Research Article
BibTex RIS Cite

OTURMAYA MI GELDİK ! COVID-19 SÜRECİNDE GENÇ KADINLARIN HEDONİK TABANLI BOŞ ZAMANLARINA İLİŞKİN BİR FOTOSES ARAŞTIRMASI

Year 2021, Volume: 19 Issue: 2, 168 - 184, 30.06.2021
https://doi.org/10.33689/spormetre.835649

Abstract

Bu araştırma, koronavirüs salgını sırasında evde daha güvenli kalarak yaşamlarını ve davranışlarını uyarlamak zorunda olan genç kadınların ev içerisinde gerçekleştirdikleri haz tabanlı boş zaman aktivitelerini içermektedir. Bu çalışma, araştırma amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden fotoses tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Ege bölgesinde bulunan bir il merkezindeki 15-20 yaş aralığındaki (ORT= 17.6; SS= ±1.42) gençkız/kadınlar gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcılardan 163 fotoğraf ve hikaye toplanmış; katılımcılarla beraber ön görülen temalar için 48 fotoğraf belirlenmiş ve bu fotoğraflar arasından 11 adet fotoğraf ve hikayesi temalarla ilişkilendirilmiştir. Elde edilen veriler aracılığıyla 4 ana tema ve 11 alt tema oluşturulmuştur. Bu temalar; Bilişsel Haz, Sosyal Haz, Üretici Haz ve Tekilci Haz olarak belirlenmiştir. Çalışma sonucunda ortaya çıkan bulgular genel olarak değerlendirildiğinde; genç kadınlar pandemi kısıtlılıkları içerisinde ulaşılabilir aktiviteleri kendilerini geliştirici, eğlendirici ve dinlendirici olarak çeşitlendirebilmektedir. Ayrıca pandemi sürecinin getirdiği kısıtlılığı ve artan boş zamanı fırsata çevirme eğiliminde oldukları söylenebilir. Bu araştırmanın bulguları, araştırmaya katılan kadınların salgın sırasında boş zamanların değerlendirilmesi hakkında fikir verecek ve ilgili davranış ve algı değişikliklerini izleyecektir. Sonuç olarak, bulgular, acil durum koşullarının (COVID-19 salgını) haz arayışlarını nasıl etkilediği hakkında yeni bilgilere katkıda bulunacaktır.

References

  • Adhikari, S. P., Meng, S., Wu, Y. J., Mao, Y. P., Ye, R. X., Wang, Q. Z., ... Zhou, H. (2020). Epidemiology, causes, clinical manifestation and diagnosis, prevention and control of coronavirus disease (COVID-19) during the early outbreak period: a scoping review. Infectious diseases of poverty, 9(1), 1-12.
  • Aksoy, S. (2020). Kültür endüstrisi güdümünde boş zaman pratiklerinde tektipleşme:" Keyif" etiketi ile yapılmış instagram paylaşımları üzerine bir inceleme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (31), 601-622.
  • Anderson, J. (2020, Kasım 30). Brave new world the coronavirus pandemic is reshaping education. https://qz.com/1826369/how-coronavirus-is-changing-education/
  • Argan, M., Pakiş, Ş., Kesim, Ü., Argan, M. T. (2020). Flow in home-based leisure during the covid-19 lockdown: A case study for people aged 65 and over in Turkey. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 5-17.
  • Aytaç, Ö. (2004). Kapitalizm ve hegemonya ilişkileri bağlamında boş zaman. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi C, 28, 115-138.
  • Bayrakcı, O. (2021). Covid-19 Pandemi sürecinde oluşturulan capslerin analizi. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(Pandemi Özel Sayısı), 1-1.
  • Benedict, D. (2019). Photovoice: Illuminating the ımpact of ınclusive education practices in United States Public Schools. Master Thesis, University of Washington.
  • Bodecka, M., Nowakowska, I., Zajenkowska, A., Rajchert, J., Kaźmierczak, I., Jelonkiewicz, I. (2020). Gender as a moderator between Present-Hedonistic time perspective and depressive symptoms or stress during COVID-19 lock-down. Personality and Individual Differences, 168, 110395.
  • Buheji, M., Hassani, A., Ebrahim, A., da Costa Cunha, K., Jahrami, H., Baloshi, M., Hubail, S. (2020). Children and coping during COVID-19: A scoping review of bio-psycho-social factors. International Journal of Applied, 10(1), 8-15.
  • Bulut, M., Koçak, F. (2016). Hazırlık öğrenimi gören kadın üniversite öğrencilerin rekreatif etkinliklere katılmalarını engelleyen faktörlerin belirlenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 7(2), 61-71.
  • Cheezum, R.R., Rosso, M.T., Niewolak, N., Cobb, T. (2019). Using photovoice to understand health determinants of formerly homeless individuals living in permanent housing in Detroit. Qualitative health research, 29(7), 1043-1055.
  • Cheung, M. C., Ting, W., Chan, L. Y., Ho, K. S., Chan, W. M. (2009). Leisure participation and health-related quality of life of community dwelling elders in Hong Kong. Asian Journal of Gerontology and Geriatrics, 4(1), 15-23.
  • Dünya Sağlık Örgütü. (2020, Kasım 29). “COVID-19 and violence against women.” https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/331699/WHO-SRH-20.04-eng.pdf
  • Ergül, B., Yılmaz, V. (2020). COVID-19 salgını süresince aile içi ilişkilerin doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 38-51.
  • Eskişehir Teknik Üniversitesi (2020, Kasım 28). Ev içi fiziksel ve rekreasyonel aktiviteler kataloğu https://eskisehir.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/ESTU%CC%88%20EV%20I%CC%87C%CC%A7I%CC%87%20FI%CC%87ZI%CC%87KSEL%20VE%20REKREASYONEL%20AKTI%CC%87VI%CC%87TELER%20KATALOG%CC%86U-min(1).pdf (Erişim Tarihi: 01 Aralık 2020),
  • Fazraningtyas, W.A., Rahmayani, D., Fitriani, I.R. (2020). Kejadian kekerasan pada perempuan selama masa pandemi COVID-19. Dınamıka Kesehatan: Jurnal Kebıdanan Dan Keperawatan, 11(1), 362-371.
  • Gümüsgül, O., Aydoğan, R. (2020). Yeni tip koronavirüs-covid 19 kaynaklı evde geçirilen boş zamanların ev içi rekreatif oyunlar ile değerlendirilmesi. Spor Eğitim Dergisi, 4(1), 107-114.
  • Hammami, A., Harrabi, B., Mohr, M., Krustrup, P. (2020). Physical activity and coronavirus disease 2019 (COVID-19): specific recommendations for home-based physical training. Managing Sport and Leisure, 1-6.
  • Hamzah, S.R.A., Suandi, T., Krauss, S.E., Hamzah, A., Tamam, E. (2014). Youth hedonistic behaviour: moderating role of peer attachment on the effect of religiosity and worldview. International journal of adolescence and youth, 19(4), 419-433.
  • Henderson KA, Bialeschki MD. (1993). Negotiating constraints to women’s physical recreation. Society and Leisure, 16(2), 389-412.
  • Hergenrather, K.C., Rhodes, S.D., Cowan, C.A., Bardhoshi, G., Pula, S. (2009). Photovoice as community-based participatory research: A qualitative review. American Journal of Health Behavior, 33(6), 686-698.
  • James, K. (1995). Ownership of space: Its impact on recreational participation of young women. Department of Leisure Sciences, Edith Cowan University. Perth, Western Australia
  • Janes, N., Cowie, B., Bell, K., Deratnay, P. ve Fourie, C. (2015). Revealing and acting on patient care experiences: exploring the use of Photovoice in practice development work through case study methodology. International Practice Development Journal, 5, 1-12.
  • King, D. L., Delfabbro, P. H., Billieux, J., Potenza, M. N. (2020). Problematic online gaming and the COVID-19 pandemic. Journal of Behavioral Addictions, 9(2), 184-186.
  • Koçyiğit, M., Yıldız, M. (2014). Yerel yönetimlerde rekreasyon uygulamaları: Konya örneği. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 2), 211-223.
  • Kono, S. (2018). Constraining, negotiating, and facilitating leisure after disaster: A case of the great east japan earthquake and tsunami. International Journal of the Sociology of Leisure, 1(2), 171-195.
  • Küçükşen, K. (2020). Covıd-19 Günlerinde “Ev Halleri” Nin Karikatürlere Yansıması Göstergebilimsel Bir Analiz. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 38-57.
  • Latz, A.O. (2017). Photovoice research in education and beyond: A practical guide from theory to exhibition. New York, NY: Taylor Francis.
  • Lemon, B.W., Bengtson, V.L., Peterson, J.A. (1972). An exploration of the activity theory of aging: activity types and life satisfaction among in-movers to a retirement community. J Gerontol, 27, 511-23.
  • Lincoln, Y.S., Denzin, N.K. (Eds.). (2003). Turning points in qualitative research: Tying knots in a handkerchief (Vol. 2). Rowman Altamira.
  • Lorenz, L.S. (2010). Visual metaphors of living with brain injury: Exploring and communicating lived experience with an invisible injury. Visual Studies, 25(3), 210-223.
  • Marafa, L.M., Tung, F. (2004). Changes in participation in leisure and outdoor recreation activities among Hong Kong people during the SARS outbreak. World Leisure Journal, 46(2), 38-47.
  • Maxwell, J.A. (2005). Qualitative Research Design. An Interactive Approach. Second Edition, Sage Publication Inc., California, pp. 109-114.
  • Milne, E.J., Muir, R. (2019). Photovoice: A critical introduction. In SAGE Handbook of Visual Research Methodologies (pp. In-Press). In D. Mannay, L. Pauwels (Eds.), SAGE Handbook of Visual Research Methodologies (pp. (In-Press)). London: SAGE Publications.
  • Odabaşı, Y. (2006). Tüketim Kültürü. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Orgilés, M., Morales, A., Delvecchio, E., Mazzeschi, C., Espada, J.P. (2020) Immediate psychological effects of the COVID-19 quarantine in youth from Italy and Spain. https://doi.org/10.31234/osf.io/5bpfz. Accessed on: 23/5/2020.
  • Öztürk, Y., Üstünalan, D., Metin, B. (2020). Pandemi sürecinde kadınların ev içindeki deneyimleri ve evde kalmanın duyguları. Feminist Tahayyül, 1(2), 185-225.
  • Palibroda, B., Krieg, B., Murdock, L., Havelock, J. (2009). A practical guide to photovoice: Sharing pictures, telling stories and changing communities. Winnepeg, Manitoba: Prairie Women’s Health Centre of Excellence (PWHCE).
  • Parnell, D., Widdop, P., Bond, A., Wilson, R. (2020). COVID-19, networks and sport. Managing Sport and Leisure, https://doi.org/10.1080/23750472, 1-7.
  • Porter, S. (2007). Validity, trustworthiness and rigour: reasserting realism in qualitative research. Journal of Advanced Nursing, 60(1),79-86.
  • Povee, K., Bishop, B.J., Roberts, L.D. (2014). The use of photovoice with people with intellectual disabilities: reflections, challenges and opportunities. Disability Society, 29(6), 893-907.
  • Power, K. (2020). The COVID-19 pandemic has increased the care burden of women and families. Sustainability: Science, Practice and Policy, 16(1), 67-73.
  • Purwaningsih, H. (2020). Analisis masalah psikologis pada ıbu hamil selama masa pandemi Covid-19: Literature review. In Call For Paper Semınar Nasıonal Kebıdanan, 1(1), 9-15.
  • Ragheb, M.G. (1980). Interrelationships among leisure participation leisure satisfaction and leisure attitudes. Journal of leisure research, 12(2), 138-149.
  • Ripat, J., Woodgate, R. L., Bennett, L. (2020). Attitudes faced by young adults using assistive technology as depicted through photovoice. Disability and Rehabilitation: Assistive Technology, 15(3), 314-321.
  • Saraç, S. (2013). Toplumsal cinsiyet. Toplumsal Cinsiyet ve Yansımaları, Editörler Lerzan Gültekin, Gül Güneş, Ceylan Ertung, Aslı Şimşek, AtılımÜniversitesi Yayınları, Ankara, 27-32.
  • Shikako-Thomas, K., Dahan-Oliel, N., Shevell, M., Law, M., Birnbaum, R., Rosenbaum, P., Majnemer, A. (2012). Play and be happy? Leisure participation and quality of life in school-aged children with cerebral palsy. International journal of pediatrics, 2012: 387280.
  • Sobol, M., Blachnio, A., Przepiórka, A. (2020). Time of pandemic: Temporal perspectives related to compliance with public health regulations concerning the COVID-19 pandemic. Social Science & Medicine, 265, 113408.
  • Spagnolo, P.A., Manson, J.E., Joffe, H. (2020) Sex and Gender Differences in Health: What the COVID-19 Pandemic Can Teach Us. Annals of Internal Medicine, 173(5), 385-386.
  • Stodolska, M. (2020). # QuarantineChallenge2k20: Leisure in the time of the pandemic. Leisure Sciences, 1-8.
  • Subaşı, Y. (2014). Erich Fromm ve Türkiye’de sosyal bilgiler eğitimi (Master's thesis, Adıyaman Üniversitesi).
  • Subölen, S. (2020). Covid 19 pandemisi sürecinde stresle baş etme yöntemi olarak sosyal medyada mizah olgusu: cezmikalorifer ve saykodelipaylasimlarr isimli instagram hesaplarının analizi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 123-142.
  • Şengel, Ü., Genç, K., Işkın, M., Ulema, Ş., Uzut, İ. (2020). Turizmde “sosyal mesafe” mümkün mü? Kamp ve karavan turizmi bağlamında bir değerlendirme. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • T.C. İç İşleri Bakanlığı. (2020, Ekim 25). 65 yaş ve üzeri/20 yaş altı/kronik rahatsızlığı bulunan kişilerin sokağa çıkma kısıtlaması istisnası genelgesi https://www.icisleri.gov.tr/65-yas-ve-uzeri20-yas-altikronik-rahatsizligi-bulunan-kisilerin-sokaga-cikma-kisitlamasi-istisnasi-genelgesi
  • Türdü. N. (2020, Kasım 25) Corona virüs salgınına bakış açısı [Araştırma Raporu] https://webrazzi.com/2020/04/02/corona-virus-salginina-bakis-acisi/
  • Ulusal, D. (2021). Covid-19 pandemi döneminde kadın sağlık çalışanlarının yaşadıkları sorunların analizi. Journal of International Social Research, 14(77).
  • United Nations (UN) (2020). Policy brief: The impact of covid-19 on women. United Nations entity for gender equality and the empowerment of women (UN Women). United Nations Secretariat.
  • Ural, A., Kılıç, İ., (2011). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Uslu, S., Karavelioğlu, M. B., Gumusgul, O. (2020). Geleneksel rekreatif oyunlar: Yeni koronavirüs (covid-19) salgını sürecinde boş zaman değerlendirme önerileri. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(Özel Sayı 1), 14-25.
  • Ünal, B., Gülseren, L. (2020). COVID-19 pandemisinin görünmeyen yüzü: Aile içi kadına yönelik şiddet. The hidden side of COVID-19 pandemic: Domestic violence) Klinik Psikiyatri Dergisi, 23, 89-94.
  • Ünal, S., Ceylan, C. (2008). Tüketicileri hedonik alışverişe yönelten nedenler: İstanbul ve Erzurum illerinde karşılaştırmalı bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(2), 265-283.
  • Van der Heijden, H. (2004). User acceptance of hedonic ınformation systems. MIS Quarterly, 28(4), 695-704.
  • Walter, L.A., Mcgregor, A.J. (2020) Sex- and gender-specific observations and ımplications for COVID-19.West J Emerg Med, 21(3), 507-509.
  • Wang, C. (1999). Photovoice: A participatory action research strategy applied to women’s health. Journal of Women’s Health, 8(2), 185-192.
  • Wenham, M., Smith J., Morgan, R. (2020). COVID-19: The gendered impacts of the outbreak. Lancet,395(10227), 846-848.
  • World Health Organization. (2020). Gender and COVID-19: advocacy brief, 14 May 2020 (No. WHO/2019-nCoV/Advocacy_brief/Gender/2020.1). World Health Organization.
  • Worldometers. (03, Aralık, 2020). COVID-19 Coronavırus Pandemıc. https://www.worldometers.info/coronavirus/
  • Yasin, Y. (2020). Kırılgan gruplar ve Covid-19; Kadınlar. Türk Tabipler Birliği-Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu, 432-436.
  • Yıldırım, C. (2020). COVID-19: Cinsiyet bağlamında değerlendirme. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını. Temmuz-Aralık 2020. 94-97.
  • Zabriskie, R.B., Estes, C.A. (2001). Family recreation: How can we make a difference?. Parks Recreation, 36(10), 30-36.
Year 2021, Volume: 19 Issue: 2, 168 - 184, 30.06.2021
https://doi.org/10.33689/spormetre.835649

Abstract

References

  • Adhikari, S. P., Meng, S., Wu, Y. J., Mao, Y. P., Ye, R. X., Wang, Q. Z., ... Zhou, H. (2020). Epidemiology, causes, clinical manifestation and diagnosis, prevention and control of coronavirus disease (COVID-19) during the early outbreak period: a scoping review. Infectious diseases of poverty, 9(1), 1-12.
  • Aksoy, S. (2020). Kültür endüstrisi güdümünde boş zaman pratiklerinde tektipleşme:" Keyif" etiketi ile yapılmış instagram paylaşımları üzerine bir inceleme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (31), 601-622.
  • Anderson, J. (2020, Kasım 30). Brave new world the coronavirus pandemic is reshaping education. https://qz.com/1826369/how-coronavirus-is-changing-education/
  • Argan, M., Pakiş, Ş., Kesim, Ü., Argan, M. T. (2020). Flow in home-based leisure during the covid-19 lockdown: A case study for people aged 65 and over in Turkey. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 5-17.
  • Aytaç, Ö. (2004). Kapitalizm ve hegemonya ilişkileri bağlamında boş zaman. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi C, 28, 115-138.
  • Bayrakcı, O. (2021). Covid-19 Pandemi sürecinde oluşturulan capslerin analizi. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(Pandemi Özel Sayısı), 1-1.
  • Benedict, D. (2019). Photovoice: Illuminating the ımpact of ınclusive education practices in United States Public Schools. Master Thesis, University of Washington.
  • Bodecka, M., Nowakowska, I., Zajenkowska, A., Rajchert, J., Kaźmierczak, I., Jelonkiewicz, I. (2020). Gender as a moderator between Present-Hedonistic time perspective and depressive symptoms or stress during COVID-19 lock-down. Personality and Individual Differences, 168, 110395.
  • Buheji, M., Hassani, A., Ebrahim, A., da Costa Cunha, K., Jahrami, H., Baloshi, M., Hubail, S. (2020). Children and coping during COVID-19: A scoping review of bio-psycho-social factors. International Journal of Applied, 10(1), 8-15.
  • Bulut, M., Koçak, F. (2016). Hazırlık öğrenimi gören kadın üniversite öğrencilerin rekreatif etkinliklere katılmalarını engelleyen faktörlerin belirlenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 7(2), 61-71.
  • Cheezum, R.R., Rosso, M.T., Niewolak, N., Cobb, T. (2019). Using photovoice to understand health determinants of formerly homeless individuals living in permanent housing in Detroit. Qualitative health research, 29(7), 1043-1055.
  • Cheung, M. C., Ting, W., Chan, L. Y., Ho, K. S., Chan, W. M. (2009). Leisure participation and health-related quality of life of community dwelling elders in Hong Kong. Asian Journal of Gerontology and Geriatrics, 4(1), 15-23.
  • Dünya Sağlık Örgütü. (2020, Kasım 29). “COVID-19 and violence against women.” https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/331699/WHO-SRH-20.04-eng.pdf
  • Ergül, B., Yılmaz, V. (2020). COVID-19 salgını süresince aile içi ilişkilerin doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 38-51.
  • Eskişehir Teknik Üniversitesi (2020, Kasım 28). Ev içi fiziksel ve rekreasyonel aktiviteler kataloğu https://eskisehir.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/ESTU%CC%88%20EV%20I%CC%87C%CC%A7I%CC%87%20FI%CC%87ZI%CC%87KSEL%20VE%20REKREASYONEL%20AKTI%CC%87VI%CC%87TELER%20KATALOG%CC%86U-min(1).pdf (Erişim Tarihi: 01 Aralık 2020),
  • Fazraningtyas, W.A., Rahmayani, D., Fitriani, I.R. (2020). Kejadian kekerasan pada perempuan selama masa pandemi COVID-19. Dınamıka Kesehatan: Jurnal Kebıdanan Dan Keperawatan, 11(1), 362-371.
  • Gümüsgül, O., Aydoğan, R. (2020). Yeni tip koronavirüs-covid 19 kaynaklı evde geçirilen boş zamanların ev içi rekreatif oyunlar ile değerlendirilmesi. Spor Eğitim Dergisi, 4(1), 107-114.
  • Hammami, A., Harrabi, B., Mohr, M., Krustrup, P. (2020). Physical activity and coronavirus disease 2019 (COVID-19): specific recommendations for home-based physical training. Managing Sport and Leisure, 1-6.
  • Hamzah, S.R.A., Suandi, T., Krauss, S.E., Hamzah, A., Tamam, E. (2014). Youth hedonistic behaviour: moderating role of peer attachment on the effect of religiosity and worldview. International journal of adolescence and youth, 19(4), 419-433.
  • Henderson KA, Bialeschki MD. (1993). Negotiating constraints to women’s physical recreation. Society and Leisure, 16(2), 389-412.
  • Hergenrather, K.C., Rhodes, S.D., Cowan, C.A., Bardhoshi, G., Pula, S. (2009). Photovoice as community-based participatory research: A qualitative review. American Journal of Health Behavior, 33(6), 686-698.
  • James, K. (1995). Ownership of space: Its impact on recreational participation of young women. Department of Leisure Sciences, Edith Cowan University. Perth, Western Australia
  • Janes, N., Cowie, B., Bell, K., Deratnay, P. ve Fourie, C. (2015). Revealing and acting on patient care experiences: exploring the use of Photovoice in practice development work through case study methodology. International Practice Development Journal, 5, 1-12.
  • King, D. L., Delfabbro, P. H., Billieux, J., Potenza, M. N. (2020). Problematic online gaming and the COVID-19 pandemic. Journal of Behavioral Addictions, 9(2), 184-186.
  • Koçyiğit, M., Yıldız, M. (2014). Yerel yönetimlerde rekreasyon uygulamaları: Konya örneği. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 2), 211-223.
  • Kono, S. (2018). Constraining, negotiating, and facilitating leisure after disaster: A case of the great east japan earthquake and tsunami. International Journal of the Sociology of Leisure, 1(2), 171-195.
  • Küçükşen, K. (2020). Covıd-19 Günlerinde “Ev Halleri” Nin Karikatürlere Yansıması Göstergebilimsel Bir Analiz. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 38-57.
  • Latz, A.O. (2017). Photovoice research in education and beyond: A practical guide from theory to exhibition. New York, NY: Taylor Francis.
  • Lemon, B.W., Bengtson, V.L., Peterson, J.A. (1972). An exploration of the activity theory of aging: activity types and life satisfaction among in-movers to a retirement community. J Gerontol, 27, 511-23.
  • Lincoln, Y.S., Denzin, N.K. (Eds.). (2003). Turning points in qualitative research: Tying knots in a handkerchief (Vol. 2). Rowman Altamira.
  • Lorenz, L.S. (2010). Visual metaphors of living with brain injury: Exploring and communicating lived experience with an invisible injury. Visual Studies, 25(3), 210-223.
  • Marafa, L.M., Tung, F. (2004). Changes in participation in leisure and outdoor recreation activities among Hong Kong people during the SARS outbreak. World Leisure Journal, 46(2), 38-47.
  • Maxwell, J.A. (2005). Qualitative Research Design. An Interactive Approach. Second Edition, Sage Publication Inc., California, pp. 109-114.
  • Milne, E.J., Muir, R. (2019). Photovoice: A critical introduction. In SAGE Handbook of Visual Research Methodologies (pp. In-Press). In D. Mannay, L. Pauwels (Eds.), SAGE Handbook of Visual Research Methodologies (pp. (In-Press)). London: SAGE Publications.
  • Odabaşı, Y. (2006). Tüketim Kültürü. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Orgilés, M., Morales, A., Delvecchio, E., Mazzeschi, C., Espada, J.P. (2020) Immediate psychological effects of the COVID-19 quarantine in youth from Italy and Spain. https://doi.org/10.31234/osf.io/5bpfz. Accessed on: 23/5/2020.
  • Öztürk, Y., Üstünalan, D., Metin, B. (2020). Pandemi sürecinde kadınların ev içindeki deneyimleri ve evde kalmanın duyguları. Feminist Tahayyül, 1(2), 185-225.
  • Palibroda, B., Krieg, B., Murdock, L., Havelock, J. (2009). A practical guide to photovoice: Sharing pictures, telling stories and changing communities. Winnepeg, Manitoba: Prairie Women’s Health Centre of Excellence (PWHCE).
  • Parnell, D., Widdop, P., Bond, A., Wilson, R. (2020). COVID-19, networks and sport. Managing Sport and Leisure, https://doi.org/10.1080/23750472, 1-7.
  • Porter, S. (2007). Validity, trustworthiness and rigour: reasserting realism in qualitative research. Journal of Advanced Nursing, 60(1),79-86.
  • Povee, K., Bishop, B.J., Roberts, L.D. (2014). The use of photovoice with people with intellectual disabilities: reflections, challenges and opportunities. Disability Society, 29(6), 893-907.
  • Power, K. (2020). The COVID-19 pandemic has increased the care burden of women and families. Sustainability: Science, Practice and Policy, 16(1), 67-73.
  • Purwaningsih, H. (2020). Analisis masalah psikologis pada ıbu hamil selama masa pandemi Covid-19: Literature review. In Call For Paper Semınar Nasıonal Kebıdanan, 1(1), 9-15.
  • Ragheb, M.G. (1980). Interrelationships among leisure participation leisure satisfaction and leisure attitudes. Journal of leisure research, 12(2), 138-149.
  • Ripat, J., Woodgate, R. L., Bennett, L. (2020). Attitudes faced by young adults using assistive technology as depicted through photovoice. Disability and Rehabilitation: Assistive Technology, 15(3), 314-321.
  • Saraç, S. (2013). Toplumsal cinsiyet. Toplumsal Cinsiyet ve Yansımaları, Editörler Lerzan Gültekin, Gül Güneş, Ceylan Ertung, Aslı Şimşek, AtılımÜniversitesi Yayınları, Ankara, 27-32.
  • Shikako-Thomas, K., Dahan-Oliel, N., Shevell, M., Law, M., Birnbaum, R., Rosenbaum, P., Majnemer, A. (2012). Play and be happy? Leisure participation and quality of life in school-aged children with cerebral palsy. International journal of pediatrics, 2012: 387280.
  • Sobol, M., Blachnio, A., Przepiórka, A. (2020). Time of pandemic: Temporal perspectives related to compliance with public health regulations concerning the COVID-19 pandemic. Social Science & Medicine, 265, 113408.
  • Spagnolo, P.A., Manson, J.E., Joffe, H. (2020) Sex and Gender Differences in Health: What the COVID-19 Pandemic Can Teach Us. Annals of Internal Medicine, 173(5), 385-386.
  • Stodolska, M. (2020). # QuarantineChallenge2k20: Leisure in the time of the pandemic. Leisure Sciences, 1-8.
  • Subaşı, Y. (2014). Erich Fromm ve Türkiye’de sosyal bilgiler eğitimi (Master's thesis, Adıyaman Üniversitesi).
  • Subölen, S. (2020). Covid 19 pandemisi sürecinde stresle baş etme yöntemi olarak sosyal medyada mizah olgusu: cezmikalorifer ve saykodelipaylasimlarr isimli instagram hesaplarının analizi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 123-142.
  • Şengel, Ü., Genç, K., Işkın, M., Ulema, Ş., Uzut, İ. (2020). Turizmde “sosyal mesafe” mümkün mü? Kamp ve karavan turizmi bağlamında bir değerlendirme. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • T.C. İç İşleri Bakanlığı. (2020, Ekim 25). 65 yaş ve üzeri/20 yaş altı/kronik rahatsızlığı bulunan kişilerin sokağa çıkma kısıtlaması istisnası genelgesi https://www.icisleri.gov.tr/65-yas-ve-uzeri20-yas-altikronik-rahatsizligi-bulunan-kisilerin-sokaga-cikma-kisitlamasi-istisnasi-genelgesi
  • Türdü. N. (2020, Kasım 25) Corona virüs salgınına bakış açısı [Araştırma Raporu] https://webrazzi.com/2020/04/02/corona-virus-salginina-bakis-acisi/
  • Ulusal, D. (2021). Covid-19 pandemi döneminde kadın sağlık çalışanlarının yaşadıkları sorunların analizi. Journal of International Social Research, 14(77).
  • United Nations (UN) (2020). Policy brief: The impact of covid-19 on women. United Nations entity for gender equality and the empowerment of women (UN Women). United Nations Secretariat.
  • Ural, A., Kılıç, İ., (2011). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Uslu, S., Karavelioğlu, M. B., Gumusgul, O. (2020). Geleneksel rekreatif oyunlar: Yeni koronavirüs (covid-19) salgını sürecinde boş zaman değerlendirme önerileri. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(Özel Sayı 1), 14-25.
  • Ünal, B., Gülseren, L. (2020). COVID-19 pandemisinin görünmeyen yüzü: Aile içi kadına yönelik şiddet. The hidden side of COVID-19 pandemic: Domestic violence) Klinik Psikiyatri Dergisi, 23, 89-94.
  • Ünal, S., Ceylan, C. (2008). Tüketicileri hedonik alışverişe yönelten nedenler: İstanbul ve Erzurum illerinde karşılaştırmalı bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(2), 265-283.
  • Van der Heijden, H. (2004). User acceptance of hedonic ınformation systems. MIS Quarterly, 28(4), 695-704.
  • Walter, L.A., Mcgregor, A.J. (2020) Sex- and gender-specific observations and ımplications for COVID-19.West J Emerg Med, 21(3), 507-509.
  • Wang, C. (1999). Photovoice: A participatory action research strategy applied to women’s health. Journal of Women’s Health, 8(2), 185-192.
  • Wenham, M., Smith J., Morgan, R. (2020). COVID-19: The gendered impacts of the outbreak. Lancet,395(10227), 846-848.
  • World Health Organization. (2020). Gender and COVID-19: advocacy brief, 14 May 2020 (No. WHO/2019-nCoV/Advocacy_brief/Gender/2020.1). World Health Organization.
  • Worldometers. (03, Aralık, 2020). COVID-19 Coronavırus Pandemıc. https://www.worldometers.info/coronavirus/
  • Yasin, Y. (2020). Kırılgan gruplar ve Covid-19; Kadınlar. Türk Tabipler Birliği-Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu, 432-436.
  • Yıldırım, C. (2020). COVID-19: Cinsiyet bağlamında değerlendirme. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını. Temmuz-Aralık 2020. 94-97.
  • Zabriskie, R.B., Estes, C.A. (2001). Family recreation: How can we make a difference?. Parks Recreation, 36(10), 30-36.
There are 70 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Research Article
Authors

Halime Dinç 0000-0002-2391-5508

Esra Çetin 0000-0003-1528-570X

Okan Ünver 0000-0002-9271-3395

Metin Argan 0000-0002-9570-0469

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Dinç, H., Çetin, E., Ünver, O., Argan, M. (2021). OTURMAYA MI GELDİK ! COVID-19 SÜRECİNDE GENÇ KADINLARIN HEDONİK TABANLI BOŞ ZAMANLARINA İLİŞKİN BİR FOTOSES ARAŞTIRMASI. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 168-184. https://doi.org/10.33689/spormetre.835649

Flag Counter