Objective: This study was conducted as a single-group, pre-test and post-test design, to determine the knowledge levels of nurses about Novel Oral Anticoagulants (NOACs) given before and after surgery and to examine the effect of the training provided on their knowledge levels.
Method: The research was conducted with a total of 70 nurses working in a foundation university hospital between November and December 2022. Data was collected with a questionnaire. The educational intervention consisted of ten 45-minute group sessions. The effectiveness of the training was re-evaluated with a questionnaire after two weeks.
Results: The pre-test and post-test results showed a statiscally significant improvement in knowledge scores, from 4.74±1.87 to 11.51±1.46 (p<0.001). While knowledge improvement was not statiscally significant associated with education level, professional experience, or clinical department, nurses with 6-10 years of experience in their current clinical setting scored higher than those with 1-5 years of experience (p=0.018).
Conclusion: It has been determined that the new generation oral anticoagulant training given to nurses increased their knowledge and awareness about NOAC. In line with this result, it is recommended that similar, comprehensive and continuous training programs be organized for nurses on NOAC drug administration.
education novel oral anticoagulants nurse preoperative care postoperative care
Amaç: Bu çalışma, hemşirelerin ameliyat öncesi ve sonrası verilen Yeni Nesil Oral Antikoagülanlar (YOAK) hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemek ve verilen eğitimin bilgi düzeyleri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla tek gruplu, ön test ve son test tasarımı ile yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma, Kasım-Aralık 2022 tarihleri arasında bir vakıf üniversitesi hastanesinde çalışan toplam 70 hemşire ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Eğitim müdahalesi, on adet 45 dakikalık grup oturumundan oluşmuştur. Eğitimin etkinliği, iki hafta sonra yeniden bir anket ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Ön test ve son test sonuçları, bilgi puanlarının istatistiksel olarak anlamlı derecede iyileştiğini göstermiştir; puanlar 4,74±1,87’den 11,51±1,46’ya yükselmiştir (p<0,001). Bilgi düzeylerindeki artışın eğitim düzeyi, mesleki deneyim veya klinik departman ile istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkisinin olmadığı, ancak mevcut klinik ortamda 6-10 yıl deneyime sahip hemşirelerin, 1-5 yıl deneyime sahip olanlara göre daha yüksek puanlar aldığı bulunmuştur (p=0,018).
Sonuç: Hemşirelere verilen yeni nesil oral antikoagülan eğitiminin, YOAK konusunda bilgi ve farkındalıklarını artırdığı belirlenmiştir. Bu sonuç doğrultusunda, hemşirelere YOAK ilaç uygulamaları konusunda benzer, kapsamlı ve sürekli eğitim programlarının düzenlenmesi önerilmektedir.
eğitim yeni nesil oral antikoagülanlar hemşire ameliyat öncesi bakım ameliyat sonrası bakım
Araştırmaya başlamadan önce, araştırmanın İstanbul ili Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde yürütülmesi için Maltepe Üniversitesi Hastanesi Başhekimliğinden (10.05.2022/ E-32835138-900-197558) kurum izni ve Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Etik Kurulu’ndan (2022/24-02) Etik Kurul Onayı alınmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan tüm hemşirelerden yazılı onam alınmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hasta Güvenliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 33 Sayı: 5 |