BibTex RIS Cite

Analysis of Early Learning Abilities of 5-6 Year-Old Children of Different Socioeconomic Status

Year 2013, Volume: 7 Issue: 30, 45 - 60, 01.03.2013

Abstract

This study was performed to analyze the early learning abilities of the children of the families with different socio-economical
status who attend pre-school education institutions. The sample of the research consisted of 150, five-six year old children
of the upper, middle, higher socio-economical status families attending to the National Education 16 pre-school education
institutions in Samsun province. To optain data, “ General İnformation Form” including the questions relared to the children
and their parents was used. “ Socio-Economic Level Determination Scale” including the questions relared to the childrens
parents was used . “The Evaluation Scale for Early Learning Skills” was applied to the children enrolled in study. Consequently;
it is found out that socio-economic levels of the parents have influence on the learning ability of the five-six year old children.

References

  • AKIN, Y. ve ÖNDER, A. (2003). The effects of Educational drama Program and Parental At- titude on Perspective Taking Abilities of Six Year-old Preschool Children. OMEP (World Organization for Early Childhood Education) World Council and Conferen- ce. 5–11 Ekim. Kuşadası, Türkiye. Bildiri özetleri Kitabı,183.
  • AKTAŞ, A. Y. (2002) Okul Öncesi Dönemi Çocuklarında Sayı Kavramının Kazandırılması. Çoluk Çocuk Dergisi. Kök Yayıncılık. 5, 14-17.
  • ARAL N. ,BARAN G., BULUT Ş. ve ÇİMEN S. , (2001) Çocuk Gelişimi. Ankara: Ya-Pa Yayınları.
  • ARNOLD, H. D. ve DOCTROFF, L. G. (2003). The Early Education of Socio Economically Disavantajed Children. Annu. Rev. Preschool. 54, 517, 45.
  • AYDIN, A. (2000). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • BAŞARAN, N. (2006). Erken Öğrenme Becerilerini Değerlendirme Aracının Tokat Örnekle- minde 48- 66 Aylık Türk Çocuklarına Uyarlanması, Ankara: Gazi Üniversitesi, Eği- tim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • BENSON, C. «I don’t think I can do it; I can’t work it out for myself» The importance of providing primary children with thinking skills for their future lives. Faculty of Education, University of Central England,WestbourneRoad,Edgbaston,Birmingham. (http://www.unesco.org/education/educprog/ste/pdf_files/connect/ClareBenson.) PDF Erişim Tarihi: 23. 07. 2008
  • BİLGİNER, H. (2002) Down Sendromlu Çocuklarda Dil Gelişimi. Hacettepe Üniversitesi Ede- biyat Fakültesi Dergisi. Cilt: 19(1), 165–179. Ankara.
  • BODROVA E. ve LEONG J. D (1996). Tools of The Mind, The Vygotskian Approach to Early Childhood Education. New Jersey.
  • CAMPELL, N. (2001). Cognifite Development. International Journal of Educational Rese- arch. 21 (27), 21–22-34
  • CRANE, J. (1996). Effects Of Home Environment, Ses and Maternal Test Scores on Mathematics Achivement. The Journal of Educational Research. 86 (5), 305–313
  • COHEN, H. D. ve CENEDELLA J. (1988) The Learning Child/ Guide Lines for Parent and Teachers. Cambridge University Pres. USA
  • ÇEÇEN, R. (2007). Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi. Ed: M. Engin Deniz. Maya Akademi Yayın- ları. Ankara
  • ÇINGI, H. (1994). Örnekleme Kuramı, Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, Ankara: 64, 234.
  • DAĞABAKAN, Ö. F. ve DAĞABAKAN D. (2007) Dil ve Çocukta Dil Gelişim Kuramları. Milli Eğitim Dergisi. 36 (174), 155-161.
  • DAĞLI, A. (2007). Okul Öncesi Eğitim Alan Ve Almayan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrenci- lerinin Türkçe Ve Matematik Derslerindeki Akademik Başarılarının Karşılaştı- rılması, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Ev Yönetimi Anabilim Dalı Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • DAĞLIOĞLU, H. E. (2006). Üstün Yetenekli Çocuklarda Düşünme Becerileri. Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu (Uluslar ara- sı Katılımlı). Program ve Bildiri Özetleri Kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama ve San Tic. A.Ş.
  • DEHART, G. B., SROUFE, L. A. ve COOPER, R. G. (2004). Child Development Its Nature and Course. Cognitive: Development in Early Childhood.Chapter: 9, Part :4, 331-335.
  • DEMİREL, Ö ve ŞAHİNEL S. (1999). Çoklu zekâ kuramı ve düşünme becerileri ile ilköğretim dördüncü sınıf Türkçe derslerinde tümleşik dil becerilerinin gelişimi. Dil Der- gisi. 80 (6), 19-31.
  • DEMİREZEN, M. (2003). Yabancı Dil ve Anadil Öğreniminde Kritik Dönemler. Dil Dergisi. 118 (1), 5-15.
  • DİNÇER, Ç. ve ULUTAŞ, İ. (1999). Yaşamımızdaki Matematiksel Kavramlar ve Materyaller. Çağdaş Eğitim Dergisi. 25, 23-28.
  • DOĞRU, Y. S. (2002). Piaget’in Zihin Gelişimi Kuramına Göre Matematik Öğretimi. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu Bildiriler. 17- 18 Ekim. Ankara: Kök Ya- yıncılık.
  • ERDOĞAN, S., BEKİR, Ş., H. Ve ARAS, E., S., (2005). Alt Sosyo- Ekonomik Bölgelerde Ana Sı- nıfına Devam Eden 5–6 Yaş Grubundaki Çocukların Dil Gelişim Düzeylerine Bazı Faktörlerin Etkisinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14 (1), 231-246.
  • FISCHER, F. E. (1990). A Part-part-whole Curriculumfor Teaching Number in The Kindergarten. Journal of Research in Matematics Education. 21 (3), 207–215.
  • GINGSBURG, H. P., LEE J. S. ve BOYD, J., S. (2008). Mathematics Education for Young Child- ren: What It is and How to Promote It. Social Policy Report. Giving Child and Youth Development Knowledge Away. 23 (1), 1–24.
  • GÜVEN, Y. (2004). Erken Çocuklukta Matematiksel Düşünme ve Matematiği Öğrenme. Kü- çük Adımlar Eğitim Yayınları İstanbul: Aralık.
  • KABADAYI, A. (2002). Çocukların Sosyo-ekonomik Durumlarının, Oyunlarında Kullandıkları Anadili Etkinliklerinin Sınıflandırılması, Dil Dergisi, 112, 23–33.
  • KANDIR, A. (2004). Çocuğum Büyüyor. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
  • KOÇ, E. (2002). Görsel Algı Becerilerinin Gelişimine Yönelik Örnek Bir Program Modelinin Hazırlanması Ve Anasınıfı Çocuklarında Görsel Algı Gelişimine Etkisinin İnce- lenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • KURTULUŞ, E. (1999). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Beş- Altı Yaş Grubu Çocuklarına Yaratıcı Etkinlikler Yoluyla Kavram (Zaman Kavramı) Öğretilmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • MILLER, R. (1996). Language and Literacy. The Developmentally Appropriate Inclusive Class- room İn Early Education. 101–107, 260- 263, 350–353.
  • OLSON, D. R. and TORRANCE N. (1996). Education and Human Development. Padstow, Cornwall. Printed in Great Britain by T J İnternational
  • ORÇAN, M. (2009). Anasınıfına Devam Eden 60–72 Aylık Çocukların Erken Öğrenme Be- cerilerine Destekleyici Eğitim Programlarının İncelenmesi, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Anabilim Dalı, Konya.
  • STARKEY, P., KLEİN A. ve WAKELEY, A. (2004). Big Math For Little Kids. Early Childhood Rese- arch Quarterly. 19 (1), 99–120.
  • ŞİMŞEK, B., H., (2004). Almanya’da Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5–6 Yaş Grubu Türk Çocuklarına Uygulanan Dil Eğitim Programının Dil Gelişimine Et- kisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • TAYLOR, B. J. (1999). A Child Goes Forth: A Curriculum Guide For Preschool Children. New Jersey: Prentice Hall.
  • TEMEL, F. AVCI N.,YAŞAR, M., C., (1994). Sıfır- Altı Yaş Çocuklarında Dil Gelişimi, Gazi Üniversitesi Anaokulu- Anasınıfı El Kitabı, Ya-Pa Yayınları Pazarlama Ltd. Şti., İs- tanbul, 154
  • UNUTKAN, P. Ö. (2007). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Matematik Becerileri Açısından İlköğretime Hazır Bulunuşluğunun İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fa- kültesi Dergisi, 32, 243- 254.
  • ÜSTÜN, E., AKMAN, B. ve Etikan, İ. (2004). Farklı Sosyo- Ekonomik Düzeydeki Çocukların Bilişsel Gelişimlerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. (2), 205–210
  • YAVUZER, H. (1997). Çocuğunuzun İlk Altı Yılı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • YAYLA, Ş. (2003). Alt Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Ailelerden Gelen 60–72 Aylar Arasındaki Çocuklara Uygulanan Dil Eğitim Programının Çocukların Dil Gelişimine Etki- sinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • YILDIZ, C. (2003). Anadili Öğretiminin Temel İlkelerine Karşılaştırmalı Bir Bakış. Dil Dergisi. 120, 5-12.
  • YILDIZ, R. ve PERİHANOĞLU, P. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Eğitim Hedefle- rini Gerçekleştirme Düzeyi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü 12. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler. 3, 1815-1832.

Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi

Year 2013, Volume: 7 Issue: 30, 45 - 60, 01.03.2013

Abstract

Bu araştırma farklı sosyo-ekonomik düzeydeki anasınıflarına devam eden beş-altı yaş çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin
İncelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Samsun il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı 16 ilköğretim okulunun
anasınıfına devam eden beş-altı yaşlarındaki 150 çocuk ve bu çocukların anne-babaları dâhil edilmiştir. Araştırmada veri
toplama aracı olarak çocuklara ve çocukların anne babalarına yönelik soruları içeren “Genel Bilgi Formu” ile anne babaların
sosyo-ekonomik düzeylerini belirlemek için “Sosyo-Ekonomik Düzeyi Belirleyici Ölçek” ile çocukların erken öğrenme becerilerini
belirlemek için ise “Erken Öğrenme Becerileri Ölçeği” uygulanmıştır. Sonuç olarak; ailelerin sosyo-ekonomik düzeylerinin beşaltı
yaş çocuklarının erken öğrenme becerilerinde etkili olduğu bulunmuştur.

References

  • AKIN, Y. ve ÖNDER, A. (2003). The effects of Educational drama Program and Parental At- titude on Perspective Taking Abilities of Six Year-old Preschool Children. OMEP (World Organization for Early Childhood Education) World Council and Conferen- ce. 5–11 Ekim. Kuşadası, Türkiye. Bildiri özetleri Kitabı,183.
  • AKTAŞ, A. Y. (2002) Okul Öncesi Dönemi Çocuklarında Sayı Kavramının Kazandırılması. Çoluk Çocuk Dergisi. Kök Yayıncılık. 5, 14-17.
  • ARAL N. ,BARAN G., BULUT Ş. ve ÇİMEN S. , (2001) Çocuk Gelişimi. Ankara: Ya-Pa Yayınları.
  • ARNOLD, H. D. ve DOCTROFF, L. G. (2003). The Early Education of Socio Economically Disavantajed Children. Annu. Rev. Preschool. 54, 517, 45.
  • AYDIN, A. (2000). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • BAŞARAN, N. (2006). Erken Öğrenme Becerilerini Değerlendirme Aracının Tokat Örnekle- minde 48- 66 Aylık Türk Çocuklarına Uyarlanması, Ankara: Gazi Üniversitesi, Eği- tim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • BENSON, C. «I don’t think I can do it; I can’t work it out for myself» The importance of providing primary children with thinking skills for their future lives. Faculty of Education, University of Central England,WestbourneRoad,Edgbaston,Birmingham. (http://www.unesco.org/education/educprog/ste/pdf_files/connect/ClareBenson.) PDF Erişim Tarihi: 23. 07. 2008
  • BİLGİNER, H. (2002) Down Sendromlu Çocuklarda Dil Gelişimi. Hacettepe Üniversitesi Ede- biyat Fakültesi Dergisi. Cilt: 19(1), 165–179. Ankara.
  • BODROVA E. ve LEONG J. D (1996). Tools of The Mind, The Vygotskian Approach to Early Childhood Education. New Jersey.
  • CAMPELL, N. (2001). Cognifite Development. International Journal of Educational Rese- arch. 21 (27), 21–22-34
  • CRANE, J. (1996). Effects Of Home Environment, Ses and Maternal Test Scores on Mathematics Achivement. The Journal of Educational Research. 86 (5), 305–313
  • COHEN, H. D. ve CENEDELLA J. (1988) The Learning Child/ Guide Lines for Parent and Teachers. Cambridge University Pres. USA
  • ÇEÇEN, R. (2007). Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi. Ed: M. Engin Deniz. Maya Akademi Yayın- ları. Ankara
  • ÇINGI, H. (1994). Örnekleme Kuramı, Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, Ankara: 64, 234.
  • DAĞABAKAN, Ö. F. ve DAĞABAKAN D. (2007) Dil ve Çocukta Dil Gelişim Kuramları. Milli Eğitim Dergisi. 36 (174), 155-161.
  • DAĞLI, A. (2007). Okul Öncesi Eğitim Alan Ve Almayan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrenci- lerinin Türkçe Ve Matematik Derslerindeki Akademik Başarılarının Karşılaştı- rılması, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Ev Yönetimi Anabilim Dalı Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • DAĞLIOĞLU, H. E. (2006). Üstün Yetenekli Çocuklarda Düşünme Becerileri. Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu (Uluslar ara- sı Katılımlı). Program ve Bildiri Özetleri Kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama ve San Tic. A.Ş.
  • DEHART, G. B., SROUFE, L. A. ve COOPER, R. G. (2004). Child Development Its Nature and Course. Cognitive: Development in Early Childhood.Chapter: 9, Part :4, 331-335.
  • DEMİREL, Ö ve ŞAHİNEL S. (1999). Çoklu zekâ kuramı ve düşünme becerileri ile ilköğretim dördüncü sınıf Türkçe derslerinde tümleşik dil becerilerinin gelişimi. Dil Der- gisi. 80 (6), 19-31.
  • DEMİREZEN, M. (2003). Yabancı Dil ve Anadil Öğreniminde Kritik Dönemler. Dil Dergisi. 118 (1), 5-15.
  • DİNÇER, Ç. ve ULUTAŞ, İ. (1999). Yaşamımızdaki Matematiksel Kavramlar ve Materyaller. Çağdaş Eğitim Dergisi. 25, 23-28.
  • DOĞRU, Y. S. (2002). Piaget’in Zihin Gelişimi Kuramına Göre Matematik Öğretimi. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu Bildiriler. 17- 18 Ekim. Ankara: Kök Ya- yıncılık.
  • ERDOĞAN, S., BEKİR, Ş., H. Ve ARAS, E., S., (2005). Alt Sosyo- Ekonomik Bölgelerde Ana Sı- nıfına Devam Eden 5–6 Yaş Grubundaki Çocukların Dil Gelişim Düzeylerine Bazı Faktörlerin Etkisinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14 (1), 231-246.
  • FISCHER, F. E. (1990). A Part-part-whole Curriculumfor Teaching Number in The Kindergarten. Journal of Research in Matematics Education. 21 (3), 207–215.
  • GINGSBURG, H. P., LEE J. S. ve BOYD, J., S. (2008). Mathematics Education for Young Child- ren: What It is and How to Promote It. Social Policy Report. Giving Child and Youth Development Knowledge Away. 23 (1), 1–24.
  • GÜVEN, Y. (2004). Erken Çocuklukta Matematiksel Düşünme ve Matematiği Öğrenme. Kü- çük Adımlar Eğitim Yayınları İstanbul: Aralık.
  • KABADAYI, A. (2002). Çocukların Sosyo-ekonomik Durumlarının, Oyunlarında Kullandıkları Anadili Etkinliklerinin Sınıflandırılması, Dil Dergisi, 112, 23–33.
  • KANDIR, A. (2004). Çocuğum Büyüyor. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
  • KOÇ, E. (2002). Görsel Algı Becerilerinin Gelişimine Yönelik Örnek Bir Program Modelinin Hazırlanması Ve Anasınıfı Çocuklarında Görsel Algı Gelişimine Etkisinin İnce- lenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • KURTULUŞ, E. (1999). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Beş- Altı Yaş Grubu Çocuklarına Yaratıcı Etkinlikler Yoluyla Kavram (Zaman Kavramı) Öğretilmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • MILLER, R. (1996). Language and Literacy. The Developmentally Appropriate Inclusive Class- room İn Early Education. 101–107, 260- 263, 350–353.
  • OLSON, D. R. and TORRANCE N. (1996). Education and Human Development. Padstow, Cornwall. Printed in Great Britain by T J İnternational
  • ORÇAN, M. (2009). Anasınıfına Devam Eden 60–72 Aylık Çocukların Erken Öğrenme Be- cerilerine Destekleyici Eğitim Programlarının İncelenmesi, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Anabilim Dalı, Konya.
  • STARKEY, P., KLEİN A. ve WAKELEY, A. (2004). Big Math For Little Kids. Early Childhood Rese- arch Quarterly. 19 (1), 99–120.
  • ŞİMŞEK, B., H., (2004). Almanya’da Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5–6 Yaş Grubu Türk Çocuklarına Uygulanan Dil Eğitim Programının Dil Gelişimine Et- kisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • TAYLOR, B. J. (1999). A Child Goes Forth: A Curriculum Guide For Preschool Children. New Jersey: Prentice Hall.
  • TEMEL, F. AVCI N.,YAŞAR, M., C., (1994). Sıfır- Altı Yaş Çocuklarında Dil Gelişimi, Gazi Üniversitesi Anaokulu- Anasınıfı El Kitabı, Ya-Pa Yayınları Pazarlama Ltd. Şti., İs- tanbul, 154
  • UNUTKAN, P. Ö. (2007). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Matematik Becerileri Açısından İlköğretime Hazır Bulunuşluğunun İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fa- kültesi Dergisi, 32, 243- 254.
  • ÜSTÜN, E., AKMAN, B. ve Etikan, İ. (2004). Farklı Sosyo- Ekonomik Düzeydeki Çocukların Bilişsel Gelişimlerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. (2), 205–210
  • YAVUZER, H. (1997). Çocuğunuzun İlk Altı Yılı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • YAYLA, Ş. (2003). Alt Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Ailelerden Gelen 60–72 Aylar Arasındaki Çocuklara Uygulanan Dil Eğitim Programının Çocukların Dil Gelişimine Etki- sinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • YILDIZ, C. (2003). Anadili Öğretiminin Temel İlkelerine Karşılaştırmalı Bir Bakış. Dil Dergisi. 120, 5-12.
  • YILDIZ, R. ve PERİHANOĞLU, P. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Eğitim Hedefle- rini Gerçekleştirme Düzeyi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü 12. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler. 3, 1815-1832.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Adalet Kandır This is me

Öğrt. Gör. N. Bilge Koçak Tümer This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 7 Issue: 30

Cite

APA Kandır, D. D. A., & Koçak Tümer, Ö. G. N. B. (2013). Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 7(30), 45-60. https://doi.org/10.21560/spcd.91139
AMA Kandır DDA, Koçak Tümer ÖGNB. Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. March 2013;7(30):45-60. doi:10.21560/spcd.91139
Chicago Kandır, Doç. Dr. Adalet, and Öğrt. Gör. N. Bilge Koçak Tümer. “Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 7, no. 30 (March 2013): 45-60. https://doi.org/10.21560/spcd.91139.
EndNote Kandır DDA, Koçak Tümer ÖGNB (March 1, 2013) Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 7 30 45–60.
IEEE D. D. A. Kandır and Ö. G. N. B. Koçak Tümer, “Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, vol. 7, no. 30, pp. 45–60, 2013, doi: 10.21560/spcd.91139.
ISNAD Kandır, Doç. Dr. Adalet - Koçak Tümer, Öğrt. Gör. N. Bilge. “Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 7/30 (March 2013), 45-60. https://doi.org/10.21560/spcd.91139.
JAMA Kandır DDA, Koçak Tümer ÖGNB. Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2013;7:45–60.
MLA Kandır, Doç. Dr. Adalet and Öğrt. Gör. N. Bilge Koçak Tümer. “Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, vol. 7, no. 30, 2013, pp. 45-60, doi:10.21560/spcd.91139.
Vancouver Kandır DDA, Koçak Tümer ÖGNB. Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2013;7(30):45-60.