Bu
çalışmanın amacı fen bilimleri ders içeriği ile bütünleştirilmiş STEM temelli
etkinliklerden faydalanılarak öğrencilerin problem çözme becerilerinde ve yer
kabuğunun gizemi ünitesi hakkındaki akademik başarılarında oluşabilecek
değişiklikleri tespit etmektir. Yarı deneysel desen kullanılarak
gerçekleştirilen çalışmaya 58 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Süreç
boyunca her iki grupta da bulunan öğrenciler fen bilimleri dersi öğretim
programına göre eğitimlerine devam etmişlerdir. Müdahale grubunda bulunan
öğrenciler buna ek olarak STEM temelli etkinliklere katılmışlardır. Uygulama
toplamda altı hafta sürmüştür. Veriler Problem Çözme Envanteri ve Yer Kabuğunun
Gizemi Başarı Testi ile toplanmıştır ve veri toplama araçları ön-test ve-son
test olarak uygulanmıştır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS 22.0 paket programı
kullanılmıştır. Müdahale grubu ile karşılaştırma grubundaki öğrencilerin
problem çözme becerileri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (t (56)=
-3,36, p=,002). Ayrıca müdahale grubu ile karşılaştırma grubunun yer kabuğunun
gizemi ünitesi hakkındaki akademik başarılar arasında da anlamlı bir farklılık
bulunmuştur (t (56)= 3,02, p=,004). Çalışma sonucunda STEM temelli
etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarını ve problem çözme becerilerini
olumlu yönde etkileyebileceği ortaya çıkmıştır.
The aim of this study
is to identify changes in students' problem-solving abilities and academic
achievements about the groundmass's mystery unit, using STEM-based activities
integrated with science content. A semi-experimental design was used in the
study and a total of 58 fifth grade students participated. During the process,
the students in both groups continued their education according to the science
curriculum, but the students in the intervention group also participated in
STEM-based activities. The intervention lasted six weeks in total. The data
were collected by the Problem-Solving Inventory and the Mystery of the of Earth
Crust Test, and the data collection tools were applied as pre-test and
post-test. SPSS 22.0 program was used in analyzing the data. A statistically
significant difference was found between the intervention group and the
comparison group about students problem-solving skills (t (56)=
-3,36, p=,002). There was also a significant difference between the
intervention the comparison group's academic achievement of mystery of the
earth's crust unit (t (56)= 3,02, p=,004). As a result of the study,
STEM-based activities have been shown to positively influence students'
academic achievement and problem-solving skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 12, 2018 |
Submission Date | May 27, 2018 |
Acceptance Date | May 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |
The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License