Araştırmada 6-9 yaş arası çocukların motor koordinasyon düzeyleri belirlenerek, cinsiyet, yaş, fiziksel aktiviteye katılım durumu açısından nasıl farklılaştığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma grubu, resmi ilkokullarda öğrenim gören 6-9 yaş aralığındaki 412 erkek, 436 kız öğrenci olmak üzere toplam 848 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcıların demografik bilgileri ve fiziksel aktivite düzeyleri ya da spor organizasyonlarına katılımları ile ilgili bilgileri belirlemek için araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Antropometrik özelliklerden boy uzunluğu ve vücut ağırlığı ölçülmüştür. Beden Kitle İndeksi (BKİ) değeri hesaplanmıştır. Öğrencilerin motor koordinasyon performansları ve seviyeleri, hareket yetkinlikleri Körperkoordinationstest für Kinder (KTK+3) test bataryası kullanılarak belirlenmiştir. Çocukların ve ergenlerin motor koordinasyonunu değerlendirmek için, KTK3, el-göz koordinasyonunu değerlendiren bir yakalama ve fırlatma görevi ile desteklenmiştir. Katılımcıların KTK taşıma ve KTK yakalama alt testi skorlarının cinsiyet açısından karşılaştırmasında gruplar arasında anlamlı bir fark belirlenmiştir (p<0,05). Farkın erkek öğrencilerin lehine olduğu tespit edilmiştir. KTK3+ test bataryasını oluşturana KTK denge ve KTK sıçrama puanlarının cinsiyet açısından karşılaştırmasında gruplar arası anlamlı bir fark tespit edilmemiştir (p>0,05). Katılımcıların KTK3+ test bataryasına ait alt testlerin tamamında yaş düzeyi açısından yapılan karşılaştırmasında gruplar arasında anlamlı fark tespit edilmiştir (p<0,05). KTK3+ test bataryasına ait testlerin gerçek puanlarının öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılım durumu açısından karşılaştırmasında tüm alt testlerde fiziksel aktiviteye katılanlar lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç olarak, 6-9 yaş aralığında bulunan erkek öğrencilerin taşıma ve yakalama görevlerinde kız öğrencilere göre daha yüksek puanlara sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca yaş düzeyinin artması ve fiziksel aktiviteye katılma durumu tüm alt testlerde daha yüksek puanlara sahip olunmasını etkilemiştir.
The aim of this study was to determine the motor coordination levels of children aged 6-9 and to reveal how they differ in terms of gender, age, and participation in physical activity. The study group consisted of a total of 848 students, 412 boys and 436 girls. A personal information form was used to determine the demographic information of the participants and their level of physical activity or participation in sports organizations. Height and weight were measured and body mass index (BMI) was calculated. The students' motor coordination performance and levels were determined by administering the Körperkoordinationstest für Kinder (KTK+3) test battery, which assesses movement skills. When comparing the KTK move sideways (MS) and KTK hand-eye coordination (EHC) sub-test scores of the participants by gender, a significant difference was found between the groups (p<0.05), favoring male students. There was no significant difference between the groups in terms of KTK balancing backwards and KTK jumping sideways scores (p>0.05). When comparing the groups in terms of age for all sub-tests of the KTK3+ test battery, a significant difference was found between the groups (p<0.05). When comparing the cores of the tests in the KTK3+ test battery by the participants' level of physical activity, a significant difference was found in favor of those who participated in physical activity in all sub-tests (p<0.05). In conclusion, it was found that male students aged 6-9 had higher scores than female students in MS and EHC. In addition, increasing age and participation in physical activity affected higher scores in all sub-tests.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Training, Physical Training and Sports |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2023 |
Submission Date | June 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 2 |