Yelkenli tekneler seyir halindeyken, deniz, rüzgar gibi dış koşullardan etkilenmektedir. Tekne kabuğu, direk ve yelken tasarımı konusunda çok önemli araştırmaların yapıldığı bu alanda, son 50 yıl içinde, sözkonusu gelişmelere paralel olarak teknenin ideal koşullarda seyredebilmesini sağlayan navigasyon sistemleri de önemli bir gelişim süreci geçirmektedir. Fakat literatürde navigasyon sistemlerinin arayüz tasarımına yönelik herhangi bir çalışma bulunmamaktadır. Seyir halinde, özellikle de yarış gibi sınırlayıcı bir ortamda navigasyon sistemini kullanacak sporcunun hareketlerini, algılarını kısıtlayan engel koşulları oluşmaktadır. İşte bu makale, söz konusu engelleyici koşulları göz önünde bulundurup yelken yarışçısının karşısındaki karmaşık ve değişken bilgiyi daha rahat algılayabilmesine olanak verecek bir arayüz tasarımı üzerine yaptığımız incelemeleri konu almaktadır. Araştırma sorunların incelenmesi ile başlayıp, sorunun çözümü için bir Arttırılmış Gerçeklik Teknolojisi olan Kafa-Yukarıda-Görüntüleme aracını ele alarak, çözüme yönelik öngörüler ile bu öngörülerin katılımcı tasarım çalışmaları ile denetimini kapsamaktadır. Çalışmanın yapılmasında temel amaç, yelken sporcusunun yarış performansını düşüren engel koşullarına karşılık arttırılmış gerçeklik teknolojisinin avantajları ile birlikte daha efektif bir taktik sistemi arayüz diliziminin araştırılmasıdır
Yelkenli tekne Sporcu performansı Taktik arayüzü Arttırılmış gerçeklik Navigasyon sistemleri
Sailing boats are affected by external conditions like sea and wind. In this field, considerable research is conducted on yacht body, mast, and sail design, navigation systems which track the mentioned conditions and provide the boat a cruise under ideal circumstances are passing through a significant development process in the recent 10 years. However there is a lack of literature in the field of interface design for navigation systems. Impeding conditions which restrict the movements and perception of the person to use the navigation system occur on the boat, under sail, and especially during a limiting occasion like racing. This article is about our studies on interface design which provides the sailing racer a better perception of the complex and variable data. For the solution of the problem we assumed that an interface is reflected on the glasses the tactician wears and with this, the tactician can follow environmental information, interpret the information, and direct the boat and the crew; ideas about the interface to be seen on these glasses are developed in this study. Main purpose is to provide foundation for the preparation of an effective interface layout coping with the obstructions for the sailor
Other ID | JA76KS29GN |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 9 Issue: 1 |