Türkiye’de sporcu öğrenciler açısından profesyonel spor yapmak birtakım sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu sorunlara kaynak oluşturan ana unsurun resmi izin süresine ilişkin mevzuatların olduğu görülmektedir. Örgün eğitimdeki resmi izin süresine ilişkin ilgili mevzuatın odak noktaya alındığı bu çalışmada çift kariyerli öğrenci deneyimlerine ulaşmak ve bu doğrultudaki sorunları ortaya koymak amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı çalışmada fenomenolojik desen benimsenmiştir. Sorunların çeşitli yönleriyle değerlendirilebilmesi için çalışma grubu maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak 19 spor bilimleri fakültesi öğrencisinden oluşturulmuştur. Katılımcı grup belirlenirken ayrıca ölçüt örnekleme tekniği de kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile yüz yüze yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Veriler MAXQDA nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda sporcu öğrencilerin örgün eğitim sürecinde resmi izin sorunlarına bağlı olarak; akademik, fiziksel, psikolojik, sosyal, sportif, ailevi ve ekonomik sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Bu araştırma, sorunun çözümüne yönelik mevzuata ilişkin düzenlemeler yapılmasını önermektedir.
Türkiye’de öğrenci sporcular açısından profesyonel spor yapmak birtakım sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu sorunlara kaynak oluşturan ana unsurun resmi izin süresine ilişkin mevzuatların olduğu görülmektedir. Örgün eğitimdeki resmi izin süresine ilişkin ilgili mevzuatın odak noktaya alındığı bu çalışmada çift kariyerli öğrenci deneyimlerine ulaşmak ve bu doğrultudaki sorunları ortaya koymak amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı çalışmada fenomenolojik desen benimsenmiştir. Sorunların çeşitli yönleriyle değerlendirilebilmesi için çalışma grubu maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak 20 spor bilimleri fakültesi öğrencisinden oluşturulmuştur. Katılımcı grup belirlenirken ayrıca ölçüt örnekleme tekniği de kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile yüz yüze yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Veriler MAXQDA nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrenci sporcuların örgün eğitim sürecinde resmi izin sorunlarına bağlı olarak; akademik, fiziksel, psikolojik, sosyal, sportif, ailevi ve ekonomik sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Bu araştırma, sorunun çözümüne yönelik mevzuata ilişkin düzenlemeler yapılmasını önermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | September 27, 2024 |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | December 19, 2023 |
Acceptance Date | August 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |