Bu araştırma; akıllı tahta ile desteklenmiş analoji yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkisini ölçmek genel amacına dayalı olarak yapılmakta olan deneysel desene dayalı doktora tezi çalışmasının bir bölümünü kapsamaktadır. Araştırmanın genel amacı matematiksel analojiler geliştirmek, geliştirilen bu analojilerin analoji çeşitlerine göre sınıflandırılmasını sağlamaktır. Bu araştırma bir analoji geliştirme ve değerlendirme çalışması olup betimsel bir çalışmadır. Araştırmada 16 analoji yer almaktadır; bu analojilerden 3 tanesine farklı kaynaklardan ulaşılmış geri kalan 13 analoji araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Araştırma sürecinde en fazla yapısal fonksiyonel, sözel-resimsel, soyut-somut, zenginleştirilmiş ve resimli analojiler kurgulanmıştır. Birçok araştırma özellikle soyut kavramların analojiler yoluyla somutlaştırılarak öğretilmesinin
öğrencilerin matematik başarısı ve tutumu üzerinde olumlu etki oluşturduğunu bildirmektedir. Bu çalışmada akıllı tahta ile desteklenmiş analoji yönteminin 7. Sınıf öğrencilerinin başarı ve tutumuna etkisini belirlemek üzere kurgulanmış olan deneysel desende uygulanmak üzere geliştirilen analojiler detaylı bir şekilde ele alınacak bu sayede matematik dersinde çok az kullanıldığı belirlenmiş olan analoji yöntemi için geçerli analojiler literatürde yerini almış olacaktır.
This research, comprises a part of an experimental doctoral dissertation study with a purpose of measuring the effects of interactive white board supported analytical method on students attitude towards mathematics and their academic achievement in mathematics. The aim of this study is to develop mathematical analogies and to classify these analogies according to their analogy types. This analogy development and evaluation research is a descriptive study. In the study, there are 16 analogies, 3 of these analogies were reached from different sources and the other 13 analogies were developed by the researcher. In the research process, the most structural-functional, verbal-pictorial, abstract-concrete, enriched and pictorial analogies were constructed by the researcher. Many studies report that the teaching of abstract concepts by means of analogies has a positive effect on students' mathematics achievement and their attitude
towards mathematics. In this study, the analogies developed by the researcher will be discussed in detail and in this way analogies which are determined to be used very little in mathematics course will be taken place in the literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | November 11, 2018 |
Acceptance Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |
The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License