Bu çalışmanın amacı
Türkiye’de 2005, 2013 ve 2017 yıllarında değişen Fen Bilimleri Öğretim
Programlarının içeriklerinin karşılaştırılarak 2000 yılı sonrasında Avrupa ve
Dünya’da fen eğitiminde önemli bir yere sahip olan STEM eğitiminin ülkemizde
öğretim programlarında ki rolünü programların değişim yıllarına ve içeriklerine
uygun şekilde incelemektir.
Çalışmada 2005, 2013 ve 2017
Fen programları; Program Vizyonu, Disiplinler arası ilişkilerde STEM
Yaklaşımının rolü, mühendislik uygulamalarının karşılaştırılması ve fen
programlarında kazanımların STEM etkinliklerine uygunluğu, ünite kazanımlarının
ve ders saatlerinin STEM etkinlikleri açısında başlıkları belirlenerek
incelenmiştir. Çalışma deseninde, doküman incelemesi tekniği temel alınarak
yapılan bu çalışmada yıllara ve ünite başlıklarına göre kazanımlar
değerlendirilmiş ve STEM eğitimin ile disiplinler arası ilişkisi araştırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 12, 2018 |
Submission Date | May 24, 2018 |
Acceptance Date | May 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |
The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License