Günümüz dünyası, karmaşık siyasi olaylar, kültürel etkileşimler ve tarihsel olaylarla şekillenmiştir. Sanatçılar, modern sanatta izleyiciyi insanlığın gerçekliğiyle yüzleştirmeyi, psikolojik ve sosyolojik durumları eleştirel bakış açısıyla sanatın toplumsal olaylara nasıl müdahil olduğunu göstermişlerdir. Bu makalede, savaş ve işkence gibi acı verici konuların sanat yoluyla ele alınması üzerinde durulmaktadır. Kolombiyalı sanatçı Fernando Botero'nun resimlerinin bu tür konuları nasıl işlediği ve analiz edildiği incelenmektedir. Savaş konusunda, Botero'nun resimlerinde savaşın yıkıcı etkileri ve insanların acıları büyük boyutlarda ve çarpıcı bir şekilde tasvir edilmektedir. Bu figürler, savaşın trajedisini ve insanlık dışı yönlerini vurgularken, aynı zamanda izleyiciyi düşünmeye ve sorgulamaya teşvik etmektedir. İşkence konusunda ise, Botero genellikle işkenceci ve işkence gören arasındaki güç dinamiklerini vurgular ve insanların birbirlerine nasıl acı çektirebileceklerini gösterir. Bu makale, Botero'nun resimlerinin sadece estetik açıdan değil, aynı zamanda toplumsal ve politik bir mesaj ile de yüklü olduğunu nitel yöntemlerle göstermektedir. Sanatın, insanların acıları ve zulmü hakkında derinlemesine düşünmelerine ve harekete geçmelerine nasıl katkıda bulunabileceğini gösteren bir örnek sunmaktadır.
Today's world is shaped by complex political events, cultural interactions and historical events. In modern art, artists have shown how art intervenes in social events by confronting the viewer with the reality of humanity and critically analyzing psychological and sociological situations. This article focuses on the handling of painful issues such as war and torture through art. It examines how the paintings of Colombian artist Fernando Botero deal with and analyze such issues. On the subject of war, Botero's paintings depict the devastating effects of war and human suffering on a grand scale and in a striking manner. These figures emphasize the tragedy and inhumanity of war, while at the same time encouraging the viewer to think and question. In the case of torture, Botero often emphasizes the power dynamics between the torturer and the tortured, showing how people can make each other suffer. This paper demonstrates through qualitative methods that Botero's paintings are not only aesthetically pleasing, but also loaded with a social and political message. It provides a example of how art can contribute to people's reflection and mobilization about their suffering and oppression.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Painting |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | May 9, 2024 |
Acceptance Date | August 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 9 |