Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıkları ve Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 20, 31.12.2020

Abstract

Problemli veya patolojik internet kullanımı olarak da bilinen internet bağımlılığı, genel olarak bireyin takıntılı ya da problemli internet kullanması sonucunda yaşamın çeşitli alanlarındaki işlevlerinin bozulması olarak tanımlanır. Akademik erteleme ise, öğrencilerin proje ve ödev gibi etkinlikleri tamamlamasını gereksiz yere ertelediklerinde ortaya çıkar. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıkları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca yaş, sınıf, en uzun yaşanan yer, ailenin gelir düzeyi, internete bağlanma aygıtı, internetin günlük ortalama kullanım süresi ve internetin kullanım amacı gibi çeşitli değişkenler açısından internet bağımlılığı ve akademik erteleme davranışları incelenmiştir. Verilerin istatistiki çözümlenmesinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; sosyal hizmet öğrencilerinin internet bağımlılıkları puanı ile akademik erteleme puanları arasında istatistiki açıdan anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları, internet bağımlılığının cinsiyete, öğrenim görülen sınıfa ve en uzun yaşanan yerleşim birimine göre farklılaştığına; akademik erteleme davranışlarının ise en uzun yaşanan yerleşim birimine göre farklılaştığına işaret etmektedir.

References

  • Akdemir, N.T. (2013). İlköğretim öğrencilerinin facebook tutumları ile akademik erteleme davranışları ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-IV), Washington DC: American Psychiatric Association Press.
  • Amerikan Psikiyatri Birliği. (2014). Ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı (DSM-5), Tanı ölçütleri el kitabı. (Çev: Köroğlu, E.) Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
  • Arıkan, E. (2016). Öğretmen adaylarının öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1 (1), 55-67. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pgy/issue/11166/133473 adresinden alındı.
  • Aydoğdu, S. (2020). Zonguldak bülent ecevit üniversitesi tıp fakültesi öğrencileri arasında internet bağımlılığı sıklığı, yalnızlık ve depresyonla ilişkisinin incelenmesi, Yayımlanmamış Tıpta Uzmanlık Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı.
  • Balkıs, M., Buluş, M., Duru, E. ve Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 7, 57-73.
  • Can, H.C., Tozoğlu, E. (2019). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin Spor ve Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi [Examining of University Students’ Internet Addiction Levels in Terms of Sports and Different Variables], Spor Eğitim Dergisi, 3 (3), 102- 118.
  • Cao, F., Su, L., Liu, T., and Gao, X. (2007). The relationship between impulsivity and Internet addiction in a sample of Chinese adolescents. European Psychiatry, 22(7), 466-471.
  • Caplan, S.E. (2002) Problematic internet use and psychological well-being, development of a theory-based cognitive-behavioral measurement instrument. Computers in Human Behavior, 18, 553-575
  • Chou, C. ve Hsiao, M.C. (2000). Internet addiction, usage, gratification and pleasure experience: The Taiwan college students’ Case. Computers&Education, 35, 65-80
  • Chou, C., Condron, L., ve Belland, J. C. (2005). A review of research on Internet addiction. Educational Psychology Review, 17, 363-388.
  • Çakıcı, D.Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Çavdar, D. ve Mutlu, T. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışları ile İnternet Bağımlılıkları Arasındaki İlişki, XI. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi, Bildiri Özetleri Kitabı, Ege Üniversitesi 3-5 Ekim 2011, İzmir.
  • Çelikkaleli, Ö. ve Akbay S.E. (2013). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışı, genel yetkinlik inancı ve sorumluluklarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 14(2): 237-254
  • Davis, R.A., (2001). Cognitive-behavioral model of pathological internet use. Computers in Human Behavior, 17, 187-195.
  • Davis R.A., Flett GL, Besser A. (2002). Validation of a new scale for measuring problematic internet use: implications for pre-employment screening. Cyberpsychol Behavior 5(4):331-45. doi: 10.1089/109493102760275581. PMID: 12216698.
  • Ekşi, H. ve Dilmaç, B. (2010). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme, karar vermeyi erteleme ve akademik erteleme düzeylerinin sürekli kaygı açısından incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2) , 433-450. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16692/173492 adresinden alındı.
  • Ellis, A., Knaus, W.J. (1977). Overcoming procrastination. New York: Institute for Rational Living. Akt: Solomon, L.J.,Ronthblum, E.D. (1984). Academic procrastination frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31 (4). 503-509.
  • Goldberg, I., (1996). Internet addiction disorder. www.psycom.net/iadcriteria.html, Psychom.net adresinden alındı (Erişim: 14/12/2020).
  • Greenfield, D. (2011). The addictive properties of ınternet usage. internet addiction: a handbook and guide to evaluation and treatment. ed. Kimberly S. Young, Cristiano Nabuco De Abreu. John Wiley & Sons, 135-153
  • Gülebağlan, C. (2003). Öğretmenlerin işleri son ana erteleme eğilimlerinin, mesleki yeterlilik algıları, mesleki deneyimleri ve branşları bakımından karşılaştırılmasına yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Günüç, S. (2009). İnternet bağımlılık ölçeğinin geliştirilmesi ve bazı demografik değişkenler ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı, Van.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel araştırma ve gözlem teknikleri, Tekışık Yayıncılık, Ankara.
  • Kesici, Ş., Şahin, İ. (2010). Turkish adaptation study of internet addiction scale. CyberPsychology, Behavior & Social Networking, 13 (2), p185-189. 5p.
  • Khan, M. A., Alvi, A. A., Shabbir, F., and Rajput, T. A. (2016). Effect of internet addiction on academic performance of medical students. Journal of Islamic International Medical College, 11(2), 48-51.
  • Milgram, N., Mey-Tal, G., ve Levison, Y. (1998). Procrastination, generalized or specific, in college students and their parents. Personality and Individual Differences, 25,(2):297-316, doi.org/10.1016/S0191-8869(98)00044-0.
  • Morahan-Martin, J. (2005). Internet Abuse: Addiction? Disorder? Symptom? Alternative Explanations? Social Science Computer Review. 23(1):39-48. doi:10.1177/0894439304271533 Ocak, M. A. (2012). Türkiye’de internet kullanım trendleri. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, https://www.tbmm.gov.tr/arastirma_komisyonlari/bilisim_internet/docs/sunumlar/23_05%20-%20Mutlu%20Cocuklar%20Dernegi.pdf adresinden alındı (Erişim: 30/12/2020).
  • Oran, S. (2016). Anadolu lisesi öğrencilerinde akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
  • Ögel, K. (2012). İnternet bağımlılığı: internetin psikolojisini anlamak ve bağımlılıkla başa çıkmak (1. baskı), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, Türkiye.
  • Özdemir, G. (2016). On dokuz mayıs üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinde internet bağımlılığı ve depresyon arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Ankara.
  • Özkan, E. (2010). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar-internet kullanım durumlarının değerlendirilmesi: Uşak İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Özdamar, K. (1999). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi 1. Eskişehir: Kaan Kitapevi.
  • Pietrzak R. H., Morasco B. J., Blanco C., Grant B. F., Petry N. M. (2007). Gambling level and psychiatric and medical disorders in older adults: results from the National Epidemiologic Survey on Alcohol and Related Conditions. American Journal of Geriatric Psychiatry 15(4), 301–313.
  • Satan, A.A. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinde akran baskısının internet bağımlılığına olan etkisi. International Journal of Social Science 6(8), p. 511-526, October 2013 Doi number:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1608
  • Solomon, L.J.; Ronthblum, E.D. (1984). Academic procrastination frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31 (4). 503-509.
  • Soydan, Z.M. (2015). Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı ile depresyon ve yaşam doyumu arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Uygulamalı Psikoloji Programı, İstanbul.
  • Şeker, S.S. ve Saygı, C. (2013). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü resim-iş eğitimi ve müzik eğitimi anabilim dallarında okumakta olan öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12) Fall 2013, p. 1219-1227.
  • Şendoğan, S. (2020). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme ve akılcı olmayan inançlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Tahiroğlu, A., Çelik, G.G., Uzel, M., Özcan, N., Avcı, A. (2008). Internet use among Turkish adolescents. Cyberpsychology and Behavior, 11(5): 537- 543.
  • Taştan, S. (2020). Spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve nomofobi düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Türk Dil Kurumu (2016). "Erteleme", TDK Online Sözlük.
  • Yılmazsoy, B. ve Kahraman, M. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 9-29. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/403875 adresinden alındı
  • Yiğit, R. ve Dilmaç, B. (2011). Ortaöğretimde öğrencilerinin sahip oldukları insani değerler ile akademik erteleme davranışlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 159-178.
  • Young, K.S, (2004). Internet Addiction: A New Clinical Phenomenon and its consequences. American Behavioral Scientist, 402–415.
  • Young, K.S. (2004). Internet addiction. American Behavioral Scientist, 48: 402-441.
  • Young, K.S. (1998) Caught in the Net: How to recognize the signs of Internet addiction and a winning strategy for recovery, John Wiley, New York (1998)
  • Young, K.S. (1996). Internet addiction: symtoms, evaluation and treatment. http://www.netaddiction.com/articles/habitforming.pdf adresinden alındı (Erişim: 09/12/2020).
  • Yurdakoş, K. ve Biçer, E. (2019). İnternet Bağımlılık Düzeyinin Akademik Ertelemeye Etkisi: Sağlık Yönetimi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1) , 243-278. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/50700/660852 adresinden alındı (Erişim: 09/12/2020).

Investigation of Relationship Between Internet Addiction and Academic Procrastination of University Students

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 20, 31.12.2020

Abstract

Internet addiction, also known as problematic or pathological internet use, is generally defined as the disruption of functions in various areas of life as a result of obsessive or problematic internet use. Academic procrastination occurs when students unnecessarily delay completing activities such as projects and assignments. The aim of this study is to examine the relationship between internet addiction and academic procrastination of social work students. In addition, internet addiction and academic procrastination were examined in terms of various variables such as age, class, place where they live the longest, family income level, internet connection device, average daily usage of internet and the purpose of internet use. Pearson Moments Correlation, t-test, and F-test (ANOVA) were used for statistical analysis of the data. According to the findings obtained; It has been determined that there is a significant relationship between social work students' internet addiction scores and their academic procrastination scores. The results of the study show that internet addiction differed according to gender, class and the settlement where they lived the longest. It points out that academic procrastination behaviors differed according to the settlement where they lived the longest.

References

  • Akdemir, N.T. (2013). İlköğretim öğrencilerinin facebook tutumları ile akademik erteleme davranışları ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-IV), Washington DC: American Psychiatric Association Press.
  • Amerikan Psikiyatri Birliği. (2014). Ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı (DSM-5), Tanı ölçütleri el kitabı. (Çev: Köroğlu, E.) Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
  • Arıkan, E. (2016). Öğretmen adaylarının öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1 (1), 55-67. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pgy/issue/11166/133473 adresinden alındı.
  • Aydoğdu, S. (2020). Zonguldak bülent ecevit üniversitesi tıp fakültesi öğrencileri arasında internet bağımlılığı sıklığı, yalnızlık ve depresyonla ilişkisinin incelenmesi, Yayımlanmamış Tıpta Uzmanlık Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı.
  • Balkıs, M., Buluş, M., Duru, E. ve Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 7, 57-73.
  • Can, H.C., Tozoğlu, E. (2019). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin Spor ve Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi [Examining of University Students’ Internet Addiction Levels in Terms of Sports and Different Variables], Spor Eğitim Dergisi, 3 (3), 102- 118.
  • Cao, F., Su, L., Liu, T., and Gao, X. (2007). The relationship between impulsivity and Internet addiction in a sample of Chinese adolescents. European Psychiatry, 22(7), 466-471.
  • Caplan, S.E. (2002) Problematic internet use and psychological well-being, development of a theory-based cognitive-behavioral measurement instrument. Computers in Human Behavior, 18, 553-575
  • Chou, C. ve Hsiao, M.C. (2000). Internet addiction, usage, gratification and pleasure experience: The Taiwan college students’ Case. Computers&Education, 35, 65-80
  • Chou, C., Condron, L., ve Belland, J. C. (2005). A review of research on Internet addiction. Educational Psychology Review, 17, 363-388.
  • Çakıcı, D.Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Çavdar, D. ve Mutlu, T. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışları ile İnternet Bağımlılıkları Arasındaki İlişki, XI. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi, Bildiri Özetleri Kitabı, Ege Üniversitesi 3-5 Ekim 2011, İzmir.
  • Çelikkaleli, Ö. ve Akbay S.E. (2013). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışı, genel yetkinlik inancı ve sorumluluklarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 14(2): 237-254
  • Davis, R.A., (2001). Cognitive-behavioral model of pathological internet use. Computers in Human Behavior, 17, 187-195.
  • Davis R.A., Flett GL, Besser A. (2002). Validation of a new scale for measuring problematic internet use: implications for pre-employment screening. Cyberpsychol Behavior 5(4):331-45. doi: 10.1089/109493102760275581. PMID: 12216698.
  • Ekşi, H. ve Dilmaç, B. (2010). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme, karar vermeyi erteleme ve akademik erteleme düzeylerinin sürekli kaygı açısından incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2) , 433-450. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16692/173492 adresinden alındı.
  • Ellis, A., Knaus, W.J. (1977). Overcoming procrastination. New York: Institute for Rational Living. Akt: Solomon, L.J.,Ronthblum, E.D. (1984). Academic procrastination frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31 (4). 503-509.
  • Goldberg, I., (1996). Internet addiction disorder. www.psycom.net/iadcriteria.html, Psychom.net adresinden alındı (Erişim: 14/12/2020).
  • Greenfield, D. (2011). The addictive properties of ınternet usage. internet addiction: a handbook and guide to evaluation and treatment. ed. Kimberly S. Young, Cristiano Nabuco De Abreu. John Wiley & Sons, 135-153
  • Gülebağlan, C. (2003). Öğretmenlerin işleri son ana erteleme eğilimlerinin, mesleki yeterlilik algıları, mesleki deneyimleri ve branşları bakımından karşılaştırılmasına yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Günüç, S. (2009). İnternet bağımlılık ölçeğinin geliştirilmesi ve bazı demografik değişkenler ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı, Van.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel araştırma ve gözlem teknikleri, Tekışık Yayıncılık, Ankara.
  • Kesici, Ş., Şahin, İ. (2010). Turkish adaptation study of internet addiction scale. CyberPsychology, Behavior & Social Networking, 13 (2), p185-189. 5p.
  • Khan, M. A., Alvi, A. A., Shabbir, F., and Rajput, T. A. (2016). Effect of internet addiction on academic performance of medical students. Journal of Islamic International Medical College, 11(2), 48-51.
  • Milgram, N., Mey-Tal, G., ve Levison, Y. (1998). Procrastination, generalized or specific, in college students and their parents. Personality and Individual Differences, 25,(2):297-316, doi.org/10.1016/S0191-8869(98)00044-0.
  • Morahan-Martin, J. (2005). Internet Abuse: Addiction? Disorder? Symptom? Alternative Explanations? Social Science Computer Review. 23(1):39-48. doi:10.1177/0894439304271533 Ocak, M. A. (2012). Türkiye’de internet kullanım trendleri. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, https://www.tbmm.gov.tr/arastirma_komisyonlari/bilisim_internet/docs/sunumlar/23_05%20-%20Mutlu%20Cocuklar%20Dernegi.pdf adresinden alındı (Erişim: 30/12/2020).
  • Oran, S. (2016). Anadolu lisesi öğrencilerinde akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
  • Ögel, K. (2012). İnternet bağımlılığı: internetin psikolojisini anlamak ve bağımlılıkla başa çıkmak (1. baskı), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, Türkiye.
  • Özdemir, G. (2016). On dokuz mayıs üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinde internet bağımlılığı ve depresyon arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Ankara.
  • Özkan, E. (2010). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar-internet kullanım durumlarının değerlendirilmesi: Uşak İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Özdamar, K. (1999). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi 1. Eskişehir: Kaan Kitapevi.
  • Pietrzak R. H., Morasco B. J., Blanco C., Grant B. F., Petry N. M. (2007). Gambling level and psychiatric and medical disorders in older adults: results from the National Epidemiologic Survey on Alcohol and Related Conditions. American Journal of Geriatric Psychiatry 15(4), 301–313.
  • Satan, A.A. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinde akran baskısının internet bağımlılığına olan etkisi. International Journal of Social Science 6(8), p. 511-526, October 2013 Doi number:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1608
  • Solomon, L.J.; Ronthblum, E.D. (1984). Academic procrastination frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31 (4). 503-509.
  • Soydan, Z.M. (2015). Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı ile depresyon ve yaşam doyumu arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Uygulamalı Psikoloji Programı, İstanbul.
  • Şeker, S.S. ve Saygı, C. (2013). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü resim-iş eğitimi ve müzik eğitimi anabilim dallarında okumakta olan öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12) Fall 2013, p. 1219-1227.
  • Şendoğan, S. (2020). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme ve akılcı olmayan inançlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Tahiroğlu, A., Çelik, G.G., Uzel, M., Özcan, N., Avcı, A. (2008). Internet use among Turkish adolescents. Cyberpsychology and Behavior, 11(5): 537- 543.
  • Taştan, S. (2020). Spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve nomofobi düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Türk Dil Kurumu (2016). "Erteleme", TDK Online Sözlük.
  • Yılmazsoy, B. ve Kahraman, M. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 9-29. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/403875 adresinden alındı
  • Yiğit, R. ve Dilmaç, B. (2011). Ortaöğretimde öğrencilerinin sahip oldukları insani değerler ile akademik erteleme davranışlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 159-178.
  • Young, K.S, (2004). Internet Addiction: A New Clinical Phenomenon and its consequences. American Behavioral Scientist, 402–415.
  • Young, K.S. (2004). Internet addiction. American Behavioral Scientist, 48: 402-441.
  • Young, K.S. (1998) Caught in the Net: How to recognize the signs of Internet addiction and a winning strategy for recovery, John Wiley, New York (1998)
  • Young, K.S. (1996). Internet addiction: symtoms, evaluation and treatment. http://www.netaddiction.com/articles/habitforming.pdf adresinden alındı (Erişim: 09/12/2020).
  • Yurdakoş, K. ve Biçer, E. (2019). İnternet Bağımlılık Düzeyinin Akademik Ertelemeye Etkisi: Sağlık Yönetimi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1) , 243-278. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/50700/660852 adresinden alındı (Erişim: 09/12/2020).
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Elvan Atamtürk 0000-0002-6538-4792

Esra Çalık Var This is me 0000-0002-6025-0576

Rıza Gökler This is me 0000-0002-9821-4095

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Atamtürk, E., Çalık Var, E., & Gökler, R. (2020). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıkları ve Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sosyal Politika Ve Sosyal Hizmet Çalışmaları Dergisi, 1(1), 1-20.