Research Article
BibTex RIS Cite

TUBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI DESTEĞİNİN EĞİTİM VE ÖĞRETİME KATKISI

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 48 - 63, 12.06.2018

Abstract

References

  • YARARLANILAN KAYNAKLAR- 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarı Facebook Grubu, https://www.facebook.com/groups/tubitakbilimfuari/about/, 21.722 üye, erişim tarihi: 21 Ocak 2018
  • - 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Facebook Grubu, https://www.facebook.com/groups/574340509314926/, 35.727 üye, erişim tarihi: 21 Ocak 2018
  • - Araştırma Anketi Verileri, 2017
  • - Dissemination and Impact in Erasmus+ School Projects, Agence Erasmus+ France, June 2015
  • - Fen Bilimleri Merkezi Facebook Grubu, https://www.facebook.com/groups/fenegel/, 7.627 üye, erişim tarihi: 21 Ocak 2018
  • - http://bookshop.europa.eu/en/study-of-the-impact-of-etwinning-on-participating-pupils-teachers-and-schools-pbNC3112371/
  • - Study of the impact of Comenius school partnerships on participating schools European Commission DGEAC, 2013, http://bookshop.europa.eu/en/etude-d-impact-des-partenariats-scolaires-comenius-sur-les-tablissements-pbNC3113982/
  • - Study of the impact of e-Twinning on participating pupils, teachers and schools. European Commission DGEAC, 2013
  • - TUBİTAK Yıllık Faaliyet Raporları, www.tubitak.gov.tr
  • - TÜBİTAK (2018). Erişim adresi: https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/303/2017-2018_4006_cagri_metni_ilan.pdf

THE CONTRUBITION OF TÜBİTAK 4006 SCIENCE FAIRS TOWARDS EDUCATION AND TRAINING

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 48 - 63, 12.06.2018

Abstract

Bilim teknoloji mühendislik ve
matematik alanında disiplinler üstü eğitim yaklaşımı ülkemizde de hızla
yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada TUBİTAK tarafından desteklenerek Milli Eğitim
Bakanlığı (MEB) okullarında, Mesleki Eğitim Merkezleri (MEM) ile Bilim ve Sanat
Merkezlerinde (BİLSEM) yılda bir defa gerçekleştirilen, disiplinler üstü eğitim
(STEM) anlayışını yaygınlaştırmaya yönelik bilim fuarlarının ortaokul ve
liselerde eğitim ve öğretime etkisi ile bu programdan memnuniyet düzeyi araştırılmaktadır.
Bu amaçla hazırlanan bir anket daha önce en az bir defa bilim fuarı
gerçekleştiren okulların öğretmen ve müdürlerine elektronik ortamda uygulanmış,
daha sonra bazılarıyla mülakat yapılmıştır. Anket çalışmasına 1004 okul
katılmıştır. TÜBİTAK bilim fuarları 2013 yılında 2000, 2014 yılında 800, 2015
yılında 3.201, 2016 yılında 5.980 ve 2017 yılında ise 10.000’den fazla okulda
gerçekleştirilmiştir. Fuarların okullarda öğretmen ve öğrencilerin heyecanını,
araştırma, geliştirme ve öğrenme-öğretme isteğini artırdığı, programının
tasarlanma hedeflerine büyük ölçüde ulaşıldığı, eğitime önemli bir katkı yarattığı
ortaya çıkmıştır.

References

  • YARARLANILAN KAYNAKLAR- 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarı Facebook Grubu, https://www.facebook.com/groups/tubitakbilimfuari/about/, 21.722 üye, erişim tarihi: 21 Ocak 2018
  • - 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Facebook Grubu, https://www.facebook.com/groups/574340509314926/, 35.727 üye, erişim tarihi: 21 Ocak 2018
  • - Araştırma Anketi Verileri, 2017
  • - Dissemination and Impact in Erasmus+ School Projects, Agence Erasmus+ France, June 2015
  • - Fen Bilimleri Merkezi Facebook Grubu, https://www.facebook.com/groups/fenegel/, 7.627 üye, erişim tarihi: 21 Ocak 2018
  • - http://bookshop.europa.eu/en/study-of-the-impact-of-etwinning-on-participating-pupils-teachers-and-schools-pbNC3112371/
  • - Study of the impact of Comenius school partnerships on participating schools European Commission DGEAC, 2013, http://bookshop.europa.eu/en/etude-d-impact-des-partenariats-scolaires-comenius-sur-les-tablissements-pbNC3113982/
  • - Study of the impact of e-Twinning on participating pupils, teachers and schools. European Commission DGEAC, 2013
  • - TUBİTAK Yıllık Faaliyet Raporları, www.tubitak.gov.tr
  • - TÜBİTAK (2018). Erişim adresi: https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/303/2017-2018_4006_cagri_metni_ilan.pdf
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Hilmi Çolakoğlu 0000-0001-5634-3860

Publication Date June 12, 2018
Submission Date May 19, 2018
Acceptance Date June 3, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Çolakoğlu, M. H. (2018). TUBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI DESTEĞİNİN EĞİTİM VE ÖĞRETİME KATKISI. Journal of STEAM Education, 1(1), 48-63.

The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License 30516