BibTex RIS Cite

ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA BEDEN EĞİTİMİ DERSİNİN SEÇMELİ DERS OLARAK İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLER GÖZÜYLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2007, , 37 - 42, 01.04.2007
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000121

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ortaöğretimde beden eğitimi dersinin seçmeli olarak işlenmesinin öğrenciler üzerindeki etkisini belirlemektedir. Araştırmaya Ankara il merkezinde eğitim öğretim veren 6 ortaöğretim kurumundan toplam 417 öğrenci (224 erkek, 193 kız) katılmıştır. Öğrencilere ortaöğretim kurumlarında uygulanan beden eğitimi dersinin seçmeli olmasıyla ilgili hazırlanan görüş anketi uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler frekans ve yüzdelerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. İstatistiksel anlamlılık için ise 0,05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir. Araştırma sonucunda, beden eğitimi dersinin sağlıklı olmayı, fiziksel gelişimi sağlamayı, düzenli spor yapma alışkanlığı kazanmayı sağladığı, özellikle üniversite sınavına hazırlanma aşamasında zihinsel yorgunluğu azaltmada, kaygı ve stresi azaltmada, huzurlu ve gevşemiş hissetmede büyük öneme sahip olduğu dolayısıyla programda yer alması gerektiği sonucu ortaya çıkmıştır

References

  • Aracı, H., Okullarda Beden Eğitimi, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1999.
  • Öztürk, F., Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998.
  • İmamoğlu, F., “Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçinde Yeri”, Eğitim Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, Ankara, 1992.
  • Council of Physical Education for Children, Physical Education is Critical to a Complete Education, A Position Paper from the National Association for Sports and Physical Education, 2004.
  • Yaka, A., “Eğitimde Bütünlük Kavramı Açısından Okullarda Beden Eğitiminin Yeri ve Önemi”, I. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu, MEB Yayınları, İzmir, 1991. 6. Çam,
  • İ., Lise ve Dengi Okullarda Spor Motivasyonu İle Beden Eğitimi Dersi Motivasyonunun Karşılaştırılması, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, İzmir, 1999.
  • Hardman, K., Marshall, J.J., The World-Wide Survey Of The State and Status of School Physical Education, University of Manchester, 2000.
  • International Council for Health Physical Education, Recreation, Sport and Dance, For a Commitment toward the Delivery of Quality Physical Education to School Children/Youth, Worldwide, 2002.
  • Bozkurt, N., “Üniversite Giriş Sınavı”, Çağdaş Eğitim, Sayı; 296, Mart, Ankara, 2003.
  • Sunay, Y., Ankara İlinde Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersinden Beklentilerinin Gerçekleşme Düzeyine İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1995.
  • Gökmen, H., Gençlerin Gelişmelerinde Beden Eğitimi Rolü, Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Sorunları VI. Öğretim Toplantısı, TED Yayınları, Ankara, 1988.
  • Sunay, H., Sunay, Y., “Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersinden Beklentileri ve Gerçekleşme Düzeyi”. Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 4, Ankara, 1996
  • Yıldıran, İ., ve ark., “Farklı Cinsiyetteki Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersinden Beklentileri”, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Ankara, 1996.
  • Kenyon, G.S., Mc, Pherson., “Becoming Involved in Physical Activity and Sport: A Process of Socialization”, Physical Activity
  • Human Growth and Development, New York, London, Academic Press, 1973.

EVALUATION OF PHYSICAL EDUCATION LESSONS AS ELECTIVE COURSES IN SECONDARY EDUCATION SCHOOLS BY STUDENTS

Year 2007, , 37 - 42, 01.04.2007
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000121

Abstract

The purpose of this study was to determine the evaluation of physical education lessons as elective courses in secondary education schools by students. Totally 417 students (224 boys, 193 girls) from 6 high schools in Ankara participated in this research. The measurement tool about physical education lessons as elective courses in secondary education schools was given to the students. The data obtained from the scales have been explained and interpreted with numbers and percentages. Alpha level of 0,05 was set for Statistical signifiance for all analyzes. Based on the results of this investigation, it can be seen that, physical education is very important in fitness and physical development, in acguiring the habit of making sports regularly and moreover it is very important in decreasing stress and anxiety and feeling ease and relax in the pace of preparation to university exams. So, it must take a part in the curriculum

References

  • Aracı, H., Okullarda Beden Eğitimi, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1999.
  • Öztürk, F., Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998.
  • İmamoğlu, F., “Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçinde Yeri”, Eğitim Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, Ankara, 1992.
  • Council of Physical Education for Children, Physical Education is Critical to a Complete Education, A Position Paper from the National Association for Sports and Physical Education, 2004.
  • Yaka, A., “Eğitimde Bütünlük Kavramı Açısından Okullarda Beden Eğitiminin Yeri ve Önemi”, I. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu, MEB Yayınları, İzmir, 1991. 6. Çam,
  • İ., Lise ve Dengi Okullarda Spor Motivasyonu İle Beden Eğitimi Dersi Motivasyonunun Karşılaştırılması, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, İzmir, 1999.
  • Hardman, K., Marshall, J.J., The World-Wide Survey Of The State and Status of School Physical Education, University of Manchester, 2000.
  • International Council for Health Physical Education, Recreation, Sport and Dance, For a Commitment toward the Delivery of Quality Physical Education to School Children/Youth, Worldwide, 2002.
  • Bozkurt, N., “Üniversite Giriş Sınavı”, Çağdaş Eğitim, Sayı; 296, Mart, Ankara, 2003.
  • Sunay, Y., Ankara İlinde Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersinden Beklentilerinin Gerçekleşme Düzeyine İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1995.
  • Gökmen, H., Gençlerin Gelişmelerinde Beden Eğitimi Rolü, Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Sorunları VI. Öğretim Toplantısı, TED Yayınları, Ankara, 1988.
  • Sunay, H., Sunay, Y., “Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersinden Beklentileri ve Gerçekleşme Düzeyi”. Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 4, Ankara, 1996
  • Yıldıran, İ., ve ark., “Farklı Cinsiyetteki Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersinden Beklentileri”, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Ankara, 1996.
  • Kenyon, G.S., Mc, Pherson., “Becoming Involved in Physical Activity and Sport: A Process of Socialization”, Physical Activity
  • Human Growth and Development, New York, London, Academic Press, 1973.
There are 15 citations in total.

Details

Other ID JA62BZ23TJ
Journal Section Research Article
Authors

Oğuzhan Dalkıran This is me

Fehmi Tuncel This is me

Publication Date April 1, 2007
Published in Issue Year 2007

Cite

APA Dalkıran, O., & Tuncel, F. (2007). ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA BEDEN EĞİTİMİ DERSİNİN SEÇMELİ DERS OLARAK İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLER GÖZÜYLE DEĞERLENDİRİLMESİ. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 37-42. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000121

Flag Counter