Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçtiğimiz bu yüzyılda küreselleşme süreci ile birlikte sosyal nitelikli liderlik ve yönetim olgusunun öneminin arttığı açıkça görülmektedir. Sundukları hizmetin niteliği, hukuksal yapıları ve büyüklükleri nedeniyle yönetimi zor ve karmaşık olan sağlık kurumlarında önemli bir paya sahip hemşirelik hizmetlerinin yönetiminin de aynı derecede zor olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda hemşirelik hizmetlerinin yönetilmesinde yönetici hemşirenin sahip olduğu liderlik davranışları önemlidir.Çalışmada, yönetici hemşirelerin liderlik davranışlarının belirlenmesi ve çalışan hemşirelerin liderlik davranışı beklentileri ile algıladıkları ve gerçekleşen liderlik davranışı arasındaki farkların ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda yönetici hemşirelerden beklenen liderlik davranışı ile yönetici hemşirelerin sergilediği liderlik davranışlarının algılanmasının hemşirelerin çeşitli demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmaktadır.Araştırma sonuçlarına göre, hemşireler tarafından beklenen ile algılanan liderlik davranışları arasında fark olduğu görülmektedir. Cinsiyete göre beklenen liderlik davranışında, eğitim düzeyine göre algılanan liderlik davranışında, yaşa göre ise beklenen ve algılanan liderlik davranışlarının her ikisinde fark olduğu görülmektedir. Meslekte ve kurumda çalışma süresine göre değerlendirildiğinde, beklenen liderlik davranışında fark olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır
In the rapidly changing world passing from industry society to information society in
this century, by the process of globalization the need for social qualified leadership
and management increasing is clearly seen. Due to the quality of the service they
offer, legal structures and their size, management of nursing service is known to be
equally difficult where it has an important share in health care institutions those are
difficult and complicated to manage. In this sense the leadership attitutedes that nurse
managers have for the managing nursing services are important .
In study the determination leadership attitudes of nurse managers and the differences
between the perceptions of laboured nurses from the leadership attitude expectation
and the materialized leadership attitudes are aimed to put forward. Accordingly the
perception of expected leadership attitudes from the nurse managers and the leadership
attitudes those nurse managers show is surveyed whether it changes according to
the various demographic characteristics of nurses or not.
According to the survey results, difference between the expectations of nurses and the
perceived leadership attitudes is seen. The expected attitudes according to gender leadership,
the expected attitudes according to education level leadership, according to
the age difference is seen that both the expected and perceived leadership behaviors.
According to the evaluation of the working time in the profession and the institution,
the difference for the expected leadership attitudes comes out.
Other ID | JA27GK85GB |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 2 |
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi