2017-70-01-004
Fiziksel
uygunluk ve aktivite her insan için hayati önem taşımaktadır. Düzenli, planlı
ve uygun fiziksel etkinlikler sağlıklı bir gelişim için çok önemlidir. Fiziksel
aktivite, çocukların hem beden hem de duygusal, zihinsel ve sosyal
gelişimlerinde oldukça önemli bir paya sahiptir. Fakat
hayatımızda giderek önemli yer tutan teknoloji, sağlıksız beslenme ve birçok
nedenden dolayı hareketsiz ve sağlıksız bireylerin sayısı önemli ölçüde
artmaktadır. Bu üzerinde durulması gereken önemli bir konu olduğundan okullarda
öğrencilere fiziksel aktivite farkındalığı kazandırıp hayatları boyunca devam
ettirmelerine katkı sağlayacak olan yeni bir uygulama başlatılmıştır. Sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi olarak
isimlendirilen bu uygulamanın çalışmamızda incelenerek olumlu ve olumsuz
taraflarının derinlemesine ele alınmasına ve verilen önerilerle gerekli
düzenlemelerin yapılabilmesine katkı sağlayacaktır. Bu nedenle, bu çalışmanın
amacı 2016/2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde okullarda uygulanmaya
başlayan sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi uygulaması hakkında beden
eğitimi öğretmenlerinin, öğrencilerin ve ailelerin görüşlerinin
belirlenmesidir.
Araştırmada
betimsel ve nitel araştırma desenlerinden olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ortaokuldan 4, liseden 4 olmak üzere
toplam 8 öğretmen ve 8 öğrenci, ayrıca 4 ortaokul öğrenci velisi, 4 lise
öğrenci velisi olmak üzere 8 veli gönüllü olarak araştırmaya katılmıştır.
Öğretmenler ile ortaokul ve lise olmak üzere iki odak grup görüşmesi, öğrenci
ve veliler ile bireysel görüşme yapılarak veriler elde edilmiştir. Elde edilen
verilerin deşifre işleminin ardından, veriler NVIVO 11 programı ile içerik
analizine tabii tutulmuştur. İçerik analizi iki uzman tarafından ayrı ayrı
yapılmıştır. Görüşmelerin analizleri sonucu oluşan kod ve alt temaların 3 ana
tema altında toplandığı belirlenmiştir: Kazanımlar, sorunlar ve öneriler.
Bu bulgular doğrultusunda sağlıkla
ilgili fiziksel uygunluk karnesi uygulamasının çok yönlü faydaları olduğu ifade
edilmiştir. Fakat farklı alanlarda birçok problem de katılımcılar tarafından
ifade edilerek bazı çözüm önerileri sunulmuştur.
Sakarya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Projeleri Komisyon Başkanlığı
2017-70-01-004
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | 2017-70-01-004 |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 18 Issue: 2 |