STEM eğitiminin
uzun vadeli amaçlarından biri, öğrencilerin STEM alanlarında kariyer sahibi
olabilmeleridir. Okullarımızdaki mevcut durumun betimlenmesi açısından,
öğrencilerin STEM meslekleri ile ilgili düşüncelerinin ele alınması
gerekmektedir. Bu araştırmada ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin STEM
alanlarındaki mesleklerle ilgili tercihlerinin ve bunların nedenlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Tarama modelindeki araştırmada 2015-2016 eğitim-öğretim yılında
İstanbul’daki bir ortaokulda öğrenim gören 56 kız, 51 erkek toplamda 107
öğrenciye açık uçlu sorular yöneltilmiş ve bunları yazılı olarak
cevaplandırmaları istenmiştir. “Gelecekte fen (teknoloji, mühendislik,
matematik) alanında meslek sahibi olmak ister misiniz? Niçin?” sorularına
verdikleri cevaplar betimsel olarak analiz edilmiştir. Fen ve matematik
alanındaki mesleklerle ilgili bulgular, kız ve erkek öğrencilerin çoğunun bu
alanlardaki meslekleri istediklerini göstermiştir. Teknoloji alanındaki
mesleklerle ilgili bulgular; kız öğrencilerin çoğunun teknoloji alanında meslek
istemediğini, erkeklerin ise çoğunun istediklerini göstermiştir. Mühendislik
alanıyla ilgili bulgulara gelindiğinde ise, hem kız hem de erkek öğrencilerin
çoğunun mühendislik alanında bir kariyer sahibi olmak istemedikleri
görülmüştür. STEM eğitimi ile öğrencilerin başta mühendislik olmak üzere diğer
alanlara yönelik kariyer düşüncelerinin olumlu yönde geliştirilebileceği
düşünülmektedir.
In this research,
it was aimed to investigate of middle school 5th grade students' career choices
in STEM fields and their causes. In this survey research, a total of 107
students, 56 girls and 51 boys who were studying in a middle school in Istanbul
in the academic year of 2015-2016, were asked open-ended questions, and they
were requested to answer them in writing. “In the future, would you like to
have a career in science (technology, engineering, mathematics) field? Why?”,
the answers that they gave to these questions were analyzed descriptively.
Findings related to professions in the science and math fields showed that most
of the girl and boy students want a career in these fields. Findings related to
careers in the field of technology showed that most of the girl students do not
want a career in the field of technology, while most of the boy students want.
When it comes to the findings in the field of engineering, it has been seen
that the majority of both girl and boy students do not want to have a career in
engineering.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 12, 2018 |
Submission Date | May 17, 2018 |
Acceptance Date | May 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |
The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License