Toplumda meydana gelen sosyal, siyasal, kültürel, ekonomik, çevresel gelişmeler ve değişimler olumlu veya olumsuz olarak spor kurum ve organizasyonlarını etkilemektedir. Toplumun her alanında değişimin yaşandığı önemli kavramlardan biride müşteri odaklı kalite kavramıdır. Hem üretim ve hem de hizmet sektörlerinin oluşturduğu spor sektörünün de bu değişimden etkilenmesi kaçınılmazdır. Spor sektörü içerisinde faaliyet gösteren tüm organizasyonlar, kurum ve kuruluşlar kalite anlayışı içerisinde değerlendirilirse hem müşteri beklentileri karşılanacak hem de pazar payları artacak ve aynı zamanda sporda kalite üst düzeye ulaşacaktır. Betimsel tarama yöntemi kullanılarak yapılan bu çalışmada; birçok kalite anlayışının belirgin özelliklerini ve başarılı yönlerini bünyesine katan, veriye dayalı ve daha çok istatistiksel yöntemleri kullanan, ayrıca imalat ve hizmet sektörlerinde çok sayıda uygulamalarla başarısı kanıtlanmış olan Altı Sigma yönetim modeli, spor sektörünün üretim, hizmet ve yönetim alanlarında uygulanabilirliği açısından değerlendirilmiştir
The social, political, cultural, economic, environmental improvements and changes which occur in the community affect the sport institutions and organizations positively or negatively. The concept of customer-focused quality which is one of the important concepts in all fields of society which is experiencing change, too. Sports sector which is formed by both the manufacturing and service sectors is inevitable from affecting of this change. if all organizations and institutions operating within the sport sectors are evaluated in the understanding of quality, both the expectations of customers will be satisfied and marketing share will increase in addition to reach the highest level of quality in sport. In this study, the descriptive medhod used is used for the Six Sigma management model which has success in the manufacturing and service sectors with using statistical methods and more, adds aspects of quality and success sides has been evaluated on feasibility in the areas of manufacturing, service and management at sport sectors
Other ID | JA53MT24ZR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 10 Issue: 1 |