Bu çalışmanın amacı; orta öğretim okullarında yürütülen ders dışı spor etkinliklerinin (Okul takımı-egzersiz faaliyeti vb.) öğrencilerin okula bağlanmasındaki etkisinin belirlenmesidir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışma ortaöğretim düzeyinde öğrenim gören ve tesadüfi örneklem metodu ile seçilen toplam 718 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0.91 olan “Okul Bağlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımı, aritmetik ortalama ve standart sapma, “iki ortalama arasındaki farkın önemliliği testi” (t testi), ikiden fazla grup karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Post Hoc testi değerleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre katılımcıların okula bağlılık puan ortalamaları 3.35±0,50 olarak bulunmuştur. Çalışmada katılımcıların okula bağlılık puanlarında kullanılan değişkenler açısından cinsiyete göre bir fark olmadığı, okul türü bakımından fen lisesinde öğrenim görenlerin ve okullarında yapılan okul sporları etkinliklerine hiç katılmayan grubun okula bağlılık düzeylerinin daha düşük olduğu belirlenmiştir. Ortaöğretim düzeyinde yapılan okul spor etkinliklerinin artırılması ve bu tür faaliyetlere katılımın desteklenmesi öğrencilerin okula aidiyet duygusu artırarak okula bağlılık düzeylerinin arttırılmasını destekleyebilir. Okula aidiyet duygusunun yükseltilmesi eğitimde önemli bir sorun olan okula yabancılaşmanın önlenmesinde etkili bir faktördür. Bu etkinliklerin öğrencilerin okullarını daha olumlu algılamaları ve bu sayede eğitimsel hedeflere ulaşmada katkı sağlanabileceği düşünülmektedir
The purpose of this study; The determination of the effects of extracurricular sport activities carried out in igh schools (School team-exercise activity) on the school engagement levels of the students This study, in which the relational screening model was used, has been carried out on 718 students who are selected by the random sampling method and who studied at the high school level.In the study, “School Engagement Scale” was used as a data collection tool. In the process of analyzing the data, frequency and percentage distribution, arithmetic average and standard deviation and unpaired t-test were utilized. In the comparison process of more than two groups, one-way analysis of variance (ANOVA) and Post Hoc tests values were used. According to the findings from the research, the student’s school engagement score averages have been determined as 3.35±0.50. Following two facts have been determined in this study; no differences related to the variables used for the school engagement scores of the participants were observed between the male and female genders and lower school engagement levels were observed in those studying at science high schools and those never participating in school sports activities.Results: Increasing the number of high school sports activities and the encouragement for participation at those activities increases the school related sense of belonging which in turn may support the increase of school engagement levels. Increasing the school related sense of belonging in an effective factor for the prevention of alienation from school, which is a major problem in the educational field. It is considered that such activities provide a more positive perception of the school for students and may therefore contribute during attainment of educational goals
Other ID | JA98BB23CB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 16 Issue: 1 |