Research Article
BibTex RIS Cite

Anselm Kiefer’in Ateş İmgesi: Shulamith, Margarete ve Quaternity

Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 53 - 61, 29.12.2021

Abstract

Sanatın serüveni mağara duvarına çizilen imgelerle başlar. Mağaranın derinliklerinde karanlığı ateş ile aydınlatan insan, aynı ateşi binlerce yıl sonra yaptığı resimlere aktararak bu defa farklı anlamlarla boyamıştır. Bilginin, yaratımın ve uygarlığın sembolü olan “ateş” bugün, savaşın ve yıkımın göstergesi haline gelmiştir. Her iki anlamda da ateş imgesine, 1945 doğumlu sanatçı Anselm Kiefer’in yapıtlarında sıklıkla rastlanmaktadır. Çünkü Kiefer, köklü ve aynı zamanda utanç duyulan bir geçmişe sahip olan Almanya’nın çocuklarından biridir. Ülkenin bu düalist yapısı Kiefer’in yapıtlarında da kendini göstermektedir.
Sanatçı imgelerle konuşur ve bu imgeler kendine özgü bir dil yaratır. Sanatçının resimlerini anlamak için bu imge dilini çözümlemek önemlidir. Bu bağlamda Kiefer’in resimlerinde kullandığı imgeler araştırılmakta ve nihayet Shulamith, Margarete ve Quaternity yapıtları üzerinde durularak, bu çalışmanın da odak noktasını oluşturan ateş imgesinin izi sürülmektedir.

References

  • Anselm, K. (2007, Mayıs). C. Carillo tarafından gerçekleştirilen röportaj. Interview with Anselm Kiefer: “Expectations are Always Unfulfilled”. The Art Newspaper. https://bit.ly/3GlLkV8 Erişim Tarihi: 20.10.2021
  • Anselm, K. (2019, Eylül). E. Cue tarafından gerçekleştirilen röportaj. Interview with Anselm Kiefer, https://bit.ly/3pmOmT9 Erişim Tarihi: 20.10.2021
  • Arasse, D. (2014). Anselm Kiefer. The United Kindom: Thames &Hudson
  • Benjamin, W. (2014). Pasajlar. (Çev. Ahmet Cemal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Weikop, C. (2016). Heroic Symbols Paintings: Lost and Found, Christian Weikop'ta (ed.), In Focus: Heroic Symbols 1969, Anselm Kiefer, Tate Research Publication, https://bit.ly/3GHk7N2 , Erişim Tarihi: 25.10.2021
  • Holokost. (2021, Ekim). Vikipedi. Özgün Ansiklopedi. https://bit.ly/2ZhQSzg Erişim Tarihi: 22.10.2021
  • Hopkins, D. (2018). Modern Sanattan Sonra 1945-2017. (Çev. Firdevs C. Erdoğan). İstanbul: Hayalperest Yayınevi
  • Kiefer, A. (2014, Eylül). J. Wullschlager tarafından gerçekleştirilen röportaj. Interview with Anselm Kiefer, ahead of his Royal Academy Show. Financial Times. https://on.ft.com/3pEATq9 Erişim Tarihi: 25.10.2021
  • Kiefer, A. (2018). Richard Calvocoressi tarafından gerçekleştirilen röportaj. Uraeus. https://bit.ly/2ZrWNSf Erişim Tarihi: 24.10.2021
  • Krausse, A. C. (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. (Çev. Dilek Zaptçıoğlu). Almanya: Literatür
  • Lynton, N. (2004). Modern Sanatın Öyküsü. (Çev. Cevat Çapan, Sadi Öziş). İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Menora. (2021, Şubat) Vikipedi. Özgün Ansiklopedi. https://bit.ly/2ZBakak Erişim Tarihi: 22.10.2021
  • Rosenthal, M. (1987). Anselm Kiefer. Philadelphia: Art Institute of Chicago. https://mo.ma/31dSpHk Erişim Tarihi: 26.10.2021
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 53 - 61, 29.12.2021

Abstract

References

  • Anselm, K. (2007, Mayıs). C. Carillo tarafından gerçekleştirilen röportaj. Interview with Anselm Kiefer: “Expectations are Always Unfulfilled”. The Art Newspaper. https://bit.ly/3GlLkV8 Erişim Tarihi: 20.10.2021
  • Anselm, K. (2019, Eylül). E. Cue tarafından gerçekleştirilen röportaj. Interview with Anselm Kiefer, https://bit.ly/3pmOmT9 Erişim Tarihi: 20.10.2021
  • Arasse, D. (2014). Anselm Kiefer. The United Kindom: Thames &Hudson
  • Benjamin, W. (2014). Pasajlar. (Çev. Ahmet Cemal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Weikop, C. (2016). Heroic Symbols Paintings: Lost and Found, Christian Weikop'ta (ed.), In Focus: Heroic Symbols 1969, Anselm Kiefer, Tate Research Publication, https://bit.ly/3GHk7N2 , Erişim Tarihi: 25.10.2021
  • Holokost. (2021, Ekim). Vikipedi. Özgün Ansiklopedi. https://bit.ly/2ZhQSzg Erişim Tarihi: 22.10.2021
  • Hopkins, D. (2018). Modern Sanattan Sonra 1945-2017. (Çev. Firdevs C. Erdoğan). İstanbul: Hayalperest Yayınevi
  • Kiefer, A. (2014, Eylül). J. Wullschlager tarafından gerçekleştirilen röportaj. Interview with Anselm Kiefer, ahead of his Royal Academy Show. Financial Times. https://on.ft.com/3pEATq9 Erişim Tarihi: 25.10.2021
  • Kiefer, A. (2018). Richard Calvocoressi tarafından gerçekleştirilen röportaj. Uraeus. https://bit.ly/2ZrWNSf Erişim Tarihi: 24.10.2021
  • Krausse, A. C. (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. (Çev. Dilek Zaptçıoğlu). Almanya: Literatür
  • Lynton, N. (2004). Modern Sanatın Öyküsü. (Çev. Cevat Çapan, Sadi Öziş). İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Menora. (2021, Şubat) Vikipedi. Özgün Ansiklopedi. https://bit.ly/2ZBakak Erişim Tarihi: 22.10.2021
  • Rosenthal, M. (1987). Anselm Kiefer. Philadelphia: Art Institute of Chicago. https://mo.ma/31dSpHk Erişim Tarihi: 26.10.2021
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Çiğdem Doğan Özcan 0000-0002-7897-1216

Publication Date December 29, 2021
Submission Date November 2, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Doğan Özcan, Ç. (2021). Anselm Kiefer’in Ateş İmgesi: Shulamith, Margarete ve Quaternity. STAR Sanat Ve Tasarım Araştırmaları Dergisi, 2(3), 53-61.