Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin öfke düzeyi ve dürtüsellik ilişkisini etkileyen etkenlerin belirlenmesidir.Çalışmanın evreni Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 1200 öğrencidir. Çalışmanın örneklemini kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiş 111 kadın, 372 erkek olmak üzere toplam 483 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Spielberger ve ark., tarafından geliştirilen Sürekli Öfke Ölçeği-Öfke İfade Tarzı Ölçeği ile Whiteside ve Lynam tarafından geliştirilen UPPS Dürtüsel Davranış Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada verilerin normal dağılım gösterip göstermediği Shapiro Wilk testi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Pearson Korelasyon Katsayısı, bağımsız grup t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçlar. 05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Çalışmada öfkenin ve dürtüselliğin hiçbir boyutunun cinsiyete ve gelir grubuna göre farklılık göstermediği ancak hem dürtüselliğin hem de öfkenin yaş ve öğrenim görülen sınıfa göre değişlik gösterdiği tespit edilmiştir. Katılımcıların UPPS Dürtüsel Davranış Ölçeği ve Sürekli Öfke-Öfke İfade Tarzı Ölçeği puanları arasındaki ilişkiye bakıldığında tasarlama eksikliği boyutu ile öfke içe vurumu boyutu ve öfke dışa vurumu ile heyecan arayışı boyutları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak içsel olarak yaşanan bir duygu olarak öfkenin tüm öğrenciler tarafından yaşanabileceği, ancak içe ve dışa dönük öfkeyi ifade ediş biçimi ya da kimin en çok neye öfkelenebileceğinin belirsizlik olduğu ve farklılık gösterebileceği söylenebilir. Bu durum kişilik yapısına göre öfke düzeylerinin dürtüsellikle ilişkisinin değişebileceğini düşündürmektedir
The aim of this research, investigation of the level of anger and impulsive behavior of the university students. The population of the study consists of 1200 university students who studies in School of Physical Education and Sports at Bartın University. Accordingly the sample of the study consisted of 111 woman and 372 men totaling 483 students which was selected convenience sampling method. Personal information form, the State-Trait Anger Expression Inventory developed by Spielberger et al., and the UPPS Impulsive Behavior Scale developed by Whiteside and Lynam were used to collect data. In the study, the data were analyzed for normal distribution by the Shapiro Wilk test. In the data analysis for Pearson Correlation Coefficient, independent samples t-test and one-way ANOVA was used. Results were assessed in .05 significance level. In study, it was not found that no dimension of the anger and the impulse differed according to sex and income group, however both the impulsivity and the anger were found to significat difference according to age and the class of education. When the relationship between State-Trait Anger Expression and the UPPS Impulsive Behavior Scale scores of participants was examined, there was a positive and significant relationship between the premeditation dimension, the anger-in dimension, and the anger-out dimension. As a result, anger can be experienced by all students as an intrinsic feeling, however, it is unclear how students will express anger-in and anger-out, or who can be most angry at what they are, is uncertain and may differ. This result may be thought that the relationship between anger levels and impulsivity may change according to personality
Other ID | JA53KC77JY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 16 Issue: 1 |