Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ: MERCEDES BENZ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Sayı: 1, 107 - 112, 30.05.2011

Öz

Müşteri ilişkileri yönetimi, modern pazarlamanın, işletmelere kârlılık sağlamak gayesiyle kullandığı yönetim tekniklerinden en önemlisidir. Müşteri ilişkileri yönetiminin temel kuralları her sektörde aynı olmakla birlikte, sektörlere göre bazı değişikliklere uğramaktadır. Bu araştırmada; rekabetin küresel bağlamda çok yoğun yaşandığı, müşteri memnuniyetini sağlamanın oldukça zorlaştığı, sürekli yeni tasarımların ortaya konmak zorunda olduğu otomotiv sektörü ve bu sektörün önemli markalarından birisi Mercedes Benz’in müşteri ilişkileri stratejileri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, müşteri ilişkilerini rasyonel yönetmenin nasıl kârlılık getirdiğini görmek açısından, oldukça önemlidir.

Kaynakça

  • [1] www.obitet.gazi.edu.tr/makale.“Otomotiv Sektörüne Genel Bakış”. 2010.
  • [2] Bağbozan, Kıvanç.“Yedek Parça Sektöründe Tedarik Zinciri Uygulamaları”. Tezsiz Yüksek Lisans Projesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. 2007.
  • [3]www.taysad.org.tr.“Türk Otomotiv Sektörünün Tarihsel Gelişimi”. 2010.
  • [4]www.kobifinans.com.tr. “Türkiye’de Otomotiv Sektörü Üretimi”. 2010.
  • [5]www.mercedes-benz.com.tr.“Mercedes Benz Türk A.Ş. Tarihçesi”. 2010.
  • [6]Mercedes-Benz Müşteri İlişkileri Sorumluları Sertifika Programı Davranış Eğitimi Notları. İstanbul. 2007. (s:12-16)
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Enerji Sistemleri Mühendisliği (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

F. Atıl Bilge

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilge, F. A. (2011). OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ: MERCEDES BENZ ÖRNEĞİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi(1), 107-112.

 Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.