Development includes an individual’s lifelong, continuous and consistent development and change. Though there may be individual differences between people, they are generally expected to reach a certain development level at different times in life. Many factors, a major one of which is families, may affect development either positively or negatively in the critical preschool period. Socio-emotional development is especially important during this period for children to be able to develop a healthy personality and establish a constructive interaction with those around them. The quality of such socio-emotional development is closely tied to the relationship between parents and children. Supportive parental behavior may play a major role in raising self-confident, creative, independent and assertive, cooperative, peaceful, balanced and adaptable children.
Socio-emotional development preschool period parent-child interaction.
Gelişim kişinin yaşamı boyunca geçirdiği düzenli, uyumlu, sürekli ilerlemeyi ve değişmeyi ifade eden bir kavramdır. Bireyler göreli olarak farklı özellikler göstermekle birlikte, her bireyin yaş değişkenine göre belli bir gelişim evresine ulaştığı kabul edilmektedir. Gelişimin kritik dönemi olarak kabul edilen okul öncesi dönemde başta aileler olmak üzere birçok faktör elverişli ve elverişsiz durumlar yaratarak, sürekli ve kalıcı sonuçlara neden olabilmektedir. Özellikle okul öncesi dönemde, sosyal ve duygusal gelişim çocuğun sağlıklı bir kişilik yapısı geliştirmesi ve çevresiyle olumlu bir etkileşim kurabilmesinde önemli rol oynamaktadır. Sosyal ve duygusal gelişimin niteliği anne baba ve çocuk etkileşimi ile yakından ilişkilidir.Anne babaların çocuklarının sosyal ve duygusal gelişimini desteklemeye yönelik davranışları; onların kendilerine güvenen, yaratıcı, bağımsız ve kendi haklarını korumasını bilen, başkalarıyla işbirliği ve dayanışma içerisine girebilen, kendisiyle ve çevresiyle barışık, dengeli ve uyumlu bir kişilik yapısı geliştirmelerinde etkili olabilmektedir.
Sosyal duygusal gelişim okul öncesi dönem anne-baba-çocuk etkileşimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 14 |