Problemli veya patolojik internet kullanımı olarak da bilinen internet bağımlılığı, genel olarak bireyin takıntılı ya da problemli internet kullanması sonucunda yaşamın çeşitli alanlarındaki işlevlerinin bozulması olarak tanımlanır. Akademik erteleme ise, öğrencilerin proje ve ödev gibi etkinlikleri tamamlamasını gereksiz yere ertelediklerinde ortaya çıkar. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıkları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca yaş, sınıf, en uzun yaşanan yer, ailenin gelir düzeyi, internete bağlanma aygıtı, internetin günlük ortalama kullanım süresi ve internetin kullanım amacı gibi çeşitli değişkenler açısından internet bağımlılığı ve akademik erteleme davranışları incelenmiştir. Verilerin istatistiki çözümlenmesinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; sosyal hizmet öğrencilerinin internet bağımlılıkları puanı ile akademik erteleme puanları arasında istatistiki açıdan anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları, internet bağımlılığının cinsiyete, öğrenim görülen sınıfa ve en uzun yaşanan yerleşim birimine göre farklılaştığına; akademik erteleme davranışlarının ise en uzun yaşanan yerleşim birimine göre farklılaştığına işaret etmektedir.
Internet addiction, also known as problematic or pathological internet use, is generally defined as the disruption of functions in various areas of life as a result of obsessive or problematic internet use. Academic procrastination occurs when students unnecessarily delay completing activities such as projects and assignments. The aim of this study is to examine the relationship between internet addiction and academic procrastination of social work students. In addition, internet addiction and academic procrastination were examined in terms of various variables such as age, class, place where they live the longest, family income level, internet connection device, average daily usage of internet and the purpose of internet use. Pearson Moments Correlation, t-test, and F-test (ANOVA) were used for statistical analysis of the data. According to the findings obtained; It has been determined that there is a significant relationship between social work students' internet addiction scores and their academic procrastination scores. The results of the study show that internet addiction differed according to gender, class and the settlement where they lived the longest. It points out that academic procrastination behaviors differed according to the settlement where they lived the longest.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |