Amaç: Bu çalışma intörn hemşirelik öğrencilerin tıbbi hataya eğilimlerinin incelenmesi amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapılmıştır.
Gereç-Yöntem:Araştırmanın evrenini hemşirelik bölümünde öğrenim görmekte olan 480 son sınıf öğrencisi oluşturdu. Araştırmanın evreninin tamamına ulaşılmadığı için ayrıca örneklem seçimine gidilmedi. Araştırmayı kabul eden toplam 335 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından literatür bilgisi doğrultusunda geliştirilen soru formu ve Tıbbi Hatalar Tutum Ölçeği kullanıldı. Veriler araştırıcılar tarafından katılımcılara çalışmanın amacı ve içeriği anlatıldıktan sonra yüz yüze görüşme tekniği ile soru formunun cevaplandırılması esasına göre toplanmıştır. Veriler bilgisayarda SPSS paket programı kullanılarak sayı, yüzde ortalama testleri ile değerlendirilmiştir.
Bulgular:Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin %66.6’sı 23-25 yaş aralığında olup yaş ortalaması x̄=22,85±0,847 'dur. Araştırmaya katılan öğrencilerin %63.6’sının klinik ortamda tıbbi hata ile, % 35.5’inin ilaç hatasıyla, %21.8’inin hasta düşmesi ile, %3.3’ünün kan transfüzyonu hatası ile, %50.4’ünün kesici-delici alet yaralanması ile ,%3’ünün yanlış taraf cerrahisi hatası ile, % 1.2’sinin başka tıbbi hatalar ile karşılaştığı saptanmıştır.
Sonuç:Araştırmaya katılan öğrencilerin tıbbi hata tutum ölçeğinden aldıkları toplam puan ortalaması x̄=2,25±0.44 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin tıbbi hataların ve hata bildirimlerin öneminin farkındalığının düşük olduğu saptanmıştır. Bu kapsamda tıbbi hata ve önlemleri ile ilgili daha fazla eğitimlerin yapılması önerilmektedir.
Çalışmaya katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 30 Sayı: 6 |