BibTex RIS Cite

Sporcuların ‘sporda hoşgörü’ kavramına ilişkin algıları

Year 2012, Volume: 10 Issue: 4, 125 - 129, 01.08.2012
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000229

Abstract

Bu çalışmanın amacı, sporda hoşgörü kavramının sporcular açısından ne ifade ettiğini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu sporda hoşgörü kavramını tanımlamaya istekli 127 sporcu oluşturmuştur. Sporculardan açık uçlu bir soru ile sporda hoşgörü kavramını yazılı olarak tanımlamaları istenmiştir. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Analiz konusu olarak “sporda hoşgörü” kavramı alınmıştır. Elde edilen nitel veriler sonucunda sporcuların sporda hoşgörü kavramını; fair-play/ centilmenlik (%35,43), rakibe saygı (%34.64), hataları alttan almak (%14.96), sevgi (%14.1), anlayışlı olmak (%11.02), ahlaklı olmak (%7.87) ve iyi niyetli yaklaşma (%4.72) olarak algıladıkları görülmüştür. Bununla birlikte analiz sırasında sporda hoşgörü kavramının küçük oranlarda; disiplin, misafirperverlik, gülümseme ve sinirlenmeme olarak algılandığı da saptanmıştır

References

  • 1. Pehlivan, Z., (2004). Fair-Play Kavramının Geliştirilmesinde Okul Sporunun Yeri ve Önemi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2,49-53.
  • 2. Kılcıgil, E. (1998). Sosyal Çevre- Spor İlişkileri, Bağırgan Yayımevi, Ankara.
  • 3. Aslan, Ö., (2000). Hoşgörü ve Tölerans Kavramlarına Etimolojik Açıdan Analitik Bir Yaklaşım. Retrieved 10 March 2012 web:http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/325.pdf.
  • 4. Kepenkçi,Y. (2004). Sınıf Öğretmenlerinde Hoşgörü, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38, 250-265.
  • 5. Balçıkanlı, S.G., Yıldıran, İ., (2011). Profesyonel Futbolcular Sportmenlik Yönelimleri ve Empatik Eğilim Düzeyleri, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2011, IX (2) 49-56.
  • 6. Erdemli, A., (1996). İnsan, Spor ve Olimpizm, Sarmal Yayınevi, İstanbul.
  • 7. Katkat, D., (2005). Türk Yazılı Spor Basınında Futbol ve Fair Play, Besbd, Cilt 7, Sayı 3. Retrieved 9 December 2011. Web: www.http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/besyo/article/view/929/927.
  • 8. Sezen, G., Yıldıran, İ. (2003). Profesyonel ve Amatör Futbolcuların Fair Play Anlayışları Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi. 10-11 Ekim-2003. Ankara: Sim Matbaacılık . P, 13-2.
  • 9. Edgar, A., (1998). Sports ethics”. Encyclopedia of Applied Ethics, 4. P. 207-223.
  • 10. Şahin, M., (1998). Spor Ahlakı ve Sorunları, Evrensel Basın Yayın, İstanbul.
  • 11. Baumann, S., (1994). Uygulamalı Spor Psikolojis. Çev: İkizler. C.H .. Özcan, A.O.), Alfa Basın Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • 12. Erkal,E., Güven, Ö., Ayan, D., (1998). Sosyolojik Açıdan Spor, Der Yayınları, 3. Basım, İstanbul.
  • 13. Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Kitapevi, Ankara.
  • 14. Büyükkaragöz, S., Kesici, Ş., (1996). Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Eğitim Yönetimi, Sayı 3, 353-365.
  • 15. Akandere, M., Baştuğ, G., Güler, D., (2009). Orta Öğretim Kurumlarında Spora Katılımın Çocuğun Ahlaki Gelişimine Etkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 3, Sayı 1.
  • 16. Drewe B.S., (2000). The Logical Connection Between Moral Education and Physical Education. Journal of Curriculum Studies, 32(4). 561-573.
  • 17. Sezen,G., Yıldıran,İ., (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Futbolda Fair Play’ e İlişkin Olumlu ve Olumsuz Davranışlara Yaklaşımlarının İncelenmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, ISSN:1306-4371, 2,1.
  • 18. Şebin,K., Tozoğlu,E., Yılmaz,S., Bostan,Ö., Demirel,N. (2010). Spor Yapan Üniversite Öğrencilerinin Fair Play’e İlişkin Görüşleri. Retrieved 12 May 2011. Web: http://www.e-dergi.atauni.edu.tr .
  • 19. Sekot, A. (2009). Violence in sports, European Journal for Sport and Society 2009, 6 (1), 37-49. Retrieved 5 May 2012. Web: http://www.ejss.ch/PDF-Dateien/ejss2009_Vol6_Issue1_Sekot_Violence%20in%20sports.pdf.

PERCEPTION OF ATHLETES CONCERNING ‘TOLARANCE IN SPORT’ TERM

Year 2012, Volume: 10 Issue: 4, 125 - 129, 01.08.2012
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000229

Abstract

The aim of this study was to describe the opinions of athletes on the term of tolarence in sport. The study group of research consisted of 127 athletes volunteers to describe the term of tolarence in sport. Qualitative research method was used in analyzing the data. The theme of ‘tolarance in sport-’ was taken as analyze category. As a result of the study the concept of tolarance in sport was emphasized as fair- play/gentilmanliness (%35,43), respect to rival (%34.64), taking mistakes lying down (%14.96), love (%14.1), the behaviors of understanding (%11.02), being moral(%7.87) and having optimistic approach (%4.72). Moreover, during analyzes, it was understood that minority of athletes stressed the tolarance in sport as dicsipline, hospitality, smiling and not being agressive

References

  • 1. Pehlivan, Z., (2004). Fair-Play Kavramının Geliştirilmesinde Okul Sporunun Yeri ve Önemi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2,49-53.
  • 2. Kılcıgil, E. (1998). Sosyal Çevre- Spor İlişkileri, Bağırgan Yayımevi, Ankara.
  • 3. Aslan, Ö., (2000). Hoşgörü ve Tölerans Kavramlarına Etimolojik Açıdan Analitik Bir Yaklaşım. Retrieved 10 March 2012 web:http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/325.pdf.
  • 4. Kepenkçi,Y. (2004). Sınıf Öğretmenlerinde Hoşgörü, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38, 250-265.
  • 5. Balçıkanlı, S.G., Yıldıran, İ., (2011). Profesyonel Futbolcular Sportmenlik Yönelimleri ve Empatik Eğilim Düzeyleri, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2011, IX (2) 49-56.
  • 6. Erdemli, A., (1996). İnsan, Spor ve Olimpizm, Sarmal Yayınevi, İstanbul.
  • 7. Katkat, D., (2005). Türk Yazılı Spor Basınında Futbol ve Fair Play, Besbd, Cilt 7, Sayı 3. Retrieved 9 December 2011. Web: www.http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/besyo/article/view/929/927.
  • 8. Sezen, G., Yıldıran, İ. (2003). Profesyonel ve Amatör Futbolcuların Fair Play Anlayışları Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi. 10-11 Ekim-2003. Ankara: Sim Matbaacılık . P, 13-2.
  • 9. Edgar, A., (1998). Sports ethics”. Encyclopedia of Applied Ethics, 4. P. 207-223.
  • 10. Şahin, M., (1998). Spor Ahlakı ve Sorunları, Evrensel Basın Yayın, İstanbul.
  • 11. Baumann, S., (1994). Uygulamalı Spor Psikolojis. Çev: İkizler. C.H .. Özcan, A.O.), Alfa Basın Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • 12. Erkal,E., Güven, Ö., Ayan, D., (1998). Sosyolojik Açıdan Spor, Der Yayınları, 3. Basım, İstanbul.
  • 13. Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Kitapevi, Ankara.
  • 14. Büyükkaragöz, S., Kesici, Ş., (1996). Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Eğitim Yönetimi, Sayı 3, 353-365.
  • 15. Akandere, M., Baştuğ, G., Güler, D., (2009). Orta Öğretim Kurumlarında Spora Katılımın Çocuğun Ahlaki Gelişimine Etkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 3, Sayı 1.
  • 16. Drewe B.S., (2000). The Logical Connection Between Moral Education and Physical Education. Journal of Curriculum Studies, 32(4). 561-573.
  • 17. Sezen,G., Yıldıran,İ., (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Futbolda Fair Play’ e İlişkin Olumlu ve Olumsuz Davranışlara Yaklaşımlarının İncelenmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, ISSN:1306-4371, 2,1.
  • 18. Şebin,K., Tozoğlu,E., Yılmaz,S., Bostan,Ö., Demirel,N. (2010). Spor Yapan Üniversite Öğrencilerinin Fair Play’e İlişkin Görüşleri. Retrieved 12 May 2011. Web: http://www.e-dergi.atauni.edu.tr .
  • 19. Sekot, A. (2009). Violence in sports, European Journal for Sport and Society 2009, 6 (1), 37-49. Retrieved 5 May 2012. Web: http://www.ejss.ch/PDF-Dateien/ejss2009_Vol6_Issue1_Sekot_Violence%20in%20sports.pdf.
There are 19 citations in total.

Details

Other ID JA87TR98UT
Journal Section Research Article
Authors

Sevde Mavi This is me

Semiyha Dolaşır Tuncel This is me

Publication Date August 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 10 Issue: 4

Cite

APA Mavi, S., & Tuncel, S. D. (2012). Sporcuların ‘sporda hoşgörü’ kavramına ilişkin algıları. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(4), 125-129. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000229

Flag Counter