Türk A.Ş. Tarihçesi”. 2010.
  • [6]Mercedes-Benz Müşteri İlişkileri Sorumluları Sertifika Programı Davranış Eğitimi Notları. İstanbul. 2007. (s:12-16)
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Energy Systems Engineering (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

F. Atıl Bilge

Publication Date May 30, 2011
Published in Issue Year 2011 Issue: 1

Cite

APA Bilge, F. A. (2011). OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ: MERCEDES BENZ ÖRNEĞİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi(1), 107-112.

Selcuk University Journal of Social and Technical Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).