The aim of the study to determine the knowledgeof the students about adelosant physiology , andgiving education about the subject and determinehow effects the education their knowledge. Allstudents were taken to the sample the schools of 4.education area in Manisa (n=111). Data werecollected between May 24-31/2004. Data wereevaluated by using on computer in SPSS 10.0 pacgetprogram. Percentage and Paired Samples-t testswere used in the statistically analysis. The result ofthe study it is determined that 86% of the studentsbelieve in necessarity of sex education in schools.Significant relationship was found between the givenanswers before and after education (p<0.05).
T.C Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı, Türk Ailesinde Adölesanların Sorunları. Ankara. 1997.
Kalache A. World Health, 51st Year, Nu.5, September- October 1998, Sağlık, Yaşlılık ve Erkek, Hacettepe Toplum Hekimliği Bülteni, 1999,3-4
Oskay G. Arkadaşlık İlişkilerinden Kaynaklanan Anne- Baba-Ergen Çatışması. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 1985; 3:2,141-165
File:// A:/Gençler Cinsel Eğitim İstiyor.htm.
Hocaoğlu Ç.,Kandil S.T., Bilici M. Çıraklık Eğitim Merke- zi Öğrencileri ile Orta Öğrenim Öğrencilerinin Ruh- sal Durumları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma, İbni Sina Tıp Dergisi, 2001,6,161-169.
Dulkadiroğlu HY.Şanlı N. İlköğretimokulu 11-16 yaş Öğ- rencilerinin Ailede Karar Vermeye Katılımı Konusun- daki Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 2003,157,159- 166.
Yeşilyaprak B. “Üniversite Gençliğinin Psikolojik Sorun- ları”. Psikoloji Dergisi, 1986,20:82.
Cüceloğlu D. İnsan ve Davranışı, 7. Basım, Remzi Ki- tabevi, İstanbul,1997;345-359.
Şahin D., “Ergenlerde Aile Algısı ve Benlik Algısı”, Türk Psikoloji Dergisi.1996, 11:22-32.
Öksüz Y., “Ergenin Kişilik Gelişiminde Ebeveynin Rolü”, Milli Eğitim Dergisi, 2002.155-156
Kız Ergenlerin Ergenlik Fizyolojisine İlişkin Bilgi Düzeyleri (Manisa Örneği)
Araştırmanın amacı; kız öğrencilerin ergenlik fizyolojisine ilişkin bilgilerini saptamak, öğrencilerekonu ile ilgili eğitim verilerek, eğitim öncesi ve sonrasındaki bilgi durumlarını değerlendirmek ve eğitimin etkinliğini saptamaktır. Araştırmanın evrenini Manisa ili dördüncü bölge eğitim okulları (Necati Bey, Avni Gemici ve Fatih ilköğretim okulları) 8. sınıf kız öğrencileri oluşturmuştur. Örnekleme tüm kız öğrenciler dahil edilmiştir (n=111). Veriler 24-31 Mayıs 2004 tarihleri arasında toplanmıştır. Veriler bilgisayar ortamında SPSS 10.0 paket program kullanılarak değerlendirilmiştir. İstatistiksel analizlerde yüzdelik ve Paired-samples –t test kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin%86.6’sı okullarda cinsel eğitim verilmesi gerekliliğine inandıkları belirlenmiştir. Sorulara eğitim öncesi ve sonrası verilen yanıtlar arasında yapılan istatistiksel değerlendirmede sonuç anlamlı bulunmuştur (p<0.05).
T.C Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı, Türk Ailesinde Adölesanların Sorunları. Ankara. 1997.
Kalache A. World Health, 51st Year, Nu.5, September- October 1998, Sağlık, Yaşlılık ve Erkek, Hacettepe Toplum Hekimliği Bülteni, 1999,3-4
Oskay G. Arkadaşlık İlişkilerinden Kaynaklanan Anne- Baba-Ergen Çatışması. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 1985; 3:2,141-165
File:// A:/Gençler Cinsel Eğitim İstiyor.htm.
Hocaoğlu Ç.,Kandil S.T., Bilici M. Çıraklık Eğitim Merke- zi Öğrencileri ile Orta Öğrenim Öğrencilerinin Ruh- sal Durumları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma, İbni Sina Tıp Dergisi, 2001,6,161-169.
Dulkadiroğlu HY.Şanlı N. İlköğretimokulu 11-16 yaş Öğ- rencilerinin Ailede Karar Vermeye Katılımı Konusun- daki Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 2003,157,159- 166.
Yeşilyaprak B. “Üniversite Gençliğinin Psikolojik Sorun- ları”. Psikoloji Dergisi, 1986,20:82.
Cüceloğlu D. İnsan ve Davranışı, 7. Basım, Remzi Ki- tabevi, İstanbul,1997;345-359.
Şahin D., “Ergenlerde Aile Algısı ve Benlik Algısı”, Türk Psikoloji Dergisi.1996, 11:22-32.
Öksüz Y., “Ergenin Kişilik Gelişiminde Ebeveynin Rolü”, Milli Eğitim Dergisi, 2002.155-156
Altıparmak, Ö. S., Karadeniz, Y. D. D. G., Adıgüzel, B., Özateş, G., vd. (2006). Kız Ergenlerin Ergenlik Fizyolojisine İlişkin Bilgi Düzeyleri (Manisa Örneği). Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 9(9), 55-60. https://doi.org/10.21560/spcd.36376
AMA
Altıparmak ÖS, Karadeniz YDDG, Adıgüzel B, Özateş G, Gök E. Kız Ergenlerin Ergenlik Fizyolojisine İlişkin Bilgi Düzeyleri (Manisa Örneği). Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Haziran 2006;9(9):55-60. doi:10.21560/spcd.36376
Chicago
Altıparmak, Öğr.Gör. Saliha, Yrd. Doç. Dr. Gülten Karadeniz, Betül Adıgüzel, Gülden Özateş, ve Esra Gök. “Kız Ergenlerin Ergenlik Fizyolojisine İlişkin Bilgi Düzeyleri (Manisa Örneği)”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 9, sy. 9 (Haziran 2006): 55-60. https://doi.org/10.21560/spcd.36376.
EndNote
Altıparmak ÖS, Karadeniz YDDG, Adıgüzel B, Özateş G, Gök E (01 Haziran 2006) Kız Ergenlerin Ergenlik Fizyolojisine İlişkin Bilgi Düzeyleri (Manisa Örneği). Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 9 9 55–60.
IEEE
Ö. S. Altıparmak, Y. D. D. G. Karadeniz, B. Adıgüzel, G. Özateş, ve E. Gök, “Kız Ergenlerin Ergenlik Fizyolojisine İlişkin Bilgi Düzeyleri (Manisa Örneği)”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 9, sy. 9, ss. 55–60, 2006, doi: 10.21560/spcd.36376.
ISNAD
Altıparmak, Öğr.Gör. Saliha vd. “Kız Ergenlerin Ergenlik Fizyolojisine İlişkin Bilgi Düzeyleri (Manisa Örneği)”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 9/9 (Haziran 2006), 55-60. https://doi.org/10.21560/spcd.36376.
JAMA
Altıparmak ÖS, Karadeniz YDDG, Adıgüzel B, Özateş G, Gök E. Kız Ergenlerin Ergenlik Fizyolojisine İlişkin Bilgi Düzeyleri (Manisa Örneği). Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2006;9:55–60.
MLA
Altıparmak, Öğr.Gör. Saliha vd. “Kız Ergenlerin Ergenlik Fizyolojisine İlişkin Bilgi Düzeyleri (Manisa Örneği)”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 9, sy. 9, 2006, ss. 55-60, doi:10.21560/spcd.36376.
Vancouver
Altıparmak ÖS, Karadeniz YDDG, Adıgüzel B, Özateş G, Gök E. Kız Ergenlerin Ergenlik Fizyolojisine İlişkin Bilgi Düzeyleri (Manisa Örneği). Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2006;9(9):55-60.