Bu çalışmanın amacı; yapılandırmacı eğitim programıyla bire bir etkileşim içerisinde olan üniversite öğretim üyelerinin ilköğretim beden eğitimi dersi öğretim programı ile ilgili görüşlerini incelemek ve programa bakış açılarını tespit etmektir. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki üniversitelerin Beden Eğitimi Bölümü (BESYO) Öğretmenlik Anabilim Dalında görevli öğretim elemanları, çalışma örneklemini ise, 13 farklı üniversiteden 66 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırma 2009–2010 bahar yarıyılında yapılmıştır. Bu araştırmada sonuç olarak, Üniversite öğretim elemanlarının ‘Program Kazanımlarına İlişkin Görüşleri’ ile ‘Programın İçeriğine İlişkin Görüşlerin’ genel ortalamaları “kısmen katılıyorum” düzeyinde gerçekleşmiştir. Elde edilen sonuçlardan ve yapılan bire bir görüşmelerden, programın oluşturulmasında üniversitelerin sürecin içine bir bütün olarak dahil edilmediğine ulaşılmış, hazırlanan öğretim programı kılavuz kitaplarının birçok akademik personelde bulunmadığı tespit edilmiştir. Bu sonuç üniversitelerin MEB ile olan iletişim yetersizliğinin bir göstergesi olarak kabul edilebilir. Öğretim elemanlarının görüşlerine göre; programın etkili uygulanmasında beden eğitimi ders saatlerinin yeterli olmaması da araştırmanın önemli sonuçlarındandır. Araştırmada ayrıca, yeni öğretim programına 2006- 2007 yılında geçilmesine karşın, programın tanıtımına ve etkili uygulanmasına yönelik hizmet içi eğitim programlarının yeterli olmadığı ve bazı üniversite öğretim elemanlarının derslerini yapılandırmacı yaklaşıma göre yürütmedikleri tespit edilmiştir
The purpose of this study is; constructivist approach to education prepared with an interaction program in university teaching staff in primary physical education curriculum with lessons to learn about the opinions and to search thoroughly different perspectives about the program . The research universe is constructed with the university teaching staff from the teaching physical education department divisions. The research group is selected from 13 university including 66 faculty members. The research was applied in 2009-2010 spring semester of educational year. The result of the research is determined by the opinions of university teaching staff about ‘Concerning the Acquisition Program Reviews’ and ‘Comments Relating to the program's content’ overall average on the partially agree. The results obtained from one-on-one interviews with the program as a whole, including the creation of universities into the process was not found. There is no curriculum guide books, many academic staff. This is the result of universities can be considered as an indication of lack of communication with the Ministry of Education. According to the views of the teaching staff, one of the important results of the research is the hours of physical education lesson being not enough to implement efficiently the curriculum in the primary and secondary schools. Another consequence of the survey; Although it was passed to a new teaching program in 2006-2007 educational year , the insufficiency of in-service training programs concerning efficient implemantion and presentation of the program and some university faculty members’ not carrying out the lectures according to the constructivist approach courses
Primary Physical Education Curriculum University Teaching Staff in Physical Education and Sports.
Other ID | JA48VT63MB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 9 Issue: 3 |