Bu araştırma Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin sosyal karşılaştırma düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlayan tarama modelli bir çalışmadır. Çalışmaya Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu`nun 3 farklı bölümünde (Beden Eğitimi Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük) öğrenim gören toplam 567 öğrenci (208 kadın ve 357 erkek) katılmıştır. Katılımcıların yaş ortalaması 22.41±2.74`tür ( kadın=21.65±2.40; erkek=22.86±2.84). Çalışmada veri toplamak amacı ile Gilbert ve ark. tarafından geliştirilen ve Şahin ve Durak tarafından Türkçeye adapte edilen Sosyal Karşılaştırma Ölçeği-SKÖ kullanılmıştır. Araştırma bulguları, kadın ve erkek öğrencilerin sosyal karşılaştırma düzeyleri açısından anlamlı bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgulara göre kadın öğrencilerin sosyal karşılaştırma düzeyleri erkek öğrencilerden daha yüksek, yani daha olumludur. Bununla birlikte, akademik başarı düzeyi yüksek öğrenciler, düşük öğrencilere kıyasla kendilerini sosyal karşılaştırma açısından daha olumlu değerlendirmişlerdir. Ancak, araştırma bulguları öğrencilerin sosyal karşılaştırma düzeylerinin bölümlerine, gelirlerine, aktif spor yapma durumlarına, hobiye sahip olma durumlarına, bir arkadaş grubuna dahil olma durumlarına, aile yanında ya da uzakta yaşama durumlarına, bölümden memnuniyet düzeylerine ve istedikleri bölümü seçme özgürlüklerine göre farklılaşmadığını ortaya koymuştur. Sonuç olarak, elde edilen bulgular doğrultusunda beden eğitimi ve sporun bireylerin benlik algılarının olumlu yönde gelişmesine katkı sağladığı düşünülmekte ve bu nedenle yaşamın her alanında beden eğitimi ve spora yönelik faaliyetlerin yaygınlaştırılması önerilmektedir
This research is a descriptive study to determine whether social comparison levels of physical education and sports majors vary by various variables. Totally 565 students (208 female and 357 male) studying at 3 different departments ( hysical Education Teacher Education, Sport anagement and oaching) of the School of hysical Education and Sports participated in the study. The mean age of the sample as 22.41±2.74 years ( Female 21.65±2.40; male 22.86±2.84). The Social Comparison Scale-SCS, developed by Gilbert et al. and culturally adapted into Turkish by Şahin and Durak, was used as a data collection tool in the study. Results demonstrated significance difference between female and male students in terms of their social comparison levels. In addition, high achieving students made more positive social comparison compared to low achieving students. However, any significant difference in students` social comparison levels in terms of department, income, participation in sports, having hobby, belonging to social circle, residence condition, satisfaction in the department, and willpower in the choice of department. In conclusion, participation in physical activities and sports believed to lead an increase in social perception and it is recommended to increase provision of adequate physical activity and sports facilities in the society
Other ID | JA24TB46VV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 12 Issue: 2 |