Okul çağındaki çocuklar ve gençlerle çalışan öğretmenler ile personelin yaşam tarzlarını oluşturan alışkanlıklarının incelenmesi, bu yaş grubuna hem örnek olmaları hem de performanslarının sağlıklı olmalarına bağlı olması bakımından önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Ankara Üniversitesi Kolejlerinde (ANKÜ) görev yapmakta olan personelin sağlıklı yaşam alışkanlıkları ve fiziksel aktivite bilinç düzeylerini belirlemektir. Çalışmaya ANKÜ Kolejinde çeşitli kademelerde görev yapan 39’u kadın, 30’u erkek olmak üzere toplam altmış dokuz (n: 69) personel katılmıştır. Bu amaçla Tuncel ve Tuncel (2009) tarafından geliştirilen “Sağlıklı Yaşam Tarzı ve Fiziksel Aktivite Bilinç Düzeyi” anketi uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimleyici istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular incelendiğinde, personelin fiziksel aktivite bilinç düzeyinin yüksek olduğu (X: 2,52 ± 0,51) fakat egzersiz yapma oranları (% 40,6), Bilgisayar/TV alışkanlıkları ve stres durumları (% 69,9) ile ilgili sonuçlar incelendiğinde sağlıklı yaşam tarzı alışkanlıklarının geliştirilmesine ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır
Examining the life style habits of teachers and personnel who work with school age children and youngsters is important on the ground that they are both role models for the aforementioned group and their performances rely on their being healthy. The purpose of this study is to determine the healthy life habits and the physical activity consciousness levels of Ankara University College teachers and personnel (n= 69). In order to reach this goal, the questionnaire which was developed by Tuncel and Tuncel (2009) “Healthy Life Style and Physical Activity Consciousness Level” was used. The data obtained was analyzed by using the descriptive statistics. The obtained data showed that the physical activity consciousness levels of personnel are high but their healthy life habits need to be developed
Other ID | JA89KD63ZR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 14 Issue: 1 |