Bu araştırmada pandemi döneminde beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının kitap okuma tutumları incelenmiştir. Araştırma Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi ile Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluna devam eden öğrenciler üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, 127 kadın, 114 erkek olmak üzere toplam 241 öğretmen adayı oluşturmuştur.Veri toplama aracı olarak Susar Kırmızı, (2012) tarafından geliştirilen öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde demografik değişkenler için yüzde (%) ve frekans, cinsiyet değişkeni için t-testi, bölüm, okul ve yaş değişkenleri için ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyete göre farklılık bulunmamıştır. Okul değişkenine göre toplam puan ve alt boyutlar arasında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi BESYO lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Bölümlere göre toplam puan, öğrenme gereksiniminin karşılanması ve eğlenmeye ilişkin tutumlar ve kitap okuma alışkanlığının anlamı ve vazgeçilmezliğine ilişkin tutumlar arasında spor yöneticiliği lehine anlamlı farklılık bulunurken kitap okuma alışkanlığının geliştirilmesine ilişkin tutumlar alt boyutunda anlamlı farklılık bulunmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |