The purpose of this study was to determine the secondary school students’ problems solving skills and class climate in physical education course, and also to examine effect of problem solving skills on physical education class climate. The participants of this study are 548 students who are 295 girls (Mage± Sd =12.90 ± 0.81) and 253 boys (Mage± Sd = 12.89 ± 0.81) with a mean of age 12.89 ± 0.81 years. Problem Solving Inventory for Children and the Physical Education Class Climate Scale were used to determine students’ problem solving and physical education class climate levels, respectively. Independent sample t test, Pearson correlation analysis and multiple regression analysis with stepwise were used to analyze data. Results were showed that learning/mastery subscale was the best significant predictor of confidence to problem solving skill subscale
Bu çalışmanın amacı, ikinci kademe ilköğretim çağındaki öğrencilerin beden eğitimi dersinde problem çözme becerilerini ve sınıf iklimi düzeylerini belirlemek ve beden eğitimi ve sınıf ikliminin problem çözme becerisi üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada, 295’ı kız (Xyaş± Ss =12.90 ± 0.81) ve 253’ü erkek (Xyaş± Ss = 12.89 ± 0.81) olmak üzere toplam 548 öğrenci yer almaktadır. Öğrencilerin problem çözme becerilerini ve beden eğitimi sınıf iklimi düzeylerini belirlemek için Çocuklar için Problem Çözme Envanteri ve Beden Eğitimi Sınıf İklimi Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız gruplar için t testi, Pearson korelasyon analizi ve adımsal çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuçlar, Öğrenme/ustalık alt boyutunun problem çözme becerisi güven boyutuna öngörü sağladığını göstermektedir
Other ID | JA43TN85MP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 |