Research Article
BibTex RIS Cite

EFFECTIVE USE OF PHOTOGRAPHY AND TYPOGRAPHY IN BILLBOARD DESIGNS

Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 62 - 74, 29.12.2021

Abstract

Açık hava reklamcılığın en önemli parçası olan billboard kişilere kolayca ulaşabilen bir reklam aracıdır. Günümüzde rekabet ortamının fazla olduğu reklamcılık sektöründe, billboard tasarımları hızla büyüyerek gelişmektedir. Ortam medyası olarak da adlandırabileceğimiz billboard tasarımları, tüketiciyi şaşırtabilmeli ve etkin bir biçimde mesajı iletebilmelidir. Aynı zamanda mesajı beklenmedik bir anda sunmalıdır. Bunun için; en uygun çevre, insan kalabalığının fazla olduğu ortamlar ve araçların geçtiği yerler tercih edilerek etkileşim artırılmalıdır. Böylelikle güçlü bir bütünlük sağlanmış olup, hedef kitleye kolaylıkla ulaşılır. Ancak bunların öncesinde dikkat edilmesi gereken en önemli unsur; billboard tasarımlarında, doğru fotoğraf ve tipografi kullanımıdır. Billboard tasarımlarında, estetik ve teknik yönden uygun fotoğraf kullanılmalıdır. Tipografi anlamında; doğru yazı karakteri seçimi, espaslar, okunabilirlik vb. başlıklar dikkate alınarak düzenlemeler yapılmalıdır. Etkili bir tasarım için; fotoğraf, tipografi ve diğer grafik öğeleri ile birlikte harmanlanarak sunulmalıdır. Böylelikle tasarım, amacına doğru bir şekilde ulaşmış olacaktır.

References

  • Alakuş, A. (2002), “İlköğretim Kurumlarında Grafik Tasarımı Konularının Uygulanması”, Ankara: G.Ü. İletişim Fakültesi Matbaası, s: 68.

BİLLBOARD TASARIMLARINDA ETKİN FOTOĞRAF VE TİPOGRAFİ KULLANIMI

Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 62 - 74, 29.12.2021

Abstract

Açık hava reklamcılığın en önemli parçası olan billboard kişilere kolayca ulaşabilen bir reklam aracıdır. Günümüzde rekabet ortamının fazla olduğu reklamcılık sektöründe, billboard tasarımları hızla büyüyerek gelişmektedir. Ortam medyası olarak da adlandırabileceğimiz billboard tasarımları, tüketiciyi şaşırtabilmeli ve etkin bir biçimde mesajı iletebilmelidir. Aynı zamanda mesajı beklenmedik bir anda sunmalıdır. Bunun için; en uygun çevre, insan kalabalığının fazla olduğu ortamlar ve araçların geçtiği yerler tercih edilerek etkileşim artırılmalıdır. Böylelikle güçlü bir bütünlük sağlanmış olup, hedef kitleye kolaylıkla ulaşılır. Ancak bunların öncesinde dikkat edilmesi gereken en önemli unsur; billboard tasarımlarında, doğru fotoğraf ve tipografi kullanımıdır. Billboard tasarımlarında, estetik ve teknik yönden uygun fotoğraf kullanılmalıdır. Tipografi anlamında; doğru yazı karakteri seçimi, espaslar, okunabilirlik vb. başlıklar dikkate alınarak düzenlemeler yapılmalıdır. Etkili bir tasarım için; fotoğraf, tipografi ve diğer grafik öğeleri ile birlikte harmanlanarak sunulmalıdır. Böylelikle tasarım, amacına doğru bir şekilde ulaşmış olacaktır.

References

  • Alakuş, A. (2002), “İlköğretim Kurumlarında Grafik Tasarımı Konularının Uygulanması”, Ankara: G.Ü. İletişim Fakültesi Matbaası, s: 68.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Burçin Tuncay 0000-0002-9495-0570

Publication Date December 29, 2021
Submission Date October 20, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Tuncay, B. (2021). BİLLBOARD TASARIMLARINDA ETKİN FOTOĞRAF VE TİPOGRAFİ KULLANIMI. STAR Sanat Ve Tasarım Araştırmaları Dergisi, 2(3), 62-74.