Çalışmada, beden eğitimi ve spor alanında hizmet veren öğretim elemanlarının iletişim beceri düzeyleri ile öğretim becerileri arasındaki ilişkiyi öğrenci algılarına göre ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma, Ahi Evran, Karadeniz Teknik, Atatürk, Muğla Üniversiteleri Beden Eğitimi ve Spor Bölümü/Yüksekokullarında öğrenim gören 458 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında, Blatt ve Carolyn (1993) tarafından geliştirilen ve Ergin ve Geçer (1999) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Öğretim Elemanlarının İletişim Becerilerİ” ve “Öğretim Elemanlarını Değerlendirme” ölçekleri kullanılmıştır. Betimsel nitelikteki bu araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri ile öğretim elemanlarının etkili fakat geliştirilmesi gereken iletişim becerilerine sahip oldukları sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğretim elemanlarının iletişim becerileri ile öğretim becerileri arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (r=571; p<0.01)
The aim of this study is to present the relationship between physical education and sport instructors’ communication and teaching skills according to the student perceptions. The participants of the research are 458 students from the Physical Education and Sport Departments/Vocational Schools in Ahi Evran, Karadeniz Technical, Atatürk and Muğla Universities. The questionnaires, “Instructors’ Communication Skills” and “Instructor Evaluation”, designed by Blatt and Carolyn (1993) and applied to the Turkish contexts by Ergin and Geçer (1999), are used to collect data. As a result of the statistical analysis of the data in this descriptive study, it is found that the instructors have effective communication skills but they should improve their communication abilities. Furthermore, it is understood that there is a meaningful relationship between physical education and sport instructors’ communication and teaching skills in the positive way (r=571; p<0.01)
Communication skill Student perception Academic Qualifications Physical education and sports
Other ID | JA53UZ88HD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 |