Bu
araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen
adaylarının empatik eğilim ve empatik beceri düzeylerini incelemektir.
Araştırmanın katılımcılarını Anadolu Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören toplam 141 öğrenci oluşturmuştur. Veri
toplama aracı olarak, “Empatik Eğilim Ölçeği”, “Empatik Beceri Ölçeği-B Formu”
ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizi için t testi ve ANOVA tercih edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının empatik eğilim ve empatik
beceri puan ortalamalarının orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğretmen
adaylarının hem empatik eğilim hem de empatik beceri puan ortalamalarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba
eğitim, aktif olarak spor yapma ve spor yapma düzeylerine göre
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sonuç olarak, öğretmenlik mesleği göz önüne alındığında, öğretmen
adaylarının empatik beceri düzeylerinin yeterli olmadığı ve empati eğitimi ile
empatik beceri düzeylerinin geliştirilebileceği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 18 Issue: 2 |