21.yy teknolojik ve mühendislik alanının hızlı gelişmesi, mesleklerin ve
iş olanaklarının sürekli değişmesi, dünyada STEAM uygulamalarının okullarda
eğitim programlarıyla ve zengin araç gereçlerle desteklenmesine neden olmuştur.
Resimli çocuk kitapları, çocukların soyut kavramları somutlaştırarak kavramları
anlamalarına ve yeni anlamlar oluşturmalarına olanak tanıyan zengin araçlar
arasında yer almaktadır. Bu nedenle okulöncesi eğitimde çocukların
gelişimlerini destekleyen resimli çocuk kitapları, STEAM etkinlikleriyle
yapılandırılarak kullanılmalıdır. Bu araştırmanın amacı, okulöncesi eğitimde STEAM eğitim programı kapsamında yer alan “yaratıcılık
ve eleştirel düşünme” becerilerine yönelik resimli çocuk kitaplarının içeriğini
incelemektir. Bu çalışmada, nitel içerik çözümleme yöntemi ve veri toplama
yöntemi olarak doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak kitaplarda
en çok “yaratıcılık ve düş kurma” en az ise “sorun çözme”ye ilişkin anlatımlara
yer verildiği saptanmıştır. Yazarlar ve çizerlerin çocukların yaratıcı ve
eleştirel düşünme becerilerini desteklemek için “sorgulama” ve “sorun çözme”ye
ilişkin anlatımları içeren yazınsal nitelikli kitaplar yazmaları önerilmektedir.
The purpose of this research is to examine the content of picture books
supporting the STEAM practices and to introduce the example of the event that
is designed with books. In this study were used qualitative descriptive
research method and document review technique. In the direction of the
criterion determined within the scope of "criterion sampling" 22
pictures books was analyzed using "content analysis" method. The
descriptive of the picture books which are examined in order to support the
STEAM curriculum has been made according to the sub-category of
"inquiry","creativity and imagination", "problem
solving", "processes and products of design innovation". As a result,
it has been found that books are mostly about "creativity and imagination”
and “ problem solving". Authors and illustrators are suggesed
to write literary books
containing explanations about "questioning” and “problem solving” in order
to support children's creative and critical thinking skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 20, 2019 |
Submission Date | April 1, 2019 |
Acceptance Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |
The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License