Bu çalışmanın amacı, Batman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde beden eğitimi ve spor öğretmenliği, spor yöneticiliği ve antrenörlük eğitimi alan öğrencilerin sportmenlik ve spora olan bağlılıklarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış ve Veriler Sportmenlik Ölçeği ile Spora Bağlılık ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Bu çalışmanın evrenini Batman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde eğitim almakta olan 1070 öğrenci oluşturmakta olup örneklem ise 565 katılımcıdan meydana gelmektedir. Araştırmaya katılacak öğrencilere sportmenlik ve spora bağlılık ölçekleri dağıtılarak elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Demografik özellikler için betimleyici istatistik uygulanmıştır. Verilerin analizi için değişken sayısı iki ise Mann-Whitney-U Testi, değişken sayısı ikiden fazla olanlar için Kruskal Wallis- H testi uygulanmıştır. Değişkenleri ikiden fazla gruplarda anlamlı fark olması durumunda farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu anlamak için sıralı olarak Mann-Whitney-U Testi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında katılımcıların sportmenlik düzeylerinin cinsiyet, yaş, yapılan spor branşı değişkenlerine göre anlamlı fark gösterirken, öğrencilerin okuduğu bölüm, sınıf, sporla uğraşma yılı ve spor yapma sıklığına göre anlamlı fark göstermediği görülmüştür. Katılımcıların spora bağlılık düzeylerinin ise öğrencilerin okuduğu bölüm, yapılan spor branşı, sporla uğraşma süresi ve spor yapma sıklığı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Spora bağlılık düzeyleri cinsiyet, yaş ve sınıf değişkenlerine göre ise anlamlı fark göstermemektedir.
The aim of this study is to explore the sportsmanship and commitment to sports among students enrolled in various programs at Batman University's Faculty of Sports Sciences, considering different variables. A relational screening model was employed, and data were collected using the sportsmanship scale and sports commitment scale. The population comprised 1070 students from the Faculty of Sports Sciences, with a sample size of 565 participants. Data analysis was conducted using the SPSS software. Descriptive statistics were utilized for demographic characteristics. For data analysis, the Mann-Whitney-U Test was employed for two variables, while the Kruskal Wallis-H test was used for more than two variables. In cases where significant differences were found across multiple groups, the Mann-Whitney-U Test was sequentially applied to identify specific group differences. Results indicated significant variations in sportsmanship levels among participants based on gender, age, and sports specialization. However, no significant differences were observed based on the students' department, academic year, or frequency of sports engagement. Conversely, participants' levels of commitment to sports significantly varied based on their department, sports specialization, duration of sports involvement, and frequency of sports activities. Gender, age, and academic year did not yield significant differences in commitment levels.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | September 27, 2024 |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | May 8, 2024 |
Acceptance Date | August 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 22 Issue: 3 |