Araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin, beden eğitimi öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını yordama gücünü belirlemektir. Çalışmada ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, dört farklı üniversitede Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 322 öğretmen adayı (Myaş=20.87, SD=2.09) oluşturmuştur. Araştırma grubunun 118’i kadın (%36.6), 204’ü (%63.4) erkektir. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği” ve “Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Analizlerde, betimsel istatistiklerin yanında bağımsız gruplarda aritmetik ortalamalar arası farka ait t-testi, korelasyon ve regresyon analizi gibi çıkarımsal istatistikler kullanılmıştır. Araştırmada mesleki kaygı düzeyinin, beden eğitimi öğretmenlik mesleğine yönelik tutum düzeyleri üzerinde önemli bir yordayıcı olduğu, mesleki kaygı alt boyutunu oluşturan değişkenlerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutum düzeylerindeki toplam varyansın %57’sini açıkladığı görülmüştür. Bunun yanında öğretmen adaylarının beden eğitimi öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının yüksek, mesleki kaygılarının düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir
The aim of this study is to determine the predictive power of occupational anxiety of prospective physical education teachers upon their attitudes towards the teaching profession. Relational research method was used in the study. The study group consisted of 118 (36.6%) females and 204 (63.4%) males, a total of 322 student teachers (Mage=20.87, SD=2.09) studying at physical education and sports teacher education departments in four different universities. The “Occupational Anxiety Scale for Prospective Teachers” and “Attitudes towards Physical Education Profession Scale” were used as the data collection tools. For independent groups along with the descriptive statistics, inferential statistics like t-test, a test to find the difference between the arithmetic means, correlation and regression analysis were used. The study illustrated that the occupational anxiety level is an important predictor upon the attitude levels towards the teaching profession and the variables constituting the occupational anxiety sub-dimension accounted for 57% of the total variance in the attitude levels towards the teaching profession. Furthermore, it was found that the prospective teachers’ attitude scores towards teaching profession were high, and their occupational concerns scores were low
Other ID | JA56US84ZE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 12 Issue: 2 |