Müşteri ilişkileri yönetimi, modern pazarlamanın, işletmelere kârlılık sağlamak gayesiyle kullandığı yönetim tekniklerinden en önemlisidir. Müşteri ilişkileri yönetiminin temel kuralları her sektörde aynı olmakla birlikte, sektörlere göre bazı değişikliklere uğramaktadır. Bu araştırmada; rekabetin küresel bağlamda çok yoğun yaşandığı, müşteri memnuniyetini sağlamanın oldukça zorlaştığı, sürekli yeni tasarımların ortaya konmak zorunda olduğu otomotiv sektörü ve bu sektörün önemli markalarından birisi Mercedes Benz’in müşteri ilişkileri stratejileri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, müşteri ilişkilerini rasyonel yönetmenin nasıl kârlılık getirdiğini görmek açısından, oldukça önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Enerji Sistemleri Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 1 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.