Özel gereksinimli çocuklar, akranlarına göre birçok yönden dezavantajlı bireylerdir. Çalışmamızda özel gereksinimli bireylerin annelerinin gözünden pandeminin oluşturduğu etkilerin ve ailelerin beklentilerinin nitel araştırma yöntemi ile ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda 259 öğrencinin eğitim aldığı bir Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’ne devam eden öğrencilerden 13’ünün anneleri ile yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak bireysel görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Pandemi öncesi dönemde aileler bu merkezlerde anlaşıldıklarını ve sosyalleştiklerini düşünmektedir. Ailelerin bu merkezlere gelmedikleri saatlerde de çocukları için egzersiz yapmak, oyun oynamak, parka gitmek, yürüyüş yapmak, okula gitmek, fizik tedaviye gitmek, ödev yapmak gibi temel görev ve sorumluluklara sahip oldukları görülmüştür. Pandemi sürecinde okulların kapalı olduğu 3 aylık dönemde katılımcıların pandemi, ruhsal ve fiziksel durum ve okul kategorileri altında değerlendirme yaptıkları görülmüştür. Kontrollü sosyal hayata geçildiği dönemde, ailelerin çoğunluğunun koruyucu sağlık önlemlerini alarak bu merkezlere çocuklarını getirdikleri görülmüştür. Çocukların sağlık ve eğitim gibi iki temel ihtiyacının karşılanması, ailelerin ise özellikle sosyal yönden desteklenmesi için bu merkezlerin varlığı önemlidir.
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Özel gereksinimli çocukların anneleri Sosyal dezavantaj Pandemi
Görüşmelere katılan tüm annelere teşekkür ederiz
Children with special needs are disadvantaged individuals in many aspects compared to their peers. In our study, it was aimed to reveal the effects of the pandemic and the expectations of families from the perspectives of the mothers of individuals with special needs through qualitative research. In this direction, individual interviews were conducted with the mothers of 13 of the students attending a Special Education and Rehabilitation Center, where 259 students were educated, using semi-structured interview technique. The obtained data were analyzed through descriptive analysis. In the pre-pandemic period, families think that they are understood and socialized in these centers. It has been observed that families have basic duties and responsibilities for their children, such as exercising, playing, going to the park, walking, going to school, going to physical therapy, doing homework, even when they do not come to these centers. During the 3-month period when schools were closed during the pandemic process, it was observed that the participants evaluated under the pandemic, mental and physical condition and school categories. In the period after the controlled social life, it was observed that most of the families took preventive health measures and brought their children to these centers. These centers is important to meet the two basic needs of children, such as health and education, and to support families, especially socially.
Special education and rehabilitation centers The mothers of the children with special needs Social disadvantage Outbreak
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 54 |