Bu çalışmanın amacı, öğrenci görüşlerine göre spor öğretimi veren yükseköğretim kurumlarının kurumsal imaj düzeyini belirlemektir. Araştırma, tarama türü bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Cankurtaran ve Özbek (2012) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır (1). Araştırmanın evrenini, bir üniversitenin Spor Bilimleri Fakültesi (SBF) ve bir üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) öğrencileri oluşmaktadır. Ölçme aracı SBF’de 207,. BESYO’da 163 olmak üzere toplam 370 öğrenciye uygulanmıştır. Cinsiyete ilişkin veriler, ilişkisiz t testi ile sınıf ve okul durumuna ilişkin veriler tek yönlü varyans analizi ile test edilmiştir. Tek yönlü varyans analizi sonucunda, anlamlı bulunan farklılığın kaynağını belirlemek için LSD Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre kurumsal imajın cinsiyete ve öğrenim görülen sınıfa göre farklılaştığı saptanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilere göre spor öğretimi veren kurumlarının algılanan kurumsal imajının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. AnahtarKelimeler: Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, kurumsal imaj, Spor Bilimleri Fakültesi, üniversite öğrencisi
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu kurumsal imaj Spor Bilimleri Fakültesi üniversite öğrencis
The purpose of this study is to identify the institutional images of higher education institutions that sports teaching as views by students. The study is a descriptive one. The data was collected via a scale developed by Cankurtaran and Özbek (2013) (1). The population of the study included a university’s Faculty of Sport Sciences (SBF) and a university's School of Physical Education and Sport (SPES). The survey instrument was administered to 207 students of the Faculty of Sport Sciences and to 163 students of SPES, 370 students in total. Data on sex were analyzed by unpaired t-test, and data on class and school status by one-way analysis of variance. LSD Tests were applied in the posthoc analysis to identify the sources of significant differences. According to the findings, it is concluded that the institutional image differs by gender and grade. As a result of research, according to students in the perceived institutional image of sport education institutions has been found to be moderate level
School of physical education and sport institutional image faculty of sport science undergraduate
Other ID | JA76EU93TY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 12 Issue: 1 |