Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 4 Issue: 2, 24 - 30, 25.09.2021
https://doi.org/10.53025/sportive.949816

Abstract

References

  • Akandere, M., Özyalvaç, N. T., & Duman, S. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları İle Akademik Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi Konya Anadolu Lisesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(24), 1-10.
  • Akıncı, A. Y., Türkay, İ. b. K., Arısoy, A., & Deniz, C. (2020). Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Isparta Örneği). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 53-62.
  • Creswell, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative Research Designs: Selection And Implementation. The Counseling Psychologist, 35(2), 236-264.
  • Doğrukök, B., Kurnaz, A., Barışık, C. Ş., & Kaynar, H. Lise Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Algilarinin Farkli Değişkenler Açisindan Değerlendirilmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(1), 146-169.
  • Eygü, H., & Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59.
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Ilgaz, H. (2008). Uzaktan Eğitimde Teknoloji Kabulünün Ve Topluluk Hissinin Öğrenen Memnuniyetine Katkisi. Hacettepe Üniversitesi,
  • Kapıdere, M., Altıparmak, M., & Kurt, İ. D. (2011). E-Öğrenme Ve Uzaktan Eğitimde Açik Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. Moreno, J. M., & Gortazar, L. (2020). Schools’ readiness for digital learning in the eyes of principals. An analysis from PISA 2018 and its implications for the COVID19 (Coronavirus) crisis response. Education for Development Blog, Washington, DC: The World Bank.
  • Pepe, K., & Özkurt, R. (2016). Kadın Ve Erkek Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutumlarının Araştırılması. Uluslararası Spor Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi, 2(3), 93-101.
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimleri. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Türkoğlu, R. (2003). İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitim Programı Geliştirme Süreçleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2:(3), 116.
  • Uzun, A., & Boyalı, E. (2020). Ergenlik Dönemleri ve Spor. Çocuk ve Egzersiz.

Orta Ergenlik Döneminde Uzaktan Eğitimle Beden Eğitimi ve Spor Dersi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi

Year 2021, Volume: 4 Issue: 2, 24 - 30, 25.09.2021
https://doi.org/10.53025/sportive.949816

Abstract

Bu çalışmanın amacı; orta ergenlik döneminde uzaktan eğitimle beden eğitimi ve spor dersi alan öğrencilerin uzaktan eğitim memnuniyet düzeyinin belirlenmesidir. Araştırmaya orta ergenlik dönemindeki Covid 19 salgınından etkilenen ve bu yüzden uzaktan eğitim alan, Özel Okul ve Devlet Okullarında öğrenim gören 14-17 yaşları arası 229 kız 90 erkek toplam 319 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada kişisel bilgi formu ile Uzaktan Eğitimde Öğrenci Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır ve tüm istatistik analizlerde P<0,05 anlamlılık düzeyi olarak kabul edilmiştir. Bulgular sonucunda orta ergenlik döneminde öğrencilerin yaş değişkenin göre 16-17 yaş grubundaki orta ergenlerin memnuniyet düzeyleri yüksek çıkarken 14-15 yaşında öğrencilerin memnuniyet düzeyleri düşük çıkmıştır. Cinsiyet değişkenine göre Kız öğrenciler erkek öğrencilere göre uzaktan eğitimle alınan beden eğitimi dersinden anlamlı bir fark ile memnundur. Bu durum beden eğitimi dersinde tutumları yüksek olan erkek öğrencilerin yüz yüze eğitim kadar etkili olmadığı düşüncesi ile açıklanabilir. Öğrencilerin internet kullanımı süresi memnuniyet düzeylerini etkilemiştir. Düzenli ve uzun süre internet kullanıma sahip öğrencilerin memnuniyet düzeyleri düşüktür. Bu durum internetin imkanlarının farkında olan orta ergenlerin beklenti yüksekliği ile açıklanabilir. Sonuç olarak uzaktan eğitimle beden eğitimle beden eğitimi dersi alan öğrencilerin birçok değişkene göre memnuniyet düzeyleri etkilenmiştir. İnternet erişim düzeyi, öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretmen etkileşimi artırılmalıdır. Öğrencilerin sunuş yöntemi ile ders boyunca tek taraflı anlatıma maruz kalmamalı ilgi artıran ve öğrenciyi derse dahil eden etkinlikler sağlanmalıdır.

References

  • Akandere, M., Özyalvaç, N. T., & Duman, S. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları İle Akademik Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi Konya Anadolu Lisesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(24), 1-10.
  • Akıncı, A. Y., Türkay, İ. b. K., Arısoy, A., & Deniz, C. (2020). Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Isparta Örneği). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 53-62.
  • Creswell, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative Research Designs: Selection And Implementation. The Counseling Psychologist, 35(2), 236-264.
  • Doğrukök, B., Kurnaz, A., Barışık, C. Ş., & Kaynar, H. Lise Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Algilarinin Farkli Değişkenler Açisindan Değerlendirilmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(1), 146-169.
  • Eygü, H., & Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59.
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Ilgaz, H. (2008). Uzaktan Eğitimde Teknoloji Kabulünün Ve Topluluk Hissinin Öğrenen Memnuniyetine Katkisi. Hacettepe Üniversitesi,
  • Kapıdere, M., Altıparmak, M., & Kurt, İ. D. (2011). E-Öğrenme Ve Uzaktan Eğitimde Açik Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. Moreno, J. M., & Gortazar, L. (2020). Schools’ readiness for digital learning in the eyes of principals. An analysis from PISA 2018 and its implications for the COVID19 (Coronavirus) crisis response. Education for Development Blog, Washington, DC: The World Bank.
  • Pepe, K., & Özkurt, R. (2016). Kadın Ve Erkek Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutumlarının Araştırılması. Uluslararası Spor Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi, 2(3), 93-101.
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimleri. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Türkoğlu, R. (2003). İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitim Programı Geliştirme Süreçleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2:(3), 116.
  • Uzun, A., & Boyalı, E. (2020). Ergenlik Dönemleri ve Spor. Çocuk ve Egzersiz.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Articles
Authors

Muhammed Yasin Büyükaslan 0000-0002-7922-7392

Publication Date September 25, 2021
Submission Date June 8, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Büyükaslan, M. Y. (2021). Orta Ergenlik Döneminde Uzaktan Eğitimle Beden Eğitimi ve Spor Dersi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi. Sportive, 4(2), 24-30. https://doi.org/10.53025/sportive.949816
AMA Büyükaslan MY. Orta Ergenlik Döneminde Uzaktan Eğitimle Beden Eğitimi ve Spor Dersi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi. SPORTIVE. September 2021;4(2):24-30. doi:10.53025/sportive.949816
Chicago Büyükaslan, Muhammed Yasin. “Orta Ergenlik Döneminde Uzaktan Eğitimle Beden Eğitimi Ve Spor Dersi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi”. Sportive 4, no. 2 (September 2021): 24-30. https://doi.org/10.53025/sportive.949816.
EndNote Büyükaslan MY (September 1, 2021) Orta Ergenlik Döneminde Uzaktan Eğitimle Beden Eğitimi ve Spor Dersi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi. Sportive 4 2 24–30.
IEEE M. Y. Büyükaslan, “Orta Ergenlik Döneminde Uzaktan Eğitimle Beden Eğitimi ve Spor Dersi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi”, SPORTIVE, vol. 4, no. 2, pp. 24–30, 2021, doi: 10.53025/sportive.949816.
ISNAD Büyükaslan, Muhammed Yasin. “Orta Ergenlik Döneminde Uzaktan Eğitimle Beden Eğitimi Ve Spor Dersi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi”. Sportive 4/2 (September 2021), 24-30. https://doi.org/10.53025/sportive.949816.
JAMA Büyükaslan MY. Orta Ergenlik Döneminde Uzaktan Eğitimle Beden Eğitimi ve Spor Dersi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi. SPORTIVE. 2021;4:24–30.
MLA Büyükaslan, Muhammed Yasin. “Orta Ergenlik Döneminde Uzaktan Eğitimle Beden Eğitimi Ve Spor Dersi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi”. Sportive, vol. 4, no. 2, 2021, pp. 24-30, doi:10.53025/sportive.949816.
Vancouver Büyükaslan MY. Orta Ergenlik Döneminde Uzaktan Eğitimle Beden Eğitimi ve Spor Dersi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi. SPORTIVE. 2021;4(2):24-30.