Amaç: Araştırmanın amacı; ilkokul çağındaki çocuklarda obezite
sıklığını belirlemektir.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki araştırma bir
ilkokulda Ekim 2016 - Mayıs 2017 tarihleri arasında 1526 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Veriler öğrenci izlem formu ile toplanmıştır.
Bulgular:
Çocukların
yaş ortalaması 8.35±1.28, %50.2’si kız öğrenci ve %5.2’si Suriye uyrukludur.
Çocukların %7.7’si fazla kilolu ve %8.8’i obez olduğu saptanmıştır.
Öğrencilerin cinsiyeti ve farklı uyruğa sahip olma açısından fazla kilolu/obez
olma durumları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05). Çocukların
yaş grubu ve sınıf düzeyi arttıkça fazla kilolu/obezite görülme sıklığı
istatistiksel olarak anlamlı şekilde artmıştır (x2=8.432, p=0.015; x2=9.520,
p=0.023). Günlük aktivite süreleri ile fazla kilolu/obezite görülme sıklığı
arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>0.05).
Sonuçlar:
Araştırma
sonuçları fazla kilolu/obez olma sıklığının ilkokul çağındaki çocuklarda yaygın
olduğunu ve yaşla birlikte bu oranın arttığını göstermektedir. Obezitenin en
erken dönemde tanılanması ve müdahalelerde bulunulması son derece önemlidir.
Okul ortamı bu müdahalelerin gerçekleştirilmesine elverişli bir ortam olup,
birincil korumayı esas alan okul sağlığı hizmetlerinde tarama, sağlıklı
beslenme ve fiziksel aktivitenin geliştirilmesine yönelik girişimlere yer
verilmesi önerilmektedir.
Objective: Objective of the research was to determine obesity
frequency in primary school children.
Material and Method: The cross - sectional study was conducted with 1526
students in a primary school between October 2016 and May 2017. The data were
collected with the student follow-up form.
Findings: The mean age of the children was 8.35 ± 1.28, 50.2 %
was female and 5.2% was Syrian. 7.7% of children were overweight and 8.8% were
obese. There was no significant difference between students' being overweight
and obese in terms of gender and different nationality (p> 0.05). The
prevalence of overweight / obesity increased significantly as the age and class
levels of the children increased (x2 = 8.432, p = 0.015; x2
= 9.520, p = 0.023). There was no significant difference between the duration
of daily activity and the incidence of overweight / obesity (p> 0.05).
Conclusion: The results of the study showed that the prevalence
of overweight / obese was common in primary school children and this rate
increased with age. It is extremely important to diagnose obesity at the
earliest period and to conduct intervention. The school environment is suitable
for the realization of these interventions and it is recommended to include interventions
to improve screening, healthy nutrition and physical activity in school health
services based on primary protection.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Orijinal Research |
Authors | |
Publication Date | February 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 29 Issue: 1 |