In this article, first some characteristics of astrong character are discussed. Next traditional wayof raising children (t) and active way of raisingchildren (a) in a family is handled in terms of discussed characteristics. To this end, they are scrutinized in terms of their presumptive conclusions insocial life, with emphasis on active way of raisingchildren as against traditional way of raising children.While traditional style of raising children mostlyreflects communal relationships, active raising stylereflects individual relationships much more. Thiscomparison is examined within the framework ofEducational Philosophy.
Bu makalede öncelikle bireylerin bazı güçlü kişilik özellikleri tartışılmış, ardından da bu kişilik özelliklerinden hareketle ailelerin geleneksel çocuk yetiştirme yöntemleri (t) ve aktif çocuk yetiştirme yöntemleri (a) irdelenmiştir. Bu amaçla iki farklı çocuk yetiştirme yönteminin sosyal yaşamdaki muhtemel sonuçlarına da yer verilmiş ve aktif çocuk yetiştirme yöntemlerinin geleneksel yöntemlere olan üstünlükleri vurgulanmaya çalışılmıştır. Buna göre geleneksel çocuk yetiştirme yöntemi daha çok toplumculuğu ön plana çıkarırken, aktif yöntem daha çok bireyciliği ön plana çıkarmaktadır. Bu çalışmada her iki yöntem Eğitim Felsefesi kapsamında karşılaştırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 13 |