Amaç: Covid-19 pandemisi süresince verilen uzaktan tıp eğitiminin, öğrenciler üzerindeki etkilerinin nitel ve nicel yansımaları ile birlikte değerlendirilmesi amaçlandı.
Gereç ve Yöntem: Çalışma 217 tıp fakültesi öğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Çalışmada, uzaktan öğretimin modellenmesi için geliştirilen ve 35 soru içeren ‘Uzaktan Eğitim Memnuniyet Anketi’ kullanıldı. Bu anket ile İstinye Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin ALMS tabanlı uzaktan eğitim sistemiyle ilgili kayıt işlemleri, teknik destek ve verilen eğitim hakkındaki görüş ve deneyimleri elde edildi.
Bulgular: Araştırmamıza katılan 217 gönüllü katılımcının %63,1’i kadın ve %36,9’u erkek olarak tespit edildi. Katılımcıların %86,6’lık kısmı uzaktan eğitimi bilgisayar ile takip ettiklerini belirttiler. Katılımcıların çoğunluğunun (%54,2) uzaktan eğitim öğrenme tekniklerini yakından takip ettikleri, yine %70,6’sının uzaktan eğitim ile ders içeriklerine hızlı bir şekilde ulaşabildikleri görüldü. Öğrencilerin %50,7’si uzaktan eğitim sayesinde gerekli bilgilere daha hızlı erişilebildiklerini, %47,9’u uzaktan eğitim sayesinde vakitlerinden tasarruf ederek diğer ilgi alanlarına da yönelebildiklerini belirttiler. Sanal sınıf uygulamasının yüz yüze eğitim ile eşdeğerde olduğu düşüncesi, öğrencilerin %66,4’ü tarafından olumsuz karşılandı.
Sonuç: Öğrenciler, genel olarak yöntemi onayladılar, ancak öğretici veya teknik kaynaklı eksiklikleri içeren memnuniyetsizliklerini de belirttiler. Çalışmamızdan da net bir şekilde anlaşıldı ki, çevrimiçi öğrenme ortamları öğrencilerin ihtiyaçlarını ve tercihlerini dikkate almadan etkili olamaz ve gelişemez.
Objective: It was aimed to evaluate the effects of distance education on medical students during the Covid-19 pandemic together with its qualitative and quantitative reflections.
Material and Method: The study has been conducted on a total of 217 students from medical faculty in Istinye University. In this study, the “Distance Education Satisfaction Survey” developed to evaluate distance education and including 35 questions, was used. With this questionnaire, the opinions and experiences of medical students at Istinye University about the registration procedures, technical support and education provided regarding the ALMS-based distance education system were obtained.
Findings: 63.1% of all students who participate in this study were women, and 36.9% of them were men. 86.6% of participants stated they follow distance education courses by computer. It was observed that the majority of the participants (54.2%) followed the distance learning techniques closely, and 70.6% of them were able to access the course contents quickly. 50.7% of the students stated that the necessary information could be accessed more quickly via distance education, and 47.9% of them stated that they could turn their time to other interests by saving time. The idea that virtual classroom application is equivalent to face-to-face education was negatively welcomed by 66.4% of students.
Conclusion: The participants of the study generally approved the method, but also expressed their dissatisfaction, including tutorial or technique-related deficiencies. It is obviously understood that online learning platforms cannot be improved or be effective without considering the needs and choices of students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 29 Sayı: 5 |