Kimi eserlerin yorumlanmasında
bazı dönemde, devrin şartlarına da bağlı olarak, nicelik açısından çıta
yükselir ya da alçalır. Bu bağlamda Ahmet Hamdi Tanpınar, Cumhuriyet tarihi
boyunca çıtası hep yükselen bir yazar olmuştur. Bunda onun devrine hem edebiyat
tarihçisi hem de bir sanatkâr olarak hâkim bir kişiliğe sahip olmasının yanında
üzerinde imzası bulunan edebi metinlerin alegori açısından zengin ve her biri
adeta bir sanatkârın sanatı bağlamında ironisi olmalarıdır. Hakkında ortaya
konulan pek çok çalışma olmasına rağmen bu çalışmaların artan sayıları
bağlamında nitelikli olanlarının dikkatlere sunulması gerektiğine inanıyoruz.
Şubat 2018 tarihinde basılan,
Doğu-Batı yayınlarından çıkan ve editörlüğünü İbrahim Şahin ve Julian
Rentszch’nin yaptığı Tanpınar üzerine yazılmış makaleler seçkisi. Ancak ortaya
konulan makaleleri nitelikli kılan, her bir makalenin işlendiği konu
bağlamında, yazarın sanat kaygısını da göz önünde bulundurmalarıdır. Önsözde
Prof. Dr. İbrahim Şahin’in de ifade ettiği gibi: “Yazarların heterojenliği,
makalelerin biçim içerik ve yorum açısından da birbirinden çok farklı olmasına
yol…” (Şahin, 2018, 12) açmış olması her açıdan kitaptaki çeşit zenginliğini
sağlamış.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | KİTAP İNCELEMELERİ |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2018 |
Submission Date | April 7, 2018 |
Acceptance Date | May 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.