Bu araştırmada, orta ergenlik dönemindeki bireylerin boş zaman faaliyetlerine katılımına engel olabilecek etkenlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, liselerde öğrenim gören orta ergenlik dönemindeki 14-17 yaş arası 243'ü erkek, 210'u kadın toplamda 453 birey katılmıştır.Veri toplama aracı olarak Alexandris ve Carrol (1997) tarafından geliştirilen, Gürbüz ve diğerleri (2012) tarafından revize edilen 18 madde ve 6 alt boyuttan oluşan “Boş Zaman Engelleri” ölçeğinden faydalanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 21 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada verilerin yüzde ve frekans değerleri alındıktan sonra parametrik testlerden Bağımsız Örneklem T-Testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Anlam düzeyi olarak 0.05 değeri alınmıştır. Bu çalışmada elde edilen bulgu ve analizlere göre, orta ergenlik dönemindeki bireylerin rekreatif etkinliklere katılımını etkileyen faktörlerde yaş değişkenine göre istatiksel yönden bir farklılığın olmadığı görülmektedir. “Cinsiyet” ve “Sınıf düzeyi” değişkenlerine bakıldığında ise “arkadaş eksikliği”, “bilgi eksikliği”, “tesis” ile “birey psikolojisi” alt boyutlarında istatistiksel yönden anlamlı bir farklılık saptanmıştır (p<0.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |