Bu çalışmanın amacı; orta ergenlik döneminde uzaktan eğitimle beden eğitimi ve spor dersi alan öğrencilerin uzaktan eğitim memnuniyet düzeyinin belirlenmesidir. Araştırmaya orta ergenlik dönemindeki Covid 19 salgınından etkilenen ve bu yüzden uzaktan eğitim alan, Özel Okul ve Devlet Okullarında öğrenim gören 14-17 yaşları arası 229 kız 90 erkek toplam 319 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada kişisel bilgi formu ile Uzaktan Eğitimde Öğrenci Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır ve tüm istatistik analizlerde P<0,05 anlamlılık düzeyi olarak kabul edilmiştir. Bulgular sonucunda orta ergenlik döneminde öğrencilerin yaş değişkenin göre 16-17 yaş grubundaki orta ergenlerin memnuniyet düzeyleri yüksek çıkarken 14-15 yaşında öğrencilerin memnuniyet düzeyleri düşük çıkmıştır. Cinsiyet değişkenine göre Kız öğrenciler erkek öğrencilere göre uzaktan eğitimle alınan beden eğitimi dersinden anlamlı bir fark ile memnundur. Bu durum beden eğitimi dersinde tutumları yüksek olan erkek öğrencilerin yüz yüze eğitim kadar etkili olmadığı düşüncesi ile açıklanabilir. Öğrencilerin internet kullanımı süresi memnuniyet düzeylerini etkilemiştir. Düzenli ve uzun süre internet kullanıma sahip öğrencilerin memnuniyet düzeyleri düşüktür. Bu durum internetin imkanlarının farkında olan orta ergenlerin beklenti yüksekliği ile açıklanabilir. Sonuç olarak uzaktan eğitimle beden eğitimle beden eğitimi dersi alan öğrencilerin birçok değişkene göre memnuniyet düzeyleri etkilenmiştir. İnternet erişim düzeyi, öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretmen etkileşimi artırılmalıdır. Öğrencilerin sunuş yöntemi ile ders boyunca tek taraflı anlatıma maruz kalmamalı ilgi artıran ve öğrenciyi derse dahil eden etkinlikler sağlanmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |