Abstract
Türkiye'de beden eğitimi, ülkenin değişen ihtiyaçlarıyla gelişen yaklaşık 200 yıllık zengin bir geleneğe sahiptir. Beden eğitimi fikrinin ortaya çıktığı ilk günlerden günümüze kadar geçirdiği evrimin çoğu, beden eğitimi tarihi üzerine düşüncelerin ve beden eğitiminin mevcut durumunun analizinin bir ürünü olmuştur. Bu tarihsel gelişmelerden yola çıkarak, Türkiye'deki beden eğitiminin öncüleri, öğrencilerin sürekli değişen toplumsal, kişisel ve eğitimsel ihtiyaçlarıyla ilgili çalışmalara öncülük etmişlerdir. Gelişen teknolojik olanaklar ve çağın gereklilikleri göz önüne alındığında, günümüzde de beden eğitimi alanında ve öğretmen yetiştirme programlarında yenilikçi anlayışa sahip eğitim uygulamalarının geliştirilmesi zaruridir. Bu makalenin amacı, öğretmen yetiştirme programları ve beden eğitiminin okullardaki mevcut durumuna genel bir bakış da dahil olmak üzere, Türkiye’de beden eğitiminin tarihsel gelişimine kısa bir genel bakış sağlamaktır. Bu bilgilerden yola çıkarak, Türkiye'de nesiller önce ekilen derin beden eğitimi geleneklerinden yararlanılarak, beden eğitimi öğretmenlerinin hazırlanması için ileriye dönük bir vizyon sağlanmaya çalışılacaktır. Bu bağlamda, beden eğitimi yetiştirme programının iyileştirilmesi adına üniversitelere ve diğer paydaşlara düşen sorumluluklar bazı örnekler ve tavsiyeler ile açıklanacaktır.